Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

.exe file

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Als ik extern geheugen aan mijn laptop koppel (Of dit nou een external hard drive is of een flash drive dat maakt niet uit) dan word er in elke map een .exe file gemaakt van die map. Dus als ik een map heb die 'Films' heet, word er een 'Films.exe' gecreerd.

Ik neem aan dat dit een virus is die bij mij op mn laptop zit. Is er een mogelijk dit virus eraf te halen zonder een Virusscanner te moeten installeren.

Graag hoor ik van jullie

MVG

Verwijderd

Ja. Formatteren. Moet je nog geluk hebben dat het geen bootsectorvirus is.

Waarom heb je geen virusscanner? Installeer er eentje. Avast bv. Gratis en goed.

Verwijderd

Topicstarter
Oke Avast, dankje wel! Wat voor schade kan het doen aan mijn laptop? Want hij werkt gewoon nog wel
goed geen problemen mee...

Verwijderd

Al was het maar om te zorgen dat je niet virussen staat af te vuren op andere mensen. Stukje sociaal gedrag ;)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik zou maar niet te veel (of nog beter: helemaal geen) privé dingen met de laptop doen zoals internetbankieren of inloggen op online games.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat snap ik dat dat niet netjes is... Maar als je er pas later achter komt is het leed al geschied;););)

Het is volgens de virusscanner op mijn werkcomputer een ' I-Worm/Brontok.X' Veranderd het advies dan nog?

Verwijderd

Niet echt. Installeer een virusscanner. Scan alles. Hopelijk helpt het. Helpt het niet, formatteren en fris opnieuw beginnen. Gelijk met virusscanner.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dankje wel, Heb m zojuist gedownload, zal dit misschien ook genoeg zijn? :Brontok Removal Tool by BitDefender.

Verwijderd

Probeer het gewoon ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb Avast geïnstalleerd en laten zoeken. Er zijn een hoop van die bestanden gevonden en het is verwijderd. Echter na het opstarten krijg ik nu de melding:

Windows kan C:/Windows/explorasie.exe niet vinden .....

Wat kan dit zijn?

Verwijderd

Verwijder die verwijzing met hijackthis

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik ben hier niet echt thuis in, wat is dit precies?

Verwijderd

We verwachten hier dat je zelf ook wat moeite doet. Dus gebruik de search van het forum, of google, en leer wat het is en hoe het werkt. Het is niet moeilijk, maar we gaan niet alles voorkauwen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou het gaat van kwaad tot erger... Inmiddels is die melding opgelost, echter door het een of anders is 'map opties' verdwenen dus nu kan ik geen verborgen mappen zichtbaar maken en vice versa... iemand een idee?

Verwijderd

Mss is het gewoon makkelijker om een herinstallatie te doen.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het lijkt me in jouw geval het beste om gewoon met een schone lei te beginnen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
het is een netbook zonder cd drive... geen idee hoe dat moet, zal vast wel een topic over zijn echter is dit niet een beetje teveel werk? zou toch een makkelijker oplossing moeten zijn... Ik heb om de 1 of andere reden ook geen admin rechten kan ook niet in het register bijv...

Verwijderd

Topicstarter
nou ik verzin wel wat;) Bedankt voor alle hulp iig!!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
1e hit op google: http://forum.computertota...2/viewtopic.php?p=1046313 - Dit is toch iets wat je zelf makkelijk kan doen/opzeoeken?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Verwijderd

Topicstarter
Denkje dat ik zelf nog niet gedaan heb;) daarom vermelde ik erook bij dat ik het register niet inkom;)

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Dit klinkt inderdaad typisch als zo'n virus waarbij het minder moeite is om gewoon de boel opnieuw te installeren dan om te proberen op te schonen. De kans dat je alles weet te vinden is klein, en het werk is frustrerend, zoals je merkt.

Verwijderd

Des te meer reden. Het is meer werk om alles in orde te krijgen, als dat al lukt, dan vers Windows te herinstalleren. Desnoods vanaf usb-stick. Een virusscanner had de noodzaak ervan kunnen voorkomen. Een backup was ook handig geweest. Tip: herinstalleer, mét een virusscanner, en als je alles hebt staan zoals je het gewend bent, dan trek je een image van de systeempartitie. USB-schijfje, imagefile er op en een kopie van al je andere files los er bij.

• JeffreyD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:28
Dan kun je m beter naar een computer winkel brengen als je zo bezig bent(A)
Pagina: 1