Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:05

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Sinds zomer vorig jaar heb ik hier een Linksys WRT160N hangen (versie 1), en eigenlijk nog nooit problemen mee gehad. Totdat vorige week ineens de internetverbinding heel slecht werd, eerst dat ik dat het aan de provider lag, maar later kwam ik er achter dat ook het interne (draadloze en vaste) verkeer vreselijk langzaam ging. Even de router opnieuw opstarten leek me voldoende, maar dat gaf helaas geen resultaat. Nadat ik alle netwerkapparatuur in huis opnieuw opgestart had was het probleem nog niet voorbij.
Toen leek het me verstandig om de router maar even te reseten naar de fabrieksinstellingen (aangezien ik ook al de laatste firmware had draaien). Maar tot m'n verbazing kwam ik daarna terecht in het configuratiemenu van een WRT54GP2. Blijkbaar is er door de reset de firmware van dat type router opgekomen. Maar hoe kan zoiets? Op dat moment kon ik natuurlijk ook geen nieuwe firmware van de WRT160N flashen aangezien het typenummer niet overeen kwam..... Na nogmaals een reset naar fabrieksinstellingen kwam ik weer in het menu van de WRT160N. Even alles opnieuw ingesteld, en nu werkt het allemaal weer prima!

Maar hoe is het mogelijk dat er na een reset de firmware van een ander model op de rotuer draait? Lijkt me toch niet helemaal ok. Heeft dat wellicht ook iets te maken met de traagheid die de router ineens had? (en die traagheid was echt LAN verbindingen van max 1mbps, en elke 30 seconden wegvallende verbinding).

Inderdaad...