Toon posts:

Probleem met KPN Internet (Thomson TG787v SIP)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben sinds een maand problemen met het internet. Het internet via KPN doet het meestal, maar soms valt de verbinding weg en zie ik (ongeveer 2 minuten) het volgende scherm.

Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/upload/091117_266030_internetprobleem.JPG

Na 2 minuten is de verbinding er weer en kan ik gewoon weer internetten, totdat de melding weer komt.

Onze modem is Thomson TG787v SIP en we hebben een Experiabox van KPN.

Kan iemand misschien zeggen hoe dit komt (en nog beter, hoe we ervan af komen)?

Ps. We hebben al twee keer gebeld naar KPN, maar niks hielp.Tevens schuiven ze de schuld op ons af.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
wat geven ze op als fout reden dan? Hoever staat je modem van het isra punt af? Probeer die afstand zo kort mogelijk te houden. Verder zou je de kabel tussen je isra punt en het modem is kunnen vervangen.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Dit lijkt mij een klapperlijn te zijn. Het modem traint te hoog (op een bepaalde snelheid) in waar hij vervolgens niet foutloos mee om kan gaan en wil dan weer opnieuw intrainen (checken wat de hoogst mogelijke snelheid is op de DSL-lijn). Dit blijft zich herhalen.

Het intrainen neemt ongeveer 2 minuten in beslag.

[ Voor 9% gewijzigd door MensionXL op 23-11-2009 19:10 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
MensionXL schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:10:
Dit lijkt mij een klapperlijn te zijn. Het modem traint te hoog (op een bepaalde snelheid) in waar hij vervolgens niet foutloos mee om kan gaan en wil dan weer opnieuw intrainen (checken wat de hoogst mogelijke snelheid is op de DSL-lijn). Dit blijft zich herhalen.

Het intrainen neemt ongeveer 2 minuten in beslag.
Kan ik dat handmatig veranderen of is dat niet mogelijk?

Verwijderd

Ja, waarschijnlijk door of je modem dichter bij het is/ra te plaatsen, of de bekabeling te verbeteren ;)