DTS-HD werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• niek1991
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-05-2025
als ik een hd film wil gaan kijken dan krijg ik geen geluid bij DTS-HD of DTS-MA maar is het zelfde volgens mij.
ik heb mijn mediastreamer "Eminent Hd Media Player EM7071" aangesloten op mijn home cinema systeem "Philips HTS7200" via optical.
is het miss de bedoeling dat ze via hdmi worden aangesloten??
als dat zo is kan ik die hdmi kabel die ik in mijn media streamer heb opsplitsen naar 2 hdmi kabels want er zit maar een hdmi aansluiting op mijn media streamer.

alvast bedankt voor reacties

niek

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01 23:34
DTS-HD en DD True-HD werken alleen via HDMI, aangezien deze een veel grotere bandbreedte nodig hebben dan dat Optical aan kan. Mocht je versterker het ondersteunen, sluit je mediaspeler aan via HDMI, en je zult zien dat het wel werkt, mits je mediaspeler het ook aan kan uiteraard.

Opsplitsen van je kabel kan overigens niet. Je zult het anders moeten aansluiten ben ik bang:

Je mediaplayer gaat in je versterker, en vanuit je versterker gaat er een HDMI-kabel naar je tv. Het beeld zal dan gewoon doorgestuurd worden naar je tv.

[ Voor 31% gewijzigd door Upper op 23-11-2009 09:36 ]

• niek1991
ja dat ondersteunen ze beide dus gewoon mijn media player aansluiten via hdmi met mijn home cinema systeem.
maar ik heb maar 1 hdmi aansluiting op mijn media player en er moet ook een hdmi kabel naar mijn tv, kan ik deze opsplitsen zodat ik 1 kabel naar de tv kan laten lopen en 1 naar de home cinema??

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01 23:34
Dat is dus het mooie: er hoeft geen hdmi-kabel naar je tv van je mediaspeler. Deze gaat alleen naar je versterker.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:58

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

DTS-HD gaat inderdaad niet werken over de optische bekabeling. Via de optische uitgang kan je enkel 5.1 Dolby Digital, 5.1 DTS en 2.0 LPCM uitsturen. Je zult een HDMI-kabel moeten aansluiten om weergave van DTS-HD of DTS-MA te kunnen verkrijgen.

Waar wil je trouwens de Eminent mediaplayer op aansluiten gezien je 2 HDMI-aansluitingen nodig hebt?

/Edit: ik ben laat :$

[ Voor 3% gewijzigd door DaMarcus op 23-11-2009 09:42 ]

• niek1991
nouja ik moet natuurlijk ook hd beeld krijgen dus een hdmi kabel naar me tv voor het beeld en een hdmi kabel naar mijn home cinema voor geluid.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-02 21:55

mace

Sapere Aude

De Philips versterker heeft (zoals zo vaak bij dit soort topics...) alleen een HDMI uitgang en geen ingang. Dus je kan hem alleen maar via optisch aansluiten. DTS-HD gaat dus niet werken.

Je kan als het goed is wel een downmix doen naar gewone DTS, dan heb je wel gewoon geluid, en het verschil ga je toch niet horen op die set.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
niek1991 schreef op maandag 23 november 2009 @ 09:47:
nouja ik moet natuurlijk ook hd beeld krijgen dus een hdmi kabel naar meijn tv voor het beeld en een hdmi kabel naar mijn home cinema voor geluid.
Als het goed is geeft de reciever het beeld door naar de TV.

Je sluit het dus als volgt aan:
Media Speler -- HDMI (beeld en geluid) --> Reciever
Reciever -- HDMI (beeld) --> TV

Wanneer je hiervoor de benodigde aansluitingen niet hebt, dan houdt het op.

[ Voor 8% gewijzigd door argro op 23-11-2009 09:59 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Verwijderd

mace schreef op maandag 23 november 2009 @ 09:49:
De Philips versterker heeft (zoals zo vaak bij dit soort topics...) alleen een HDMI uitgang en geen ingang. Dus je kan hem alleen maar via optisch aansluiten. DTS-HD gaat dus niet werken.

Je kan als het goed is wel een downmix doen naar gewone DTS, dan heb je wel gewoon geluid, en het verschil ga je toch niet horen op die set.
DTS-HD heeft een normale DTS core erin zitten die via optical/coaxial verstuurd word, downmixen is weer iets heel anders. Doet je mediaplayer dit niet heb je een gare mediaplayer / slechte rip / whatever.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-02 21:55

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 09:59:
[...]

DTS-HD heeft een normale DTS core erin zitten die via optical/coaxial verstuurd word, downmixen is weer iets heel anders. Doet je mediaplayer dit niet heb je een gare mediaplayer / slechte rip / whatever.
Ja, dat bedoelde ik inderdaad. :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:16

FeaR

In GoT we trust

mace schreef op maandag 23 november 2009 @ 09:49:
Sterker nog: het is een 2.1 setje en het echte voordeel bij HD formaten komt pas met een 7.1 set-up. Maar mocht er verschil te horen zijn dan ga je het inderdaad niet horen...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1