Toon posts:

Upgrade met solid state hard discs

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views

Verwijderd

Topicstarter
Twee van mijn computers hebben te kleine systeemschijven.
Ik kan bepaalde software niet eens meer installeren.

Over een jaar moeten de PC's sowieso weg maar tot die tijd moet ik er wel mee werken.
Het gaat om een HP XW8200 en XW9300.

Omdat er zware applicaties op draaien en ze vaak opnieuw opgestart worden, wil ik goed materiaal gebruiken.
Ik denk aan b.v. OCZ solid state schijven. De prijs speelt niet zo'n grote rol in dit geval.

Mijn vragen:

A. Is het wat, die OCZ schijven? (of wellicht een ander merk) Of is het een dom plan?
B. Zal ik er enigszins voordeel van hebben kwa snelheid?
C. De OCZ site laat veel typen zien. Ik heb niet genoeg kennis om een keuze te maken. Welke typen zouden compatible zijn en de beste prestaties leveren bij flinke opslagcapaciteit? (weet niet wat er nu in zit en welke er in kunnen)
D. Kan ik de oude systeemschijf over ghosten naar de solid state?
E. Als ik de nieuwste generatie PC's ga aanschaffen, kunnen de solid state schijven dan weer hergebruikt worden, of zijn er tegenwoordig weer heel ander type schijven voor pro doeleinden?

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Het grote SSD topic ~ Deel 5

hier staat heel erg veel info over SSD's daarmee zijn punt a t/m c beantwoord,

ik zou een verse install erop zetten, zo maak je optimaal gebruik van de snelheid, daarbij kun je alleen ghosten naar een identiek systeem is het niet?

uiteraard kun je de SSD's gewoon weer in een ander systeem zetten.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem inderdaad Het grote SSD topic ~ Deel 5 eens door (CTRL-F op de naam van je SSD om er snel doorheen te kijken). Dan is er meer dan zat info over te vinden.

Omdat deze vragen vrij gemakkelijk terug te vinden zijn gaat dit topic op slot. Neem reviews, benchmarks en ervaringen door en bepaal op die manier welke voor jou interessant zijn.

Dit topic is gesloten.