[Win 7 XP Modus] Software installeren als admin

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedGolf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-08 16:30
Ik heb Win 7op mijn laptop geïnstalleerd en daarna de virtuele PC met XP modus. Op zich werkt dat allemaal goed. Ik heb nu echter als admin in Win 7, XP gestart en daar vervolgens de gebruikers software geïnstalleerd. Tot zover alles als zoals verwacht.

Nu log ik echter in als gebruiker in op win 7, ga vervolgens naar XP modus en nu lijkt het alsof de applicatie software helemaal niet geïnstalleerd is?

Klopt dit nu, of is hier ergens wat fout gegaan?

Wanneer ik weer inlog als admin op Win 7 en XP, klopt alles weer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:41

Tags NL

Harmful or Harmless?

Het lijkt erop dat de geinstalleerde software in het profiel van het adminaccount zit, heb je wel install for all users gedaan?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedGolf
Op welk moment zou ik moeten kiezen voor "Install for all users" ? Ik kan me de vraag niet herinneren. Ik ben als admin naar XP modus gegaan, heb daar de setup gestart vanaf de applicatie CD en later nog eens de download van MS essentials van de MS site geplukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

RedGolf schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:07:
Op welk moment zou ik moeten kiezen voor "Install for all users" ? Ik kan me de vraag niet herinneren. Ik ben als admin naar XP modus gegaan, heb daar de setup gestart vanaf de applicatie CD en later nog eens de download van MS essentials van de MS site geplukt.
Als je software installeert, dan zie je vaak dat je kan kiezen voor All Users zodat het in het All users startmenu komt. Jij ziet dus alleen als je als Windows 7 admin bent ingelogd, je software staan onder XP Mode? Kun je als je als Admin bent ingelogd niet die shortcuts kopieeren naar All Users?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedGolf
Ik denk toch dat het zo hoort, hoe 'onlogisch' ook.

Op het moment dat je in Win 7 als admin de XP modus start, start je in feite een andere computer op, waar je op dat moment -standaard- als XPMuser inlogd. Mocht je eenmaal in XP andere users aanmaken dan werkt dat zoals verwacht (wanneer je binnen XP als een andere user inloggd, maar in Win 7 als admin ingelogd blijft).

Zodra je echter XP modus afsluit en onder Win 7 onder een ander account inlogd, start je een totaal andere instantie van XPModus, waar je onder de C:\Program files\ geen enkele applicatie terug vindt die je dacht geïnstalleerd te hebben toen je in Win 7 als admin ingelogd was. Het is eigenlijk een andere PC.

Misschien dat er workarrounds zijn, maar zo werkt het nu bij mij. Wanneer je in Win 7 normaal onder een normaal user account werkt, heeft het weinig/geen zin om onder een admin account een volledige virtuele XP machine in te richten.

Misschien dat ik iets verkeerd heb gedaan bij de installatie, maar zo lijkt het nu bij mij te werken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

RedGolf schreef op maandag 23 november 2009 @ 20:37:
Ik denk toch dat het zo hoort, hoe 'onlogisch' ook.

Op het moment dat je in Win 7 als admin de XP modus start, start je in feite een andere computer op, waar je op dat moment -standaard- als XPMuser inlogd. Mocht je eenmaal in XP andere users aanmaken dan werkt dat zoals verwacht (wanneer je binnen XP als een andere user inloggd, maar in Win 7 als admin ingelogd blijft).

Zodra je echter XP modus afsluit en onder Win 7 onder een ander account inlogd, start je een totaal andere instantie van XPModus, waar je onder de C:\Program files\ geen enkele applicatie terug vindt die je dacht geïnstalleerd te hebben toen je in Win 7 als admin ingelogd was. Het is eigenlijk een andere PC.

Misschien dat er workarrounds zijn, maar zo werkt het nu bij mij. Wanneer je in Win 7 normaal onder een normaal user account werkt, heeft het weinig/geen zin om onder een admin account een volledige virtuele XP machine in te richten.

Misschien dat ik iets verkeerd heb gedaan bij de installatie, maar zo lijkt het nu bij mij te werken 8)7
Geen idee, heb het eigenlijk zelf ook nog niet geprobeerd op mijn Windows 7 installatie ;)

Pagina: 1