Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HP notebook voeding/moederbord probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een HP 6910P notebook en nu doet het volgende probleem zich voor:

Wanneer ik op netstroom werk, laadt de batterij niet op. Op dit moment bijvoorbeeld staat die op 84% en daar blijft die ook op staan. Op de batterij zelf kan ik ook perfect werken en die ontlaad dan zoals het moet.
De adapter is dus niet mis mee en met de batterij ook niet. Dit weet ik zeker omdat mijn broer een identieke laptop heeft en ik ondertussen de lader en batterij al heb gewisseld met hem, overigens gebruik ik momenteel ook zijn laptop om mijn batterij op te laden.

Nu heb ik hem binnengebracht bij iemand die elektronica herstellingen uitvoert na zijn uren en die vertelde me dat het moederbord compleet vervangen zou moeten worden, wat me moeilijk valt om te geloven.
Nu vroeg ik me af of de voeding in dit model geen aparte IC heeft die afzonderlijk kan vervangen worden en zoja waar ik dat dan kan vinden?

Ook andere ideeën over wat het zou kunnen zijn, zijn zeker welkom.

Alvast bedankt,

Verwijderd

Dit is een lastig verhaal! En het moederbord verhaal kan best kloppen, aangezien daar alles aangestuurd wordt.
Second opinion bij een reparateur laten doen?

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen een moederbord gevonden voor 100€
Is het niet interessanter deze dan gewoon te vervangen. Op deze manier spaar ik de extra kosten voor een reparateur uit en ben ik ineens zeker..... denk ik?
Of zijn er nog andere dingen waaraan het dan zou kunnen liggen?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 14:43 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Is het niet zo dat je vaak je notebook kan laten recalibreren? Staat in ieder geval iets over op de site van HP, ik gok dat er genoeg over te vinden zal zijn!

link naar HP

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Het calibratieproces bestaat simpelweg uit het volledig opladen van de batterij om hem vervolgens volledig te laten ontladen. Dit doe ik zowieso op vrij regelmatige basis. Bovendien werkt mijn batterij perfect op de laptop van mijn broer en vice versa.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 14:42 ]

Verwijderd

Kan je dat moederbord niet gewoon proberen (overleg met de verkoper) en dan zie je vanzelf wat het oplevert.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het moederbord in kwestie gevonden op ebay, Ook zou dat volgens de beschrijving nieuw in verpakking moeten zijn, dus ik vrees dat ik dat niet zomaar ff ga mogen testen :D

Mijn theorie op dit moment is als volgt. Als de lader en de batterij ok zijn en ik steek een nieuw moederbord, is het probleem zowieso opgelost daar er verder niets is waar het aan zou kunnen liggen.
Als die theorie jullie logisch lijkt, denk ik het nieuw moederbord gewoon te bestellen.
En in afwachting op jullie reacties, twijfel ik gewoon verder ;)
Pagina: 1