Windows XP Installatie lukt mij niet.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben sinds gister bezig geweest om op mijn computer (Compaq PC) windows 7 te installeren.
Dit ging goed en werkte allemaal perfect, alleen niet zoals ik wilde.
Na een avond van alles uitgeprobeert te hebben heb ik besloten om weer XP op mijn computer te installeren.
Dit ging iets minder makkelijk want ik kon niet XP over windows 7 heen zetten.
Nu heb ik mijn tweede computer (Acer PC) erbij gepakt en heb ik mijn HDD van mijn compaq aan de acer pc erbij gehangen.

Nu heb ik in windows mijn de HDD van mijn compaq machine geformateerd en toen weer terug gehangen waar die hoort, in de compaq PC.
Hier heb ik nu windows XP op geinstalleerd en dit is allemaal goed gegaan.

Nu wilde ik de acer pc voor mijn vader maken en hier stond windows vista op dit moment op.
Mijn vader is niet zo van de computers en wil het liefst bij XP blijven, dus heb ik besloten om xp op die acer te zetten.

Dit ging niet werken ik kreeg niet eens de mogenlijkheid om vanaf CD te booten en hij wou hellemaal niks.
Dus ik heb de Acer HDD in de Compaq machine gedaan en hem geformateerd.
En Yes !! ik kreeg op de Acer pc de mogenlijkheid om te booten van CD, nu leek alles goed te gaan, hij gaat eerst alle benodigde bestuursprogramma's installeren en daarna zou die over gaan op de installatie.
Echter als het blauwe scherm van windows xp weg ging en de "voorinstallatie" was klaar kreeg ik een ander blauw scherm.

Hierop stond: Windows xp moest worden afgesloten om schade te voorkomen. en dan die standaard bluescreen daarbij.

Toen heb ik via ProTech mijn HDD weer geformateerd ( erased ) en nog steeds daarna de zelfde foutmelding.
Nu dacht ik dat ik eerst een partitie toe moest kennen dus heb ik hem weer aan mijn compaq gehangen en toen via schijfbeheer een partitie toe gekend en hem nog een keer laten formateren.

Overgens werkt de HDD wel goed op mijn andere pc en heb ik met een tooltje kunnen zien dat de schijf "ready" is dus gezien word door het systeem.

Echter bleef ik nog steeds de zelfde foutmeldingen krijgen.

Ik ben eerlijk gezegt ten einde raad terweil ik dat niet vaak heb, wat dat betreft is google mijn beste vriend.

Weet iemand hier een oplossing voor ? of dingen die ik nog kan proberen.

Als jullie nog iets willen weten hoor ik het wel.
Mijn HDD waar we het over hebben is een Western Digital.
En het besturingsysteem dat ik erop probeer te krijgen is windows xp home NL
Ook heb ik het geprobeerd met windows xp pro NL en daar de zelfde fouten.

Mijn conclusie is: De hdd is niet kapot want anders zou die het ook niet doen op de andere pc.
Aan de configuratie kan ik niks fout doen want het is mijn enige HDD in de ACER en alles is voorzien van SATA dus dat kan haast niet fout zijn.

Ik hoop dat iemand mij uit de Sh!t kan helpen.

Dankjulliewel,

Bignick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFileFather
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Als ik het zo lees zit er op die Acer een SATA hardeschijf! En dat lukt je niet om met de normale
windows CD XP erop te krijgen want dan krijg je na installatie die BSOD >:) .. klopt!

Dus of je moet een floppy drive hebben om de SATA drivers op te geven OF:

Google eens op SATA drivers slipstreamen in de Windows XP installatie disk.

Suc6 :Y)

DFF®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon SP1 of hogere CD gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor jullie reactie !

Alleen kan mij iemand dan vertellen hoe ik op de compaq met de zelfde CD en ook alles voorzien van sata het wel is gelukt?

