Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HTML Mail bewerken en doorsturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het bedrijf waar ik werk krijgen we vaak mailshots van distributeurs die we dan willen aanpassen en doorsturen naar onze eigen klanten. We krijgen deze e-mails in HTML format binnen in Outlook (2007 & 2003 worden gebruikt) en kunnen ze dus ook weer als HTML format verzenden. Er zijn echter een of twee probleempjes waar we tijdens dit proces tegen aan lopen.

Ik ben niet in staat om sommige hyperlinks achter afbeeldingen te verwijderen, ik heb het op allerlei manieren geprobeerd maar ook als ik de hyperlink (adres) wijzig dan verandert hij zich automatisch terug, dit gebeurd alleen bij mailshots die we krijgen, als ik zelf een hyperlink ergens aan hang kan ik deze altijd wijzigen of verwijderen... Workaround, ik kopieer het plaatje even van Outlook naar Paint en dan weer terug, werkt tot nu to nog goed, maar het moet toch makkelijker kunnen!?

Probleem twee is iets groter en doet zich voor wanneer ik tekstvlakken toevoeg aan de mail, bijvoorbeeld om ons eigen logo en contacts over de header heen te plakken. Bij verzenden en openen in een mailclient als Gmail, staat de toegevoegde tekstvlakken telkens onder de afbeelding in plaats van over de afbeelding heen en is dus nog het logo van de distributeur te zien, niet de bedoeling! Als ik het mailtje echter in Outlook open op een andere pc dan ziet het geheel er wel goed uit? Hoe kan ik er dus voor zorgen dat afbeeldingen/tekstvlakken die ik toevoeg over de afbeelding heen blijven zitten met verzenden, ik wil ze als het ware dus mergen met de achtergrond.

Hopelijk begrijpen jullie mijn vragen en kunnen jullie me inzichten/antwoorden verschaffen want ik zoek me al een tijdje wezenloos via Google en steeds krijg ik te lezen dat e.e.a. gewoon zou moeten werken (van Outlook naar Outlook dus wel, maar anders niet). Bedankt in advance voor de reacties!

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk is er nog iemand die een reactie wil geven op mijn topic. Ik probeer nog steeds tevergeefs verder te zoeken naar een oplossing voor mijn probleem in Outlook. Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om een ontvangen mailshot te bewerken in photoshop, op te slaan als image en de image als HTML-mail te versturen, dus niet als attachment aan een e-mail..?

Hiernaast kijk ik nog naar de mogelijkheid om GoldMine hiervoor te gebruiken aangezien dat pakket nu al in gebruik is, echter laat de oude versie hiervan (5.xx) veel te wensen over. Mocht Goldmine in gebruik blijven dan zit een update naar Goldmine Corporate 8.5 er wel aan te komen. Alhoewel dit dan niet meer over Office software gaat ben ik toch benieuwd of er mensen zijn die de mogelijkheden van dit nieuwe pakket kennen en weten hoe ik de mailshots eventueel gemakkelijk met dat programma zou kunnen doorsturen.

Hopelijk krijg ik in ieder geval reactie op het bovenste deel. Er moet hier toch genoeg brainpower/ervaring aanwezig zijn om mij wat verder te kunnen helpen.

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Rechter muisklik in het mailtje en dan View Source kiezen. Je kan dan de source naar een HTML editor kopiëren of direct bewerken in Notepad.

Vervolgens creëer je een nieuwe mail en injecteer je de HTML code direct in je bericht.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info