Toon posts:

PC geeft geen signaal aan scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakert's,

ik kamp al een tijdje met hetzelfde probleem nml: Mijn pc geeft geen signaal aan het scherm.

Ik heb al 1000 en 1 dingen geprobeerd om het op te lossen:
- Ik heb de voedingskabels maar ff gecheckt --> alles zat goed.
- Ik heb de videokaart getest --> deed het gewoon.
- Ik heb het geheugen getest --> alle bij alle mogelijke combinaties (dus ik heb ook de Reapers eruitgehaald en er een stickie die ik nog had liggen erin gestopt) gaf hij hetzelfde (geen beeld dôh).
- Ik heb alle overbodige hardware eruit gehaald --> nog steeds hetzelfde.
- Ik heb zonder het scherm de pc proberen op te starten --> startte gewoon op (geen scherm).
- Ik kwam erachter dat mijn videokaart niet goed in het pci-e slot vanwege de moederbordtray die op de een of andere reden te ver naar achter stond --> opgelost met een paar moertjes achter de standoff's --> Toen alles wel goed pastte, nog maar een keer geprobeerd --> nog steeds geen beeld.
- Ik heb ook de kabels, vga->dvi connectors, en het scherm gecontroleerd.
- En ga zo maar door...

Mijn systeem is:
Proc: E5200
Mobo: MSI p6n sli-f v2
geheugen: 2x2 GB ocz Reaper pc2-6400
graka: EN8600gt Silent
HDD's: 1x 250GB Hitachi Deskstar 1x 500GB Hitachi Deskstar
DVD drive: samsung sh-s223b
Scherm: Viewsonic VA1912w
Behuizing: Lian Li PC-A70F _/-\o_

Mijn vermoeden is dat het moederbord niet functioneert, zo ja wat is er dan kapot (dat wil ik wel graag weten).
Zo nee, wat is er dan mis, ik heb echt geen flauw idee wat het dan zou moeten zijn (mss heb ik wel ergens overheen gekeken?)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem.

Met vriendelijke groet,

Chiel aka Sp3ctr3

ps. als ik het beleid heb geschonden, maak me daar dan even attent op, waarschijnlijk heb ik er dan overheen gelezen.

• YVG
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-03-2020

YVG

Weet je zeker dat je GFX kaart in het juiste PCIe slot zit ?

En je zegt je kaart getest te hebben , hoe dan, als je geen beeld krijgt.
Zelfde geldt voor VGA kabel.

[ Voor 47% gewijzigd door YVG op 22-11-2009 22:46 ]

Verwijderd

Krijg je wel een post? of helemaal niets als je de pc aanzet? gaan er ventilators draaien?

Loop alle aangesloten kabels nog eens na. Heb je de zowel 24 pins als 4 pins voeding op je mobo aangesloten?
Hoe zit het met power kabel, hd kabel etc....

en zoals altijd: de faq vooral goed doornemen, wellicht dat je door secuur alles aansluiten toch je fout opspoort.

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-02 10:44

Sinester

Game Guru

Als je de pc opstart zonder videokaart of geheugen zou het mobo piepjes moeten gaan geven.
al hoor je dit niet is de kans volgens mij heel groot dat je moederbord naar zijn grootje is.

Heb je videokaart ook in een andere pc geprobeerd?
als hij het daar wel in doet, ligt het echt aan je moederbord

Hello there

• TheReaLDeViL666
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02 17:26
Zoals ik het gelezen heb krijg ik het vermoeden dat het zeer waarschijnlijk aan je moederbord ligt, wat er nog geprobeerd kan worden is een PCI videokaart erin doen om te testen of er dan wel beeld komt.
Eventueel je moederbord een CMOS reset geven kan ook nog weleens helpen (weleens in het verleden meegemaakt).
Mocht dit allemaal niet meer helpen dan kan je met zekerheid zeggen dat je moederbord "overleden" is.

• PowerEngine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-02 14:21
heb je al geprobeert je videokaart in de andere PCI-E slot te stoppen. het zou natuurlijk kunnen dat doordat je videokaart er niet goed in zat je PCI-E slot kapot is gegaan.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reply's! :)
Ik zal iedereen proberen apart te beantwoorden:

@ Dark-Intruder
Ik heb de kaart in de goede pci-e slot zitten. Ik heb de kaart nml in een andere pc gestopt, ook de vga kabel heb ik gewoon tussen een ander scherm en pc geprobeerd.