He is idd een windows home edition zonder sp ik zal eens sliptreamen maar zou hier toch wel antwoord op willen :)

Dankjulliewel nogmaals ik ga het proberen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvkxtrm
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-06-2024
Je hebt een downgrade cd nodig van jouw merk. anders heb je geen andere keus dan de HD de formateren en xp erover nieuw op te zetten.

Aoccdrnig to a rscheearch at an Elingsh uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht frist and lsat ltteer is at the rghit pclae. The rset can be a toatl mses,you can sitll raed it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb het nu geprobeerd met een windows xp sp3 cd met sata drivers, je ziet ook dat hij de sata controllers load enzo en dat gaat allemaal goed.

Maar na het inladen krijg ik eerst een zwart scherm met links boven een knipperend streepje en daarna springt hij toch weer op de foutmelding.

Ik zal deze keer de foutmelding hellemaal uitypen voor jullie, het is een standaard foutmelding maar misschien hebben jullie er wat aan.

Mijn probleem is dus niet verholpen maar ondaks dat heb ik wel wat geleerd en daar ben ik blij mee !
"Windows xp zonder serverpack kan niet word geinstalleerd op een met sata bestuurde computer omdat hij geen sata drivers bij zich heeft."

Oke hier is de foutmelding :

"""Er is een probleem gevonden. windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet,
moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt
weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren :

Controleer ode computer op virussen. Verwijder nieuwe vaste
schijven of vasteschijfcontrollers die u hebt geinstalleerd.
Controleer of de vaste schijf op de juiste wijze is
geconfigureerd en afgesloten. Voer CHKDSK /F uit om te
controleren of de vaste schijf is beschadidgd en start de
computer vervolgens opnieuw op.

Technische informatie (mogelijk in het engels)

*** STOP: 0x0000007B (0xF78DE524, 0XC0000034, 0X00000000, 0x00000000)"""

Nu hoop ik dat jullie hier iets mee kunnen misschien is het voor mij handig om nog wat extra informatie mee te geven.

Het is een moederbord DAO78L Boxer.

Groetjes
Bignick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nvkxtrm schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:38:
Je hebt een downgrade cd nodig van jouw merk. anders heb je geen andere keus dan de HD de formateren en xp erover nieuw op te zetten.
Mijn HDD is al een keer of 5 gefomarteerd dus ik vind het niet super erg als dat nog een keer moest gebeuren.
Dit had je trouwens ook gewoon in mijn mainpost kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Welke drivers heb je precies gebruikt, die van de nvidia site? En heb je ze ook in de textmode setup geintegreerd of alleen in pnp mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFileFather
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
weet je zeker dat je de juiste en laatste SATA drivers hebt geslipstreamd daarin?
(Check de site van Acer ofzo hiervoor?)

Dit kun je overigens uitsluiten door in je BIOS de SATA uit te zetten (als het kan bij Acer.. heb geen ervaring met Acer :) ... )

Start windows XP nu wel op dan ligt het dus toch nog steeds aan je SATA HD... geen juiste drivers in dat geval dus geslipstreamd ....

Suc6!

DFF®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had nog een CD liggen met gesliptreamde sata drivers en sp3.

Ik weet niet precies hoe dit allemaal werkt, misschien kan een van jullie mij een beetje opweg helpen.
Als jullie vinden dat ik dit zelf wel even kan gaan uitvogelen is het ook geen probleem dan ben ik vanaf nu te vinden op google :).

Jullie horen straks van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Dan missen daarin ws de juiste drivers voor jouw chipset. Makkelijkste is even opnieuw te beginnen met een 'originele' Windows XP cd als bron. Gebruik vervolgens nLite om hierin SP3 te slipstreamen, drivers toe te voegen (in textmode) en eventueel licentiekey e.d. van te voren in te voeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Nielson op 23-11-2009 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Misschien heb je hier iets aan

http://www.techspot.com/vb/topic8356.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• massareal
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-10-2024
Je kan eventueel ook nog kijken in je bios onder het kopje SATA EMULATIE.
Meestal staat hier AHCI, verander deze naar IDE. Compaq/HP hebben hier ook vaak last van.(ook onder XP met SP3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke hartelijk dank ik ga nu even aan de slag me Nlite.

