Toon posts:

Aankoop nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Mijn pa staat op het punt een laptop te komen ( omdat hij dan niet telkens naar de mijne moet vragen ) om
gewoon wat standaard stuff te doen zoals:

Surfen op het internet
Mails versturen en bekijken in outlook
Werken in het office pakket ( Word, Excell... )

Meer doet hij niet echt.

Hij zei rond de 650 Euro en ik heb mijn oog laten vallen op volgende computer:
http://www.laptopshop.be/...-pavilion-dv6-2030sd.html

Wat denken jullie van dit systeem is dit zijn 609Euro waard of is dit niet echt een goed systeem.

- 4Gb DDR3 Geheugen
- 320GB HDD 7200RPM SATA
- Scherm met Ledverlichting
- Numeriek klavier ( vind hij wel noodzakelijk )
- ATI Mobility Radeon HD 4530 512Mb ( heeft hij niet nodig want is geen gamer maar ziet er geen slechte kaart uit )
- Windows 7 Home Premium 64-bits

Dus met andere woorden zouden jullie dit systeem aanschaffen of toch niet :)
hij heeft volgende processor: AMD Athlon X2 dual-core M300 2000 MHz
ik heb altijd gewerkt met intel dus heb ik niet echt een idee of dit wel een goeie processor is of niet..

Iemand die mij raad kan geven?

Alvast bedankt!!!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het maakt in principe geen donder uit denk ik aangezien wat hij doet zelfs een netbook nog wel wilt doen. Die processor is prima geschikt om wat hij wilt te doen. Internetten, mailen en het office pakket vragen vrijwel niks van je systeem. De vraag is vooral wat voor formaat hij wilt. Als hij hem veel mee neemt of rond het huis sleept is dat formaat prima, echter zit hij toch vaak lang op dezelfde plek dan is een grotere met dus een groter scherm misschien fijner. De DV7 misschien? 61 euro boven het budget maar wel 17,3" scherm. Mijn vriendin heeft de 3080 uit de DV7 serie en dat is een zeer mooi apparaat, mooi scherm en zeer fijne laptop om te gebruiken. Dan zal de 3020 ook prima voldoen aangezien daar enkel een langzamere processor in zit, maar je pa heeft toch geen krachtpatser nodig.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:23:
Het maakt in principe geen donder uit denk ik aangezien wat hij doet zelfs een netbook nog wel wilt doen. Die processor is prima geschikt om wat hij wilt te doen. Internetten, mailen en het office pakket vragen vrijwel niks van je systeem. De vraag is vooral wat voor formaat hij wilt. Als hij hem veel mee neemt of rond het huis sleept is dat formaat prima, echter zit hij toch vaak lang op dezelfde plek dan is een grotere met dus een groter scherm misschien fijner. De DV7 misschien? 61 euro boven het budget maar wel 17,3" scherm. Mijn vriendin heeft de 3080 uit de DV7 serie en dat is een zeer mooi apparaat, mooi scherm en zeer fijne laptop om te gebruiken. Dan zal de 3020 ook prima voldoen aangezien daar enkel een langzamere processor in zit, maar je pa heeft toch geen krachtpatser nodig.
Bedankt voor u reactie!! 17 Inch is niet persé nodig maar is inderdaad wel goed meegenomen... zie nu juist dat het model op laptopshop.be een QWERTY klavier is en blijkbaar kan je die niet krijgen in azerty dus zal moeten uitkijken naar iets anders...

Iemand een idee rond dit bedrag maar liefst in de Hp pavilion's

heb vorige week in de carrefour de DV6-2010Eb zien staan
- 4Gb
- 15,6 Led
- 250 Gb
- ...

Maar ben bang dat dit een wat verouderd toestel is en einde reeks de prijs kwam daar op 599 Euro ...

SPECS: http://www.vergelijk.be/n...010eb_vl211ea/specs.rhtml

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het zal niet veel uitmaken welke je kiest zolang er minimaal een 1,6ghz dual core processor in zit zal hij snel genoeg zijn voor wat je pa wilt. Dus dan gewoon kijken welke HP's een azerty toetsenbord hebben. En elke HP pavilion zal in principe geschikt zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:52
Asus K50IN-SX139V-BE AZERTY
Intel Pentium T4300 (2,1GHz), 4GB geheugen, 15,6 LED scherm, Windows 7 Home Premium, Nvidia GeForce G102M voor 580 euro.

Alleen het merk voldoet niet, maar of je daar nou rouwig om moet zijn... 'HP-laptops gaan vaker stuk dan die van Asus en Toshiba'

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Natuurlijk zegt dat nieuwsbericht niks over modellen en enkel over de algemene cijfers. HP maakt ook genoeg laptops die kwalitatief beter zijn dan Asus. Die nieuwe series laptops zijn kwalitatief prima in orde en gaan echt niet veel sneller stuk.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-02 05:43

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica