Port forwarding probleem met 1 poort. Zyxel P-2602H-D1A

Pagina: 1
Acties:

• ZakKa.dev
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 00:22
ik heb een Zyxelmodem P-2602H-D1A (van telfort).

Port forwarden verliep bij mij altijd zonder problemen. Ik kan nog steeds prima porten forwarden behalve 1:
poort 28960. Ik moet deze poort forwarden voor het spel modern warfare 2.

Echter, elke keer als ik deze poort probeer te forwarden krijg ik ERROR: INTERNAL ERROR. Bij andere poorten krijg ik dit niet. Het enige vershchil met andere poorten is dat deze poort 1 cijfer extra heeft.

Verder staat upnp aan en mijn firewall uit. Ik run windows 7 rtm 64-bit...

Ik ben ten einde raad...

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:06

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik heb hetzelfde modem en bij mij werkt het gewoon.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2025
Als je alleen het poortnummer verandert naar, om mijn part, een 4-cijferig nummer, krijg je dan ook die error? Staat die poort misschien ergens in een andere rule? Oftewel wordt ie al gebruikt?

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Heb je modem/router al een keer van het stroom gehaald? Ik heb met andere ZyxXel modem/routers wel eens dergelijke problemen gehad. Mocht een stroomonderbreking niet baten, dan adviseer ik je om je modem/router te resetten en opnieuw te configureren. Maak voor je reset een paar screenshots van je configuratie. Het inladen van een backup raad ik je niet aan, daar die het huidige probleem ook kan bevatten.

Mocht je het modem toch moeten resetten, raad ik je aan om ook even te controleren op nieuwe firmware.

De laatste firmware dateert van 07-07-2006 Version 3.40
http://www.zyxel.com/web/...307100613,420060307102817

Het modem is door telfort geleverd? Wees dan even voorzichtig met de firmware upgraden, daar ze aan branding doen met eigen versies.

[ Voor 23% gewijzigd door Friedchicken op 24-11-2009 14:10 ]

• snoeznoeki
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-02 11:22
Hoi!

Ik heb een soortgelijke Zyxel modem van Telfort en zat met hetzelfde probleem en heb het op kunnen lossen. Desondanks krijg ik nog wel binnen MW2 de melding dat mijn NAT strict is. Via de port scan van de site "whatsmyip.org" heb ik gezien dat alle poorten nu wel goed geforward worden.

Wat ik heb gedaan om het probleem op te lossen is het volgende (ik zit nu op het werk en kan niet gedetailleerd uitleggen wat ik aan heb gepast maar daar kan ik nog op terug komen).

Dit heeft dus betrekking op de INTERNAL ERROR bij het forwarden van poort 28960 alle overige poorten kon ikzelf ook meteen zonder problemen toevoegen.

In de router kun je als het goed is UPNP activeren dit heb ik dus gedaan omdat ik aan het experimenteren was met de poorten van MW2. Als je UPNP hebt geactiveerd neem je plaats achter een PC in je netwerk. Als je de netwerkomgeving opent (ik bedoel dus het verkenner achtige iets waarmee je PC's en apparaten. kunt zien die actief zijn binnen je netwerk). Als je UPNP hebt geactiveerd zie je als het goed is ook je Zyxel router verschijnen...

Klik met de rechtermuisknop op de router en kies eigenschappen/properties. Ergens op 1 van de tabbladen staat een knopje instellingen/settings (ik weet nu niet precies waar het staat maar daarover kan ik vanavond pas een gedetailleerde beschrijving van geven). Nadat je op instellingen/settings hebt geklikt verschijnt een nieuw venster. Bij mij stond daar (of op 1 van de tabbladen daarvan) een item die IW (Infinity Ward waarschijnlijk??) heette. Toen ik de eigenschappen van dat item bekeek zag ik dat dit een soort van port forwarding betrof (inderdaad poort 28960 die op de een of andere manier automatisch was geconigureerd maar die ik niet terug kon zien binnen de webserver van de router zelf).

Ik heb vervolgens het hele item IW verwijderd en vervolgens ingelogd op de router, daar kon ik toen poort 28960 bij NAT zonder problemen configureren.

UPNP heb ik overigens daarna weer uitgezet volgens mij werkt dat bij de Zyxel niet naar behoren.

Ik heb het idee dat de poort 28960 op de een of andere manier automatisch is geconfigureerd. Nu staat hij in ieder geval gewoon onder alle overige MW2 poorten (binnen de webinterface van de router) en weet ik zeker dat hij goed werkt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Als je er niet uitkomt dan hoor ik het wel!

[ Voor 4% gewijzigd door snoeznoeki op 27-11-2009 13:51 ]

• ZakKa.dev
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 00:22
DAkj jullie wel voor de reacties. Het probleem is opgelost door een reset van mijn modem.

Echter, Modenr Warfare 2 geeft aan dat mijn NAT nog steeds strict is. Ik merk dat meerdere mensen met hetzelfde modem dit probleem hebben.

Alle poorten zijn correct geforward, dus ik snap het probleem niet. Het ligt of aan de game, of aan windows 7 misschien.

nogmaals bedankt

• rmfloris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11-2024

rmfloris

Kowalski: Kaboeeem??

Volgens mij ligt het aan de combinatie modem/MW2. Ik heb ook alles netjes ingesteld (portfowarding, firewall), maar nog steeds op strict. Ik heb op een gegeven moment zelfs mijn firewalls uitgezet, maar nog steeds strict.

Is het al iemand gelukt om de instellingen zo te zetten, dat het spel geen strict meer aangeeft? Heeft het zin om een andere modem tussen te hangen? Zo ja, iemand advies over wat voor een modem?

Foto afdrukken prijsvergelijk -> http://www.fotovergelijk.nl

Pagina: 1