[Windows 7] Printer en 5.1 geluid werken niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:14
Goedemiddag,

ik heb een nieuwe computer met windows 7 Ultimate 32 bit draaien. Hier heb ik een 5.1 Sweex Pci geluidskaart in hangen, voor mijn 5.1 set, met een chipset van C-media. Hiervoor heb ik de driver geinstalleerd: CMI8738. Nu heb ik ook xp gedraaid op deze computer en toen had ik met het beluisteren van een mp3 via winamp of WMP goed geluid door alle 5 mijn boxen en subwoofer alleen nu met Windows 7 krijg ik het niet meer voor elkaar en komt het geluid alleen uit 2 boxen (links en rechts, gewoon stereo dus). Als ik de geluidstest draai in mijn configuratiescherm dan werkt alles naar behoren.

Nu heb ik al heel wat dagen op internet gezocht en verschillende dingen geprobeerd en ben ik er achter gekomen dat het waarschijnlijk komt omdat windows dit niet meer ondersteunt aangezien een normale mp3 een stereo code heeft en dat windows dit niet meer automatisch kopieërt over de resterende boxen en de subwoofer (als ik het goed begrepen heb). Nu schijnt er een optie 'speaker fill' te zijn in het optie menu van je geluid in het configuratiescherm. Helaas staat deze er bij mij niet tussen.

Heeft iemand enig idee hoe ik er voor kan zorgen dat als ik muziek af speel, er geluid komt uit alle 5 mijn boxen inclusief mijn subwoofer?

Dan heb ik ook nog een vrij oude printer, HP deskjet 720c, die met mijn oude computer verbonden was via de printer poort. Nu wil ik hem op mijn nieuwe computer verbinden via usb (heb ik ook de kabel al voor) maar nu kan ik met geen mogelijkheid de printer installeren omdat hij geen drivers kan vinden. Op de site van HP geven ze aan dat deze al standaard in windows zit maar maar dat zal dan waarschijnlijk via de standaard printerpoort zijn.

Is er een mogelijkheid om deze printer geinstalleerd te krijgen via usb of is de enige oplossing een nieuwe printer?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 17:29
Als ik de site van HP bezoek dan staan daar prima de drivers voor de Deskjet 720c voor Windows 7 in 32bit en 64 bit.
Zie http://h10025.www1.hp.com...c=nl&dlc=nl&lang=nl&cc=nl

Dus naar mijn mening kan je die drivers prima downloaden en installeren.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Vista drivers willen ook nog wel eens helpen als de Windows 7 drivers niet voorhanden of niet compleet zijn

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
Voor je geluid kun je Foobar gebruiken, deze kan stereo upmixen naar 4 speakers. Op HP website staat precies beschreven wat je moet doen om de printer aan de gang te krijgen(ook met USB-kabel).

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:14
Bedankt voor jullie reacties. De printer heb ik nu naar lang klooien aan de gang. Bleek dat m'n bridge niet helemaal goed was.

Ga nu ff aan de gang met Foobar

@ Wylana daar was ik al geweest maar er zijn daar geen drivers te krijgen, alleen een uitleg hoe je moet installeren met de drivers die standaard aan boord zijn. Helaas werd mijn printer niet herkent door windows zelf. Dat probleem is nu gelukkig opgelost :)

Edit:

Foobar geprobeerd maar dat is toch niet echt wat ik zoek. Het programma zorgt idd dat er ook muziek uit mijn achterste boxen komen maar helaas nog niet uit mijn subwoofer. Is er nog geen oplossing bekendt die voor '5.1 geluid' in heel windows zorgd? Zoals het in XP altijd was zeg maar?

[ Voor 26% gewijzigd door hk12nl op 26-11-2009 22:21 ]

©2004