[ Voor 48% gewijzigd door LieveNiels op 22-11-2009 21:48 ]
Gimp kan veel, heel veel.. maar moet je wel mee leren werken.
Dus wat is makkelijk, welke software is in jouw ogen moeilijk en waarom.
[ Voor 97% gewijzigd door job op 22-11-2009 21:50 ]
Lijkt me trouwens prima te vinden op google.
bijvoorbeeld van adobe fotoshop snapte ik niet veel.
Gimp is dus helemaal gratis?
Welke vinden jullie het beste? (het moet gratis blijven overigens).
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Als je fotoshop niet snapt ga je GIMP ook niet snappen. En alle andere geavanceerde afbeeldingbewerkprogramma's ook niet.walterworld schreef op zondag 22 november 2009 @ 21:55:
het moet lekker handig in gebruik zijn.
bijvoorbeeld van adobe fotoshop snapte ik niet veel.
Gimp is dus helemaal gratis?
Welke vinden jullie het beste? (het moet gratis blijven overigens).
Maar we vroegen wat je beoogde software moet kunnen.
[ Voor 7% gewijzigