Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2007] Bijlagen lijken groter dan werkelijke grootte

Pagina: 1
Acties:

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:42
Ik heb hier een heel raar probleem met Outlook.

Alle bijlagen (zelf ingevoegd of naar mij gestuurd) lijken groter dan ze werkelijk zijn. Ik heb hier bijvoorbeeld een bijlage waarbij Outlook aangeeft dat het 860kb groot is. Als ik het nu op sla op de schijf is het maar 630kb groot. Ook bij andere gebruikers is het maar 630kb groot.

Hetzelfde probleem als ik bijvoorbeeld een bestandje invoeg, voeg ik een bestand van 8mb in, is het volgens outlook 11 mb.

Heeft iemand een idee hoe dit kan?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:38

Reptile209

- gers -

Wild-guess: comprimeer je .pst-file eens. Misschien is die zo gefragmenteerd geraakt, dat attachments erg inefficiënt opgeslagen worden.

Zo scherp als een voetbal!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Klopt. De bijlagen zijn dan ook opgeslagen als base64. (bijlagen in mail zijn altijd base64). En base64 is groter als het origineel:

Wikipedia: Base64
Very roughly, the final size of base64-encoded binary data is equal to 1.37 times the original data size + 814 bytes (for headers). In other words, you can approximate the size of the decoded data with this formula: bytes = (string_length(encoded_string) - 814) / 1.37.

[ Voor 4% gewijzigd door Snake op 23-11-2009 14:22 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8