Tot straks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke nu ben ik bezig met al mijn drivers bij elkaar te zoeken, dit gaat niet erg gemakkelijk, ik heb vroeger wel eens driveragent gebruikt om dit te vermakkelijken alleen dit is betaald en lukt nu dus niet.

Heeft iemand een idee hoe je snel je drivers bij elkaar vindt?
Ik weet dat dit een vrij domme vraag is maar ik weet ook dat domme vragen niet bestaan en ik er heel erg door geholpen zou worden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al gevonden .. stom.

Gewoon even naar acer gaan en invoeren wat voor pc je hebt en daar staan ze allemaal op een rijdje.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik vind het aardig spijtig maar heb weer jullie hulp nodig..
Als je naar de acer site gaat en dan mijn Acer aspire X3200 naar drivers gaat, dan zie je op de eerste hand alle drivers staan.

Als ik dan naar windows xp home editie druk dan zijn ineens alle drivers weg en alleen nog een audio driver te zien.

nu heb ik wat gegoogled en eigenlijk nergens duidelijke drivers gevonden.
Zijn de drivers er niet of zie ik ze gewoon over het hoofd.

Ik herhaal Acer Aspire X3200.

Dankjulliewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Dan moet je gewoon de drivers handmatig opzoeken. Drivers voor de chipset kun je gewoon bij Nvidia downloaden (zie m'n eerdere post), videokaart bij Nvidia als je onboard gebruikt, anders bij ATI. Geluidskaart is zo te zien Realtek, dus hier of hier, enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou hij is nu aan het branden ben benieuwd wat het gaat worden.

Mvg

Bignick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo ik ben nu aardig ten einde raad.

Ik heb een cd gemaakt en ook hiermee kreeg ik de zelfde fouten ik weet zeker dat ik de goede drivers heb en alles erop en eraan.

Ik begin nu aardig geiriteerd te raken wie o wie weet een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik maar een windows vista dvd ga bemachtigen en die erop ga knallen.
Dit word toch niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over jou begin post heen gekeken heen. Je gebruikt een SATA schrijf? En je wil echt op de SATA schrijf XP hebben? Of maakt dat jou niet uit om een IDE schrijf te gebruiken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:37:
Zo ik ben nu aardig ten einde raad.

Ik heb een cd gemaakt en ook hiermee kreeg ik de zelfde fouten ik weet zeker dat ik de goede drivers heb en alles erop en eraan.

Ik begin nu aardig geiriteerd te raken wie o wie weet een oplossing?
Leg eens precies uit wat je gedaan hebt en met welke drivers. Neem aan dat je zowel de drivers in de sata_ide als de sataraid map hebt toegevoegd in Textmode setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:48:
Even over jou begin post heen gekeken heen. Je gebruikt een SATA schrijf? En je wil echt op de SATA schrijf XP hebben? Of maakt dat jou niet uit om een IDE schrijf te gebruiken? :)
Tis een acer aspire X3200 dat is een slimeline en geen mogenlijkheid voor IDE aansluiting.

Nielson schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:51:

[...]
Leg eens precies uit wat je gedaan hebt en met welke drivers. Neem aan dat je zowel de drivers in de sata_ide als de sataraid map hebt toegevoegd in Textmode setup?
Ik waardeer je inzet maar ben nu al een dag zelf bezig en een dag met behulp van jullie.
Ik ben bezig met een vista CD heb nog een legale key en dan probeer ik dat wel even.
Ik heb geen vista dvd bij mijn aankoop gehad omdat die verkoper toen zei dat ze dat niet meer deden ofzo.
Later bleek dus van wel maar ik kom er wel aan.
Ik zal later even laten blijken of het hele zooitje weer werkt !

En Nielson nogmaals heel erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:59:
[...]

Tis een acer aspire X3200 dat is een slimeline en geen mogenlijkheid voor IDE aansluiting.
[...]
Oke goed, heb je een USB floppy drive? Of dat niet?
Pagina: 1