Probleem XFX HD5870 XXX met P5W DH Deluxe 975X chip

Pagina: 1
Acties:

• devinjanssen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-02 20:22
Goeiemorge,

Afgelopen week had ik eindelijk de kans om een HD5870 aan te schaffen. nu was deze ook nog bij alternate op voorraad, de XFX 5870 XXX (OC). Nu heb de asus p5w dh deluxe die 975X chipset heeft. Aangezien de me moederbord nog niet zo heel oud is maar de techniek snel gaat heb ik er niet echt rekening meet gehouden of ik nu pci express 1.0a of 1.1 heb.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1241374///pci%2Cexpress%2Clijst staat dat mijn chipset versie 1.0a heeft. Aangezien vanmiddag mijn 5870 in de brievebus ligt zou ik hem dus niet kunnen gebruiken op mijn 975x chipset.

Nu ben ik toch nog verder opzoek gegaan naar me pci express versie, zou natuurlijk een nachtmerie zijn dat ik me 5870 in de kast kan gaan leggen aan gezien er geen geld is voor me cpu, geheugen en moederbord te upgrade.

Jammer genoeg staat op de intel site niet bij welke versie aanwezig is.
http://www.intel.com/Prod...ts/975X/975X-overview.htm

Ik ga verder opzoek, maar ondertussen vraag ik wel jullie raad.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
test het gewoon, mocht het niet werken, dan kun je hem toch onder de wet koop op afstand terugsturen?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Zelfs budget bordjes hebben tegenwoordig al PCI-e 2.0 dus ik verwacht dat bij jouw bord ook.

En een PCI-e 2.0 graka moet gewoon werken in een 1.0 bord, het is backwards compatible.

• devinjanssen
nedernakker schreef op maandag 23 november 2009 @ 10:39:
test het gewoon, mocht het niet werken, dan kun je hem toch onder de wet koop op afstand terugsturen?
Ja oke, maar dit zou wel een hele teleurstelling zijn, hebik hem eindelijk kan hij weer terug. En aangezien ik niks te doen heb op stage, ben ik het zurfe op het web.
Zelfs budget bordjes hebben tegenwoordig al PCI-e 2.0 dus ik verwacht dat bij jouw bord ook.

En een PCI-e 2.0 graka moet gewoon werken in een 1.0 bord, het is backwards compatible.
Het probleem is nu juist, iedereen heeft een andere mening. Dan zou 1.0 wel werken met 2.0 en dan weer juist niet. De ene zegt dat me moederbord 1.0 heeft en de andere 1.1. Wil graag toch een beetje vastigheid.

Dan zou de 1.0 en 1.1 lijst vab kalizec niet kloppen

EDIT: Bron http://www.tomshardware.c...e-pci-express,2095-2.html

The big advantage Intel’s 975X had over the later P965 was its ability to support two graphics cards from the sixteen PCI Express 1.1 pathways connected directly to the northbridge. This meant that motherboards could support either a single card with full x16 transfers or two cards with x8 transfers.

Dan zou de

[ Voor 58% gewijzigd door devinjanssen op 23-11-2009 11:00 ]

• nedernakker
voor zover ik heb gelezen komt het issue alleen voor met moederborden met een via chipset, jij hebt gewoon een intel chipset, dus verwacht niet teveel problemen.

dat het dan misschien jammer is dat het niet werkt is waar, mocht het zo zijn en je wilt de kaart toch houden, dan zou enkel een mobo upgrade ook een mogelijkheid zijn.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• devinjanssen
nedernakker schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:01:

dat het dan misschien jammer is dat het niet werkt is waar, mocht het zo zijn en je wilt de kaart toch houden, dan zou enkel een mobo upgrade ook een mogelijkheid zijn.
Ik zou graag binnen 2 maande willen werken op een I7 920 met ddr3. Maar dara moet ik even voor sparen.
Dan zou ik voor die paar maande een simpel s775 moederbord moeten aanschaffen met pci 2.0. Maar ik krijg er toch meer vertrouwen in dat dit met me p5w dh deluxe gewoon zal gaan werken. Een nadeel van internet is dat niet altijd de goeie informatie te raadplegen is. O-)

• nedernakker
dan zeg ik maar zo, en ik spreek uit eigen ervaring, die 2 maanden wachten op je i7 systeem is het sowieso waard, want die kaart is gewoon fenomenaal :)

maar zoals ik al zei denk ik wel dat het gewoon werkt.. test het maar vanavond en vergeet je resultaten niet te posten zodat andere mensen er ook iets mee kunnen.

• devinjanssen
Goeiemorge,

Zoals ik gistere zei zou ik mijn XFX 5870 OC binnen krijgen, dit is ook gebeurd. Mooi verpakt zoals altijd bij Alternate. Als je de kaart ziet dan schrik je wel even van de grote. Maar ik had al stiekum gemeten en het zou net moeten passen. Slim dat ze de extra 2 x 6p voedingsaansluitingen aan de zijkant hebben geplaats.

Vervolgens ging ik in mijn Cooler Master Centurion 534 de 5870 in bouwen. Het past ook maar net, was hij 3 milimeter groter dan ging het niet passen. Extra kabel bij geschroefd aan me Tagan 800Watt voeding en vervolgens opgestart. Tot mijn verbazing maakt het ding echt weinig geluid. Hij blaast standaart geen aantal seconde meer bij het opstarte wat mijn X1800XR wel deed. In windows draaid de fan 25% en wordt zo iets 554 graden.

Het werlt allemaal op een 975C chipset, en of ik nu pci 1.0a of 1.1 ondersteun op mijn moederbord is nog onduidelijk, maar volgens mij maakt het bij een Intel chipset geen ruk uit.

Vervolgens nieuwste driver geinstalleerd, alles bij ATI CCC het hoogste gezet AA 24X 16X ect...
modern warefare 2 opgestart en het is gewoon wazig om te zien dat het vloeiend loopt als alles op het hoogste staat.

De directx 11 game dirt 2 ben ik welnaar benieuwd, best grappig dat hij via steam nog niet te downloade is. 3 dec. is zijn release.

Mijn Core 2 duo E6600 draaid tijdens het game nog lang niet rond de 90/100%. Ik denk dat de bottleneck al snel bijde de hdd liggen.

maar toch wil ik over 2 maande upgrade naar een i7 920.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

het maakt bij intel chip geen ruk uit nee, alleen via chips hebben dr problemen mee.. maar die worden ondertussen wel zeldzaam denk ik...
Pagina: 1