USB poorten weigeren. Wat gaat er mis?

Pagina: 1
Acties:

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het verhaal, kort en bondig:

Voeding piept erg hoog, na een paar dagen doet ie niets meer. Voeding RMA naar Antec en binnen een paar dagen een splinternieuwe. Nieuwe voeding erin, alles werkt. Tenminste, dat lijkt zo. Geen van de USB poorten werkt, niet die op het moederbord, niet aan de voorkant op de behuizing en niet die in een los PCI kaartje.

Alles wat betreft USB verwijderen uit apparaatbeheer resulteert in een USB stick die herkend wordt. Stick eruit en weer erin, weer niets (ook niet na veilig verwijderen). PC uit, stekker eruit, PC aan. Nog steeds niets...

Schone XP installatie (alle updates tot nu toe en recente chipset drivers) op een andere harde schijf: zelfde probleem.

Voeding de boosdoener? Moederbord? Waarom werkt het dan wel 1x als ik alles met betrekking tot USB verwijder via apparaatbeheer en opnieuw laat installeren.

Drivers? Na één keer gebruiken corrupt?

Kleine toevoeging: als ik een USB stick insteek, dan brand het lampje héél eventjes.

Ik kom er niet meer uit, iemand een idee?

Specs:

ASUS P5B
Intel E6400

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou nog een Ubuntu Live Cd kunnen proberen en kijken of daarin wel je USB-sticks herkend worden.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Heb je dit slechts bij een USB stick of meerdere?

https://powershellisfun.com

• JBS
  • Niet online
Wiethoofd schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:15:
Je zou nog een Ubuntu Live Cd kunnen proberen en kijken of daarin wel je USB-sticks herkend worden.
Ik heb vanavond een Ubuntu CD gedownload en wat schetst mijn verbazing. Precies hetzelfde. Na het booten wordt de USB stick herkend, haal ik 'm eruit en stop ik 'm terug.. Dan is 't weer over. Na een reboot werkt ie weer. Stop ik een tweede stick in één van de andere USB aansluitingen, dan weigert deze.
-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:28:
Heb je dit slechts bij een USB stick of meerdere?
Meerdere, maar ook met bijvoorbeeld een ontvanger van een Logitech desktop setje.

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-02 22:14
Misschien voor de zekerheid even je bios resetten? Maar het klinkt haast als een weigerend moederbord...

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou met een andere voeding wederom kunnen testen, werkt het dan weer niet dan zou ik je moederbord ook RMA sturen omdat de piepende voeding de boel lichtjes om zeep heeft geholpen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33
Enige kans dat dit met USB 2.0 instellingen in het BIOS te maken heeft?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• JBS
  • Niet online
Woudtwe schreef op maandag 23 november 2009 @ 23:30:
Misschien voor de zekerheid even je bios resetten? Maar het klinkt haast als een weigerend moederbord...
Zojuist BIOS gereset naar default settings maar helaas zonder resultaat.
Wiethoofd schreef op maandag 23 november 2009 @ 23:31:
Je zou met een andere voeding wederom kunnen testen, werkt het dan weer niet dan zou ik je moederbord ook RMA sturen omdat de piepende voeding de boel lichtjes om zeep heeft geholpen.
Ik zal wat voedingen proberen die ik hier nog heb liggen in de hoop dat ze sterk genoeg zijn.
Wat betreft een mogelijk probleem met het moederbord: ik vind 't dan wel vreemd dat het PCI kaartje met 3 USB aansluitingen hetzelfde probleem vertoond.
NitroX infinity schreef op maandag 23 november 2009 @ 23:37:
Enige kans dat dit met USB 2.0 instellingen in het BIOS te maken heeft?
Ik heb in het BIOS wat zitten switchen tussen de verschillende settings wat betreft USB (Legacy Enable (HiSpeed/FullSpeed)/Disable) maar dit mag ook niet baten..

[ Voor 17% gewijzigd door JBS op 23-11-2009 23:48 ]

• JBS
  • Niet online
Ter afsluiting van dit probleem: moederbord is RMA gegaan en inmiddels een nieuw/refurbished exemplaar retour. Problem solved.

@TheVMaster: uiteindelijk bleek van niet inderdaad. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door JBS op 02-01-2010 22:11 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:15

TheVMaster

Moderator WOS
Eh....natuurlijk heeft dit weinig te maken met Windows zelf...dus verplaatst naar PMG :+
Pagina: 1