Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb een probleem met mijn scherm. Ik heb hier een Benq G2400WD staan, met HDMI poort. Ik heb dan ook laatst een HDMI kabel aangeschaft om mijn laptop (ook met HDMI uiteraard) aan te sluiten op mijn scherm. Echter, wanneer ik ze verbind met de kabel, zegt mijn scherm "No Cable Connected !" terwijl mijn laptop gewoon het scherm herkent als Benq G2400WD en er dus wel informatie over de kabel wordt verstuurd...

Hoe kan ik dit oplossen? Fn+f4 geprobeerd, Benq als primaire scherm ingesteld etc... Kan het zijn dat de kabel kapot is? Of scheelt er iets anders?

Ik heb trouwens ook een X360 geprobeerd te verbinden, geeft hetzelfde probleem...

BVD,

Bram

Verwijderd

probeer eens een andere HDMI kabel als je die hebt of probeer er aan te geraken, bij voorkeur een HDMI 1.3? Gebruik je wel een resolutie die je scherm aankan? Volgorde van inschakelen van toestellen kan ook een invloed hebben.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 11:00
Bijna elke hdtv accepteert via hdmi alleen de hd reso's 1280x720 en 1920x1080.

De benq heeft een reso van 1920x1200, maar dan moet je deze reso niet gebruiken want dan krijg je vaak geen beeld.

Xbox360 hetzelfde. Als het een hdready toestel is, gebruik dan 720p want die doet het altijd.
De xbox gebruikt bij het opstarten altijd de laatst gebruikte reso, dus sluit deze eerst ff aan op een monitor en verander daarna de reso output van de xbox in 720. Daarna kan je de kabel in de tv doen.

Wel erg vreemd trouwens dat de xbox het niet doet, want de benq zal immers een 1080p input aan moeten kunnen!?
De review op kieskeurig geeft al meteen aan dat de xbox het moet doen op 1080p

http://www.kieskeurig.nl/lcd_monitor/benq/g2400wd/281011/

Gebruik s een andere hdmi input (al zal er waarschijnlijk maar 1 op zitten) en probeer een andere hdmi kabel (precies wat Jan ook zegt).
Doet die het dan nog niet, dan zou die wel s stuk kunnen zijn.

[ Voor 78% gewijzigd door Ferry34 op 24-11-2009 19:42 ]