Toon posts:

Wifi netwerk met internet + bedraadnetwerk zonder internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Is het mogelijk om een bedraad netwerk te hebben met server en clients switch etc. ( zonder internet ). Te verbinden met een Wifi router met internet die niet verbonden is met dat bedrade netwerk. Zonder usb wifi's of draadloze netwerkkaarten voor al deze pc's te gaan kopen

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2009 12:57 ]

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-02 23:16
Ja, dat is mogelijk. Ik zou dan de server draadloos aan de router hangen en vanaf daar het internet delen met de rest van het netwerk. Alleen wel een opmerking, deze verbinding zal niet de snelste en meest ideale zijn.
Dan heb je alleen voor de server een draadloos netwerkkaartje nodig.

De beste oplossing zou zijn om de router op de server aan te sluiten met een kabel en vanuit daar hetzelfde te doen. Je zal wellicht wel een 2e netwerkkaart in de server moeten zetten als deze niet beschikbaar is.

[ Voor 19% gewijzigd door Appel op 23-11-2009 13:01 ]

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Dus wat jij wil is:

clients - server - router - internet ?

Tsja, switchje plaatsen tussen server en clients, dhcp server installeren op server en klaar. Geen routing van clients -> internet. Server kan wel gewoon met het internet verbinden via de router.
Ik zou, als ik jou was, gewoon een kabeltje trekken van de server naar de router, draadloos internet is zeker niet lekker snel.

Copy.com

Verwijderd

Topicstarter
Hmm nee deze 2 oplossingen zijn niet de 2 die ik zoek. Ik zoek eigenlijk een apparaat dat ik aansluit op de switch die verbinding maakt met het wifi punt met internet. Bestaat zoiets? Of kan dit ook door middel van 2 routers met elkaar draadloos te verbinden?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2009 13:05 ]

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-02 23:16
Ja die dingen bestaan, dat heet een wireless bridge.

Verwijderd

Topicstarter
Is het dan gewoon een kwestie van een simpel draadloos routertje aanschaffen en eraan hangen? Of hebben jullie andere duidelijke voorbeelden van Draadloze routers die hiervoor geschikt zijn

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-02 13:12
Volgensmij zoek jij gewoon een wlan bridge?
Internet - wlan router ~~~ accesspoint - switch - (servers & clients)

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Ja, dat heet "Andere router".
Koop een linksys WL54GL, zet er dd-wrt op en configureer het ding als wireless client. stel dan op je netwerk de linksys in als gateway en dns.

Copy.com

Verwijderd

Topicstarter
Oke dankjewel, Ik ga het gelijk proberen. Ik heb nog een wireless router liggen en hier ligt al een wireless netwerk met internet. Wat moet er ingesteld worden dan of is hier een handleiding van

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2009 13:28 ]

• precious1
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-03-2024
als je AP het ondersteund, in bridge-mode zetten.
Maar kleine kans dat dit gaat lukken bij een huis-tuin en keuken routertje.
Je kan dus zoals gezegd ook een ouwe linksys router kopen WL54G en daar aangepaste firmware op zetten, waarmee het dus wel kan. Handleidingen hiervoor zijn er genoeg op google.

Verwijderd

Topicstarter
Nee deze is router is hier niet geschikt voor. Welke routers zouden hier wel geschikt voor zijn??
Pagina: 1