Beste Tweakert's,
ik kamp al een tijdje met hetzelfde probleem nml: Mijn pc geeft geen signaal aan het scherm.
Ik heb al 1000 en 1 dingen geprobeerd om het op te lossen:
- Ik heb de voedingskabels maar ff gecheckt --> alles zat goed.
- Ik heb de videokaart getest --> deed het gewoon.
- Ik heb het geheugen getest --> alle bij alle mogelijke combinaties (dus ik heb ook de Reapers eruitgehaald en er een stickie die ik nog had liggen erin gestopt) gaf hij hetzelfde (geen beeld dôh).
- Ik heb alle overbodige hardware eruit gehaald --> nog steeds hetzelfde.
- Ik heb zonder het scherm de pc proberen op te starten --> startte gewoon op (geen scherm).
- Ik kwam erachter dat mijn videokaart niet goed in het pci-e slot vanwege de moederbordtray die op de een of andere reden te ver naar achter stond --> opgelost met een paar moertjes achter de standoff's --> Toen alles wel goed pastte, nog maar een keer geprobeerd --> nog steeds geen beeld.
- Ik heb ook de kabels, vga->dvi connectors, en het scherm gecontroleerd.
- En ga zo maar door...
Mijn systeem is:
Proc: E5200
Mobo: MSI p6n sli-f v2
geheugen: 2x2 GB ocz Reaper pc2-6400
graka: EN8600gt Silent
HDD's: 1x 250GB Hitachi Deskstar 1x 500GB Hitachi Deskstar
DVD drive: samsung sh-s223b
Scherm: Viewsonic VA1912w
Behuizing: Lian Li PC-A70F
Mijn vermoeden is dat het moederbord niet functioneert, zo ja wat is er dan kapot (dat wil ik wel graag weten).
Zo nee, wat is er dan mis, ik heb echt geen flauw idee wat het dan zou moeten zijn (mss heb ik wel ergens overheen gekeken?)
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem.
Met vriendelijke groet,
Chiel aka Sp3ctr3
ps. als ik het beleid heb geschonden, maak me daar dan even attent op, waarschijnlijk heb ik er dan overheen gelezen.
ik kamp al een tijdje met hetzelfde probleem nml: Mijn pc geeft geen signaal aan het scherm.
Ik heb al 1000 en 1 dingen geprobeerd om het op te lossen:
- Ik heb de voedingskabels maar ff gecheckt --> alles zat goed.
- Ik heb de videokaart getest --> deed het gewoon.
- Ik heb het geheugen getest --> alle bij alle mogelijke combinaties (dus ik heb ook de Reapers eruitgehaald en er een stickie die ik nog had liggen erin gestopt) gaf hij hetzelfde (geen beeld dôh).
- Ik heb alle overbodige hardware eruit gehaald --> nog steeds hetzelfde.
- Ik heb zonder het scherm de pc proberen op te starten --> startte gewoon op (geen scherm).
- Ik kwam erachter dat mijn videokaart niet goed in het pci-e slot vanwege de moederbordtray die op de een of andere reden te ver naar achter stond --> opgelost met een paar moertjes achter de standoff's --> Toen alles wel goed pastte, nog maar een keer geprobeerd --> nog steeds geen beeld.
- Ik heb ook de kabels, vga->dvi connectors, en het scherm gecontroleerd.
- En ga zo maar door...
Mijn systeem is:
Proc: E5200
Mobo: MSI p6n sli-f v2
geheugen: 2x2 GB ocz Reaper pc2-6400
graka: EN8600gt Silent
HDD's: 1x 250GB Hitachi Deskstar 1x 500GB Hitachi Deskstar
DVD drive: samsung sh-s223b
Scherm: Viewsonic VA1912w
Behuizing: Lian Li PC-A70F
Mijn vermoeden is dat het moederbord niet functioneert, zo ja wat is er dan kapot (dat wil ik wel graag weten).
Zo nee, wat is er dan mis, ik heb echt geen flauw idee wat het dan zou moeten zijn (mss heb ik wel ergens overheen gekeken?)
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem.
Met vriendelijke groet,
Chiel aka Sp3ctr3
ps. als ik het beleid heb geschonden, maak me daar dan even attent op, waarschijnlijk heb ik er dan overheen gelezen.