SATA via USB - Toont verkeerde partitie

Pagina: 1
Acties:

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 05:55
Vorige week kwam een monteur van Dell de SATA schijf in mijn laptop vervangen.
Nu ligt de 200GB data schijf hier, en wil ik graag mijn bestanden er vanaf halen.
Om dit te doen heb ik het volgende product gekocht, een Dynamode USB2.0 to SATA/IDE Cable

Op dit moment is mijn SATA schijf verbonden met mijn vista-laptop, en kan ik hem ook zien in Explorer.
Het probleem is dat er 2 partities op de schijf lijken te staan, en i.p.v. dat ik mijn 190GB partitie zie, laat hij de 10GB partitie zien..

Afbeeldingslocatie: http://www.campingkeuze.nl/TEMP/satadisk.gif

Maar al mijn bestanden staan dus op die andere partitie. Over 3 dagen wordt mijn harde schijf opgehaald door Dell, dus als iemand voor die tijd misschien een tip heeft?

Verwijderd

Kijk eens in je schijfbeheer of daar niet een partitie te zien is die geen schijfletter toegewezen heeft gekregen. Zo ja: toewijzen. Dan moet ie zichtbaar worden.

• pim
Als ik naar Disk Management ga, blijft hij hangen op "connecting to virtual disk service", en loopt Windows Explorer vast....

Verwijderd

Start eens op van een LiveCD. Knoppix of zo. Kijk of de partitie dan wel te zien is.
Maar hopen trouwens dat zo'n CD NTFS kan lezen maar hopelijk is dat wel het geval.

Waarom is de schijf eigenlijk vervangen? Mss is die 2e partitie wel defect.
Hopelijk heb je backups.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2009 12:41 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-02 15:48
Heb je een Ubuntu LiveCD liggen? Dan kan je daar eens met proberen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• pim
Ik heb Knoppix gedownload en gebrand, maar kreeg een error tijdens het opstarten..
Toen Ubuntu op een cd gezet, die zag de schijf wel, maar kan er verder niks mee:

Afbeeldingslocatie: http://www.campingkeuze.nl/TEMP/ubuntu.png

Het feit dat ie bij een partitie kan, zou je toch denken dat hij ook bij de andere moet kunnen.....

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

pim schreef op maandag 23 november 2009 @ 12:37:
Als ik naar Disk Management ga, blijft hij hangen op "connecting to virtual disk service", en loopt Windows Explorer vast....
Hmmm, vreemd dat explorer dan crasht.

Heb je nog een andere computer waar je de schijf aan kunt hangen? Of bij iemand anders?

De kans bestaat dat de partitietabellen wat fouten bevatten, maar daar mag de explorer dan niet door vastlopen.
Een tool als Partition Magic kan uitkomst bieden: die kan fouten opsporen.
Er zijn ook wel freeware tools die iets soortgelijks kunnen.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Verwijderd

Je kunt ook een tool zoals Lost & Found er op loslaten. Die kan de schijf fysiek scannen en kijken of ie bestanden kan vinden en kopieëren naar een externe schijf oid.

• pim
De demo die ik probeerde van Partition magic gaf een error, dat het niet compatible was met mijn Vista-systeem..

Ik kan me voorstellen dat een Tool als Lost & Found fouten kan herkennen op een detecteerbare partitie, niet op een partitie die niet gevonden kan worden..

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

pim schreef op maandag 23 november 2009 @ 17:54:
De demo die ik probeerde van Partition magic gaf een error, dat het niet compatible was met mijn Vista-systeem..

Ik kan me voorstellen dat een Tool als Lost & Found fouten kan herkennen op een detecteerbare partitie, niet op een partitie die niet gevonden kan worden..
mocht je iemand kennen met een computer met extra sata aansluitingen, of zelf zo'n apparaat hebben staan. Plug 'm daar dan in. Ik schat dat de USB --> SATA converter de betreffende problemen veroorzaakt. Misschien dat dat ding niet overweg kan met verschillende partities?

Eventueel je laptop openschroeven (Als je garantie dan niet vervalt), oude schijf er in + ubuntu live cd. Opstarten vanaf live cd en data overzetten naar de nieuwe schijf die op de USB --> SATA converter aangesloten is.(er vanuit gaande dat de nieuwe schijf slechts 1 partitie bevat en linux daarmee overweg kan)

[ Voor 5% gewijzigd door M2M op 23-11-2009 17:59 ]

-_-

Verwijderd

pim schreef op maandag 23 november 2009 @ 17:54:
Dan stel je je het fout voor. L&F kijkt niet naar de partitie maar naar de fysieke sectoren. Als je de partitie niet op een andere manier kunt benaderen is dat toch een manier om te proberen files te recoveren.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 06:32 ]

Pagina: 1