Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Webcam zonder software installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een webcam waar geen software voor geïnstalleerd hoeft te worden. Ik moet de webcam mee kunnen nemen en op iedere computer kunnen inpluggen en direct kunnen gebruiken. Vaak beschik ik niet over administrator rechten etc. Ik zit even vast, onder welke kreet valt dit? Plug and Play? USB 2.0?

Buiten dat, moet de webcam onder Windows XP, Windows Vista en Windows 7 kunnen draaien. Een stevige webcam i.v.m. vervoer lijkt mij ook handig.

Hebben jullie tips, ervaringen, etc? Ik hoor ze graag! :)

• Marquezz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-12-2021
Waarvoor wil je hem precies gebruiken? Onder Windows XP, Vista en 7 worden de stuurprogramma's wel automatisch geinstalleert, maar dan kun je nog niet echt veel met je webcam. Bij deze computer staat er dan een logo van een webcam. Als je deze aanklikt kun je het beeld van de webcam en eventueel full screen laten zien. Verder zou je hem denk ik wel bij MSN Messenger kunnen gebruiken zonder software, maar meer functies heeft een webcam zonder de bijgeleverde software niet ;)

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11 10:49
De vraag is dus: waarvoor ga je hem gebruiken? Wat heb je daarvoor nodig en wat kan je daarmee zonder de admin rechten moeten activeren

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 21:03

LieveNiels

On Fire

Als je op driverless webcam zoekt dan kom je vast wel een aantal tegen. http://www.dealextreme.co...earch.driverless%20webcam hier bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik met de webcam wil gaan doen is bellen met beeld via WebEX, skype of MSN. Ik hoef geen rare toeters en bellen, alleen beeld dat met geluid verzonden kan worden naar de andere kant. Heel simpel eigenlijk.

Ondertussen ben ik het e.e.a. tegen gekomen. Aangezien ik een prijs tussen de 30 - 50 euro prefereer, leek dit mij een goede: Logitech B500. Schijnt UVC ondersteuning in te zitten. Volgens mij zit UVC vanaf Windows XP en hoger standaard ingebakken (correct me if i'm wrong). Lijkt mij dus dat als ik de webcam inplug is hem kan gebruiken in mijn chat / bel programma's?

Denken jullie, voldoet die webcam aan mijn eisen?

• Marquezz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-12-2021
Ik heb zonet nog even een eigen oudere webcam op mn laptop aangesloten. Windows 7 installeerde Trust stuurprogramma's en wanneer het apparaat inderdaad UVC compatible is, kan je hem ook rechtstreeks met Windows XP en Vista gebruiken :)

Bij MSN Messenger kon ik hem gewoon gebruiken. Verder als je puur de opname wilt laten zien, kun je bijvoorbeeld ook via VLC Media Player de webcam als input zetten voor VLC :)
Naast het beeld wil je uiteraard ook geluid hebben. Bij de volgende webcam zit alles erin gebakken;

Logitech C500

Deze kun je ook op je bureau zetten en eventueel om je laptop hangen. Goed degelijk spul van Logitech voor ongeveer €30,- ;)
Pagina: 1