Routers en ontvangers richten zonder antenne?

Pagina: 1
Acties:

• Alfa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-03 21:04
In dit topic haal ik het volgende aan waar ik ook een vraag over heb. Deze vraag staat los van het probleem dat ik heb.
Wil je desondanks meer uit WiFi halen, bedenk dat de orientatie van antennes enorm uit kan maken. 10 a 20 graden verschil kan al 50% van je snelheid winnen of verliezen...
Routers hebben niet meer allemaal een antenne, bijv de WL341 van sitecom.
Adapters hebben niet allemaal meer een antenne, bijv laptops PCI kaarten zonder antenne.

Hoe is het dan geregeld met de verbinding? Als de orientatie een groot verschil maakt, is deze dan standaard goed of hoe kun je dat regelen/richten?

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-03 09:48

donny007

Try the Nether!

Meestal hebben laptops de antennes in het beeldscherm zitten, installeer inssidder om nauwkeurig de netwerksterkte te bekijken, draai net zolang met je laptop totdat je het beste signaal hebt, voor de router hetzelfde, zet de laptop op de plek waar je hem het meest gaat gebruiken, en draai de router totdat de laptop het beste signaal heeft.

/dev/null

• Alfa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-03 21:04
donny007 schreef op maandag 23 november 2009 @ 12:44:
Meestal hebben laptops de antennes in het beeldscherm zitten, installeer inssidder om nauwkeurig de netwerksterkte te bekijken, draai net zolang met je laptop totdat je het beste signaal hebt, voor de router hetzelfde, zet de laptop op de plek waar je hem het meest gaat gebruiken, en draai de router totdat de laptop het beste signaal heeft.
Dus de apparaten zonder 'zichtbare' antenne moet je in zijn geheel een beetje verdraaien. Dat klinkt aannemelijk. Thanks

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat is inderdaad je enige keus dan, en dat kan betekenen dat je niet (werkbaar) de hoogste snelheden en/of stabielste verbinding kunt krijgen omdat je daarvoor bijvoorbeeld je laptop ondersteboven of op z'n zijkant zou moeten balanceren...

Wat je altijd kunt doen is een USB WiFi NIC aansluiten met een USB verlengkabel, dan kun je het wel alle kanten op draaien. Daar geen zin in? Dan moet je genoegen nemen met wat je kunt krijgen bij normale orientatie.

Oslik blyat! Oslik!