Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is een lcd tv die 100 hz afgeeft en Full hd is en 2 ms geschikt om te gamen. Zoja waarom horen we daar dan weinig over. (of is het gewoon niet te doen)
Gaarne tips en/of opmerkingen.
Ben van plan deze te kopen: http://www.foka.nl/site/lg-32lh5000-100-hz-p-14599.html

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Hoe wil je gamen?
Via PS3, Xbox360, PC of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt echt pro gamen?

Want op een 4:3 tv kan je ook gewoon gamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:48:
Is een lcd tv die 100 hz afgeeft en Full hd is en 2 ms geschikt om te gamen. Zoja waarom horen we daar dan weinig over. (of is het gewoon niet te doen)
Ben van plan deze te kopen: http://www.foka.nl/site/lg-32lh5000-100-hz-p-14599.html

alvast bedankt.
Omdat een goede tv niet kan tippen aan een goede monitor! ;)
Het enige voordeel wat een tv tegenover een monitor heeft is de grote. Maar daar houd het ook mee op.
De voordelen die monitoren hebben:
-betere kleuren
-minder kans op ghosting (die 2 Ms zegt niets - is dat grey-to-grey of b-w-b?)
-inputlag

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:26

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:48:
Is een lcd tv die 100 hz afgeeft en Full hd is en 2 ms geschikt om te gamen.
Waarom zou hij niet geschikt zijn?
Zoja waarom horen we daar dan weinig over. (of is het gewoon niet te doen)
Wie is we? Bij de mediamarkt/bcc/weetikveel wordt je doodgegooid met LCD tv's?
Ik snap de openbaring niet helemaal. Miljoenen mensen gamen op LCD tv's en dat gaat prima?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoja waarom horen we daar dan weinig over.
wat bedoel je daar precies mee, en in principe is iedere tv goed om te gamen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Op elke LCD TV is te gamen,
Hertz maakt lang niet zoveel uit als bij een CRT scherm aangezien een LCD niet constant het beeld ververst maar enkel bij een verandering van beeld. En 2ms is in principe genoeg om ghosting tegen te gaan.

Maar ik neem aan dat je PC gaming bedoeld, omdat het voor Console gaming normaal is om een LCD tv te gebruiken. Voor PC gaming wordt het minder gebruikt omdat je vaak van een aardige afstand moet zitten omdat het beeld anders te groot is en dat betekent dat achter een bureau zitten lastig wordt omdat je dan vaak op een halve meter van je scherm zit. En als je te dicht bij ziet dan zal zelfs Full HD op een LCD tv nog pixelig zijn. Een TFT scherm is ook gewoon een LCD scherm, enkel een stukkie kleiner en vaak met een hogere dots per inch en een betere beeldkwaliteit.
ChojinZ schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:56:
Omdat een goede tv niet kan tippen aan een goede monitor! ;)
Het enige voordeel wat een tv tegenover een monitor heeft is de grote. Maar daar houd het ook mee op.
Maak wel het onderscheid tussen TFT en LCD aangezien een TFT tv ook mogelijk is en een LCD monitor ook. TFT is namelijk een verbeterde vorm van LCD waardoor de beeldkwaliteit beter is maar het duurder is om te maken waardoor ze vaak kleiner zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Tsurany op 23-11-2009 16:01 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
100hz is voornamelijk bedoeld om films vloeiender te maken. Films zijn namelijk altijd 24fps, wat erg weinig is. Dit kan je opkrikken naar 100hz, maar dit heeft voordelen en nadelen.
Voordeel is dat het vloeiender is, maar nadelen kunnen zijn: lelijk beeld en vertraging.

Games draaien op 60fps en dat is al vloeiend genoeg. 100hz heeft daarbij geen voordelen, en zullen alleen de nadelen duidelijk worden. TV's hebben daarom meestal een game-mode, die alle filters en 100hz onzin omzijlt, zodat je een beeld krijgt zonder enige vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Tsurany schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:59:
...En 2ms is in principe genoeg om ghosting tegen te gaan...
Een veel gemaakte fout op tweakers en is niet helemaal waar. Dat is namelijk afhankelijk van de manier van meten:
http://www.prad.de/en/monitore/shownews_faq402.html

Zelf heb ik een Samsung tv met een snelheid van 5 Ms. Dit zou ervoor moeten zorgen dat ik geen ghosting heb. Echter, dit is een grey to grey meting en dus niet representatief. Ik ervaar dan ook ontzettend veel ghosting.
Tsurany schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:59:

Maak wel het onderscheid tussen TFT en LCD aangezien een TFT tv ook mogelijk is en een LCD monitor ook. TFT is namelijk een verbeterde vorm van LCD waardoor de beeldkwaliteit beter is maar het duurder is om te maken waardoor ze vaak kleiner zijn.
Klopt, maar dat zijn wel de uitzonderingen. 90% wat verkocht wordt aan tv's is LCD en 90% van de monitoren is TFT...

[ Voor 29% gewijzigd door ChojinZ op 23-11-2009 16:10 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:26

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gewoon een goede plasma nemen, die zijn net zo snel als CRT's. Beide hebben een klein beetje last van het nagloeien van de fosfor, maar het zal altijd beter zijn dan de refreshtijden van LCD-pixels.

Mits je je zo druk maakt om een beetje ghosting, zoals sommige lieden in dit topic :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Niet online
ChojinZ schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:56:
[...]
-betere kleuren
-minder kans op ghosting (die 2 Ms zegt niets - is dat grey-to-grey of b-w-b?)
-inputlag
En 1 op 1 pixel mapping, wat bij tv's vaak toch niet helemaal het geval is. Het beeld is daardoor bij veel tv's iets minder scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Slogra schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:07:
[...]

En 1 op 1 pixel mapping, wat bij tv's vaak toch niet helemaal het geval is. Het beeld is daardoor bij veel tv's iets minder scherp.
Klopt, helemaal vergeten! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ChojinZ schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:05:
[...]
Een veel gemaakte fout op tweakers en is niet helemaal waar. Dat is namelijk afhankelijk van de manier van meten:
http://www.prad.de/en/monitore/shownews_faq402.html

Zelf heb ik een Samsung tv met een snelheid van 5 Ms. Dit zou ervoor moeten zorgen dat ik geen ghosting heb. Echter, dit is een grey to grey meting en dus niet representatief. Ik ervaar dan ook ontzettend veel ghosting.
Zelfs al is die 2ms grey to grey dan zal black to white niet veel groter zijn. en alle waarden onder de 5-10ms is in principe prima om op te gamen en zal niet voor ghosting zorgen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:47
Echt zo goed als elke normale recente FullHD televisie heeft 1-op-1 pixelmapping hoor, maar dat terzijde.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 30-08 19:58
Dan nog steeds stel je hebt een 32"full hd (al dacht ik dat je die pas vanaf 37"had)

Dan heb je 1920x1080. Een 30" TFT heeft al 2560x1600. Waardoor je een veel scherper beeld krijgt.
En met HD Ready schermen zit je op iets van 13XX x 7xx.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Niet online
Ikzelf heb een 42LG5000 en als ik opnieuw zou mogen kiezen, zou ik zeker een andere tv kiezen. Het beeld is namelijk niet zo scherp als ik zou willen. Het beeld gaat altijd door een soort ruisfilter (zelfs wanneer ik alle filters uitzet), waardoor details verloren gaan.
Misschien is dat bij nieuwere modellen verbeterd.

Ik raad je aan om de tv te bekijken met een 1080p bron. Met een PC is de kwaliteit van het beeld vaak goed te controleren. Zijn alle lijntjes zo strak als op een monitor? De kleur rood lekt vaak (minder scherp), dus dat is ook een punt waar je op kan letten. Daarnaast kan je een spel testen waarvan je weet dat altijd op 60fps draait, deze zou dus perfect vloeiend beeld moeten geven op de tv.

Misschien vraag ik wel te veel van een tv. Misschien bestaat een tv die net zo goed als een monitor is niet eens. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Tsurany schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:18:
[...]

Zelfs al is die 2ms grey to grey dan zal black to white niet veel groter zijn. en alle waarden onder de 5-10ms is in principe prima om op te gamen en zal niet voor ghosting zorgen.
Dat kan je niet zomaar zeggen. Dit is namelijk afhankelijk van het scherm. Als je geluk hebt dan zit je onder de 5 seconden. Maar er zijn zat schermen die dat dus niet halen...
Brad Pitt schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:18:
[...]

Echt zo goed als elke normale recente FullHD televisie heeft 1-op-1 pixelmapping hoor, maar dat terzijde.
Ik kom anders regelmatig schermen tegen die het 1) niet hebben of 2) die het wel hebben maar waarbij het niet goed werkt.
Bij de duurdere "A" modellen zie je dat niet snel maar zeker bij de goedkope aldi meuk uit china is pixelmapping nog steeds een probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wij hebben een Philips 37" TV (FullHD). Voor TV is deze perfect (naar mijn maatstaven...), maar gamen (PC en XBox360) vind ik erg vervelend. Het beeld is erg mooi, maar door de inputlag zijn al je reacties te laat en lijkt het bijvoorbeeld bij een race spel alsof je 'dronken' achter het stuur zit... Bij de spellen waar acuraatheid niet van belang is, is het overigens geen probleem...
Dus: altijd even een review opzoeken en kijken naar de LAG. Bij mij is deze minimaal 200 milliseconden, wat veel te veel is. Ik meen me te herinneren dat 50 milliseconden of minder niet meer merkbaar is.
Pagina: 1