@ Khildin
Zoals ik al zei: Men pc geeft geen scherm, maar voor de rest start hij wel gewoon op (fans included).
Die kabels heb ik al 100 keer gecontroleerd en alles zit gewoon goed.

@ Sinester
Het gekke is dat hij dus wel al zijn piepjes geeft... als ik hem gewoon met alles aangesloten aanzet dan geeft men pc 1 piepje.

@ TheReaLDeViL666
Ik gaat het ff proberen met een pci kaartje die ik vanmiddag krijg van een vriend van mij, dan reset ik de bios ook wel even.

@ PowerEngine
Heb ik inderdaad geprobeerd maar het had geen effect.

Ik hoop dat ik vanmiddag een "update" heb.

gr
Chiel

Verwijderd

Topicstarter
Update

Het is toch wat later geworden...

Ik heb eerst geprobeerd om met het verwijderen van de batterij bios te resetten --> werkte niet

Daarna probeerde ik een 4mb pauper pci kaartje... en ja hoor het scherm werkte....

Dus wat is het probleem nou. is de pci-e x16 slot naar de knoppen? Maar, toen ik de kaart in de andere pci-e x16 werkte dat ook niet.

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:57
Zit er misschien geen stof tussen de contacten van het slot? Zou je misschien eens voorzichtig met een stofzuiger langs kunnen gaan.
Verder kun je er ook nog contactspray inspuiten, kan ook nog altijd werken.

Verwijderd

Topicstarter
@ Lars93
Geprobeerd, maar dat werkt ook niet.
Die pc heeft nooit echt stof gehapt, daar zorgde ik wel voor.

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 12:05
Komt helaas af en toe voor, ik heb er ook zo een liggen. Met pci-kaartje is er niks aan de hand, met de PCI-e kaart erin weigert hij alle dienst. Inderdaad je PCIe slot naar de knoppen lijkt me.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

• TheReaLDeViL666
Het kan ook nog met je voeding te maken hebben, hoeveel Watt voeding heb je erin zitten? Ik zou zeggen dat je met minimaal 400Watt voldoende moeten hebben voor je videokaart. En anders is het zoals Boxman al aangaf niet meer dan logisch dat de PCI-E x16 sloten van je moederbord defect zijn.

• Raptorial
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-05-2025

Raptorial

Sore ga toru mono wa nandemo

Misschien las ik er over heen, maar een slome vraag:

Heb je de VGA kaart al in een ander systeem gehangen en gekeken of hij het doet?

Knowledge is power

Verwijderd

Topicstarter
@ TheReaLDeViL666
Ik heb er een 500w antec basiq power voeding. Op de een of andere manier komt er een soort schel geluid uit (transistor/capacitor?), maar dat is al een tijdje en ik heb er nog niet echt last van gehad (of dat ding moet de aanstichter zijn van men problemen zijn).

@ Raptorial
Ik had het inderdaad al gezegd en het is ook wel een beetje een slome vraag, maar dat heb ik idd al gedaan.

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 09:15
Misschien heb je hier iets aan: ik heb eens gehad dat een scherm (Philips) niet wilde werken als het aan een nVidia-kaartje hing. Met een ATI was het beeld perfect. Ik ben er echter nooit achter gekomen wat er aan de hand was.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• TheReaLDeViL666
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 08:04:
@ TheReaLDeViL666
Ik heb er een 500w antec basiq power voeding. Op de een of andere manier komt er een soort schel geluid uit (transistor/capacitor?), maar dat is al een tijdje en ik heb er nog niet echt last van gehad (of dat ding moet de aanstichter zijn van men problemen zijn).
Zoals ik het lees kan je voeding hiervan niet de veroorzaker zijn dat je geen beeld. Dat er een schelle geluid uit komt maak in dit geval niets uit.
Ik denk dat we nu tot de conclusie kunnen komen dat je moederbord defect is. Ik zou zeggen ruil je moederbord om voor een andere exemplaar.
Pagina: 1