[reparatie] Hoe Samsung 940 BF non destructief te openen

Pagina: 1
Acties:

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Ik heb een defecte samsung 940 BF gekregen en wil kijken of ik daar nieuw leven in kan blazen. Heeft iemand enig idee hoe de plastic behuizing netjes te verwijderen? Ik kan nergens een schroefje ontdekken.

Nu kan ik uiteraard gewoon lomp de schroevendraaier in de naad tussen voor en achterzijde zetten en dan doe boel openwrikken. Maar mijn ervaring leert dat dit meestal met de nodige beschadigingen gaat, en het geheel vaak niet meer dicht te klikken is.

Iemand tips of ervaring met het openen van een samsung 940BF??

Illustraties voor de duidelijkheid

http://i.testfreaks.com/i...ncmaster-940bf.126426.jpg
http://www.geek.com/xyzim...samsung_940/940bf_006.jpg

(onder het klepje zitten geen schroefjes! Zelfs niet onder de rubbertjes waar het klepje in klemt)

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Niemand een hint / ervaring / monteurshandleiding?

• iPims
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-07-2024

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

Ik zou het toch met een schroevendraaier doen, maar dan met meer dan 1 :o
vraag ff of je broertje/zusje/oma/opa/moeder etc even wilt helpen ;)

Is wel raar dat er nergens een schroef zit :o
Zitten ze ook niet onder dat kapje op de achterkant? waar Samsung opstaat?

What the BBQsaurusrex?

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
iPims schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 08:55:
Ik zou het toch met een schroevendraaier doen, maar dan met meer dan 1 :o
vraag ff of je broertje/zusje/oma/opa/moeder etc even wilt helpen ;)

Is wel raar dat er nergens een schroef zit :o
Zitten ze ook niet onder dat kapje op de achterkant? waar Samsung opstaat?
Haha, ja dat is de allerlaatste optie. Maar ik weer vrijwel zeker dat als ik m open maak op die manier, dat ik m nooit meer netjes dicht krijg.

Nee, onder het achterste klepje zitten geen schroefjes. Dat klepje klemt in rubbertjes die weer gaten opvullen. Ik heb zelfs de rubbertjes eruit gehaald, omdat ik daaronder schroefjes verwachtte. Maar helaas. Ik vermoed dus dat het achterpaneel aan de zilveren omlijsting geklemd zit, maar hoop(te) dat ik iets over het hoofd zag.....

• eagl0r
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik heb hetzelfde probleem maar ik zit iets verder, en ik heb 2 defecte 940BF's.

Ik heb de (dis)assembly manual gevonden op fixdevice.com en ook even zelf gehost voor het gemak.

Bij het rechterplaatje van stap 2 staat beschreven hoe je de bovenste helft van het display naar de bovenkant zou moeten kunnen uitschuiven, waarna de back cover los komt te zitten.

Mijn probleem: Er valt hier helemaal niets te schuiven. Ik heb beide displays grondig geprobeert (zelfs in de andere 3 richtingen) en inmiddels vinden mijn vingers het wel genoeg.

Kan jij dit eens proberen zandpaddo? Of iemand anders met een 940BF.

**edit**

Ik heb de monitoren open gekregen. De disassembly manual doet een schuifbeweging vermoeden maar dit is niet mogelijk. Geheel rondom het zilvere (bovenste) frame zitten clipjes welke je stuk voor stuk met vrij veel kracht los moet wrikken. Het frame moet dus niet naar boven of onder maar opgetilt worden, weg van het achterste paneel. Veel success aan ieder die het nog moet doen. Je hebt minimaal 1 dag zere duimen.

[ Voor 24% gewijzigd door eagl0r op 20-07-2010 16:48 ]