pc als versterker.

Pagina: 1
Acties:

• alliems
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-07-2023
ha,

ik kijk graag films. nu ik een mediaspeler (xtreamer) heb en een mooie tv (sony bravia kdl-32w4000) wil ik daar natuurlijk ook goed geluid bij. nu heb ik nog een goede hone cinema set staan. maar ik heb geen zin om een 500 euro versterker te kopen.

dus nu zat ik te denken om me pc (die in dezelfde kamer staat) als versterker te gebruiken .
maar ik weet niet zeker of mij moederboord (een msi k9a platinum) een s/pdif ingang heeft, hij heeft wel zo'n s/pdif ingangetje maar weet niet of het input of output is. wie o wie kan mij dat vertellen.

als hij die niet heeft is het dan mogelijk om een geluidskaart te kopen die dat wel kan doen

of is dit heeel erg omslachtig.

ik hoop dat iemand mij kan helpen.

mvg
allard

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11-2025
Misschien zou je in de manual van je moederbord kunnen kijken?

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

http://www.hardware.info/...9A_Platinum_K9A_Platinum/

Natuurlijk snap je wel dat dit nooit mooi geluid op gaat leveren he.

[ Voor 27% gewijzigd door Tsurany op 23-11-2009 16:41 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
Lourini schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:41:
Misschien zou je in de manual van je moederbord kunnen kijken?
:X

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-02 10:03

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

http://www.hardware.info/...9A_Platinum_K9A_Platinum/

Gewoon even in google intypen en je komt hieruit. Het spijt me dat ik dit moet zeggen, maar dit kun je makkelijk op internet vinden de informatie.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 17:05
Ja dit is omslachtig en het kan niet eens.

Je versterker doet wat de naam al zegt, versterken. Je kan namelijk niet zomaar een setjes boxen onversterkt op je pc aansluiten. Als je boxen aansluit op een computer, zit in die boxen een eigen versterker.

Dus er zit niks anders op dan een versterker kopen. Wel kan je het s/pdif signaal om laten zetten door je pc naar analoog, maar ook dat is omslachtig en niet nodig wanneer je versterker digitale ingangen heeft.

• alliems
ja dat heb ik ook gedaan. het probleem is :
S/PDIF ingang ok
S/PDIF uitgang ok

maar ik zie er maar 1tje.
het geluid is toch beter dan die van de tv zelf.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het geluid van wat? Je pc? Je pc heeft zelf namelijk geen geluid. Wat jij wilt is dat het apparaat het geluid doorstuurt naar de pc en dat die het weer doorstuurt naar speakers, lijkt me dat je daar echt geen beter geluid mee krijgt dan via de TV tenzij je aan je pc echt goede speakers hebt.

Als je nou eerst eens zelf moeite gaat doen voordat je van alles gaat vragen? Eerst zelf uitzoeken wat technisch mogelijk is, dan duidelijk neer zetten wat je allemaal hebt met merknamen en type nummers en dan je wensen duidelijk formuleren.

Pc als versterker is technisch niet mogelijk, pc als doorgever van geluid wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Tsurany op 23-11-2009 16:49 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• alliems
@Giem

maar ik heb ook een 5.1 pc setje. en die geven acceptabel geluid.
is het dan nog steeds omslachtig.?

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 17:05
alliems schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:50:
@Giem

maar ik heb ook een 5.1 pc setje. en die geven acceptabel geluid.
is het dan nog steeds omslachtig.?
Je wil je pc dus niet gebruiken als versterker, maar als tuner/voorversterker.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Meer als decoder, een digitaal (DD, DTS) signaal omzetten zodat het analoog verstuurd kan worden naar de speakers toe. Ja het kan, het zal best werken denk ik, maar handig is niet.

• alliems
ja idd sorry ik kon het woord niet vinden. dus een decoder

wat is dan het handigst?
een receiver ofzo kopen?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je filmjes gewoon op de pc afspelen ?

of gewoon de audio out aansluiten op je versterker en genoegen nemen met dolby surround ?
Afbeeldingslocatie: http://www.basecom-computers.nl/WebRoot/StoreNL2/Shops/61861377/4ABE/0FB1/4FA1/AE6F/0206/C0A8/28B8/675D/Xstreamer.jpg

ik mis natuurlijk de specs van je versterker en waarom het niet voldoet

Iperf

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-02 12:03
Wat voor PC speakers heb je nu? Wat wil je nu precies bereiken en hoeveel mag het kosten tov. het gebruiksgemak.

Technisch gezien kan je de uitgangen van je TV aan je PC koppelen zodat daar het geluid binnenkomt en dat doorsluizen naar je PC speakers. Echter moet altijd je PC aan staan, schakelen tussen meerdere aangesloten devices is omslachtig.

Echter als je optisch je TV uitkomt en je PC in gaat dan heb je technisch gezien geen kwaliteitsissue.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

fish schreef op maandag 23 november 2009 @ 20:11:
Je filmjes gewoon op de pc afspelen ?
Inderdaad, waarom zou je het geluid over je pc laten lopen als je ook gewoon vanaf de pc kan afspelen?
Wil je perse die media speler gebruiken lijkt mij een versterker met HDMI het handigst, dan sluit je die streamer via HDMI op je versterker aan die dan het geluid afsplitst en naar de speakers stuurt en beeld naar de tv.
Echter die zijn wel prijzig, goedkoper is een versterker die gewoon een ingang heeft voor digitale audio, 2e hands vrij goedkoop nog te krijgen, denk aan 100-200 euro.

Pagina: 1