Toon posts:

Nieuwe systeem crossfire geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een goede vriend van mij heeft het volgende systeem wat gewerkt heeft :

amd 6400 3,2 ghz dualcore
MSI K9a2 Platinum
4 gb ddr2 (4 x 1gb van corsair)
2 harddisck
1 dvd brander
Ati radeon 3870x2
Voeding 550watt coolermaster.

Nu heeft hij een tweede videokaart bijgeplaatst zelfde dus 3870x2. Ook heeft hij er een andere voeding in gedaan van Nexus 850 watt.
Crossfire kabel is ook aangesloten.En de 6 en 8 pin connectors op de videokaarten ook.Bij het opstarten geen beeld. Nu weet ik niet wat het kan zijn. Misschien dat de bios gerest moet worden dat heb ik nog niet geprobeerd. Misschien hebben jullie een idee.

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-01 23:57
Ik dacht dat de x2 kaarten 2 gpus hadden en intern al Xfire draaiden, waardoor deze niet in crossfire setup met 2 kaarten werkten? Maar dan nog dacht ik wel beeld, gewoon een loze tweede kaart..

ff googlen

edit: Helaas had het fout, zou met de juiste drivers gewoon moeten werken. De kaarten zitten op pci-e sloten 1 en 3 (volgens de specs zijn dat de x16 als de rest niet bezet is). Misschien dat er daar iets fout zit.

Ieg zou ik het met beide kaarten afzonderlijk proberen, en drivers en mobo bios up to date hebben..

[ Voor 43% gewijzigd door BradKing op 23-11-2009 10:18 ]

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-04 14:09
Omdat hij ook een ander voeding erin heeft gezet,zou ik eerst controleren of alle kabels wel goed erin zitten.
Dan 1 voor 1 beide videokaarten controleren of je dan wel beeld hebt.

Werken de videokaarten wel? fan draait?

|2600k|Asus 290|

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
heb je alle dvi uitgangen geprobeerd op de bovenste kaart?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 21:16
Staat de laatste bios wel op het moederbord? Heb deze bord ook gehad. Er waren volgens mij in begin wat issues met 3870x2 kaarten.

• iPims
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-07-2024

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

Je zou het volgende kunnen proberen:
- Laatste bios proberen,
- Kaartjes verwisselen van PCIe slot,
- Testen op andere pc (indien mogelijk)

Hoop dat het helpt ;)

What the BBQsaurusrex?

Verwijderd

Topicstarter
Het is trouwens niet een nieuw systeem mijn fout, maar een nieuwe videokaart erbij en een nieuwe voeding.
Hoe verander ik de topic naam?
De videokaarten werken wel,de fans draaien ook.Heb bios update nog niet gedaan.Dat ga ik nog proberen of het misschien daar aan ligt. En de kabels heb ik gecheckt ze zitten er allemaal goed in.
En heb ook met 1 videokaart geprobeerd om te kijken of ik beeld krijg maar geen beeld.
Nou kwam hij met zijn pc kast naar mij toe.En thuis heb ik een 15 inch scherm voor de test zeg maar. Hij heeft thuis een 24 inch scherm,Zou het te maken hebben dat die daarop geen beeld krijgt omdat het een klein monitor is?
Nu heeft hij thuis getest op de bovenste DVI uitgang daar kreeg hij geen beeld op,maar de linker heeft hij nog niet getest.
Maar goed eerst maar een bios update doen.Kijken of dat zal helpen.

Update 22:45 :
Ondertussen is het verholpen het probleem. Het systeem start weer op en de pc doet het nu met 2e videokaart _/-\o_
Eerst werden alle geheugen reepjes uitgehaald 4 stuks van 1 gb per stuk. Vervolgens werd er per keer een geheugen geplaatst om te kijken of het ging opstarten.Na 4 keer uit en aan te zetten,werkt het nu wel met alle 4 de geheugenreepjes.
PS: bios is niet geupdate.

Alleen hoe kunnen we zien dat de 2e videokaart ook werkt zeg maar?
Moet hij een benchmark draaien om te kijken hoeveel punten hij haalt?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2009 22:56 ]

Pagina: 1