Ik heb het volgende stukje code
Het werkt goed, ik kom netjes uit in in mijn index(string zoekwaarden) methode van mijn zoekController. Echter zie ik in de URL niet mijn parameter terug. Alleen url/Search/
Dit staat er in mijn global.asax
Om te kijken of mijn routing goed staat heb ik url/Search/test als url opgegeven en deze komt ook netjes in de zelfde methode van mijn zoekcontroller, waarbij de parameter zoekwaarden de waarde test heeft.
Nu is mijn vraag, hoe krijg ik de waarde die ik invul en de textbox zoekwaarden in mijn url?
code:
1
2
3
4
5
6
| <% using ( Html.BeginForm("Index","Zoek")) { %> <%= Html.TextBox("zoekwaarden") %> <%= Html.SubmitImage("Zoek", "../../Images/btnZoeken.gif") %> <% } %> |
Het werkt goed, ik kom netjes uit in in mijn index(string zoekwaarden) methode van mijn zoekController. Echter zie ik in de URL niet mijn parameter terug. Alleen url/Search/
Dit staat er in mijn global.asax
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| routes.MapRoute( "Zoek", // Route name "Search/{zoekwaarden}", // URL with parameters new { controller = "Zoek", action = "Index", zoekwaarden = "", } // Parameter defaults ); |
Om te kijken of mijn routing goed staat heb ik url/Search/test als url opgegeven en deze komt ook netjes in de zelfde methode van mijn zoekcontroller, waarbij de parameter zoekwaarden de waarde test heeft.
Nu is mijn vraag, hoe krijg ik de waarde die ik invul en de textbox zoekwaarden in mijn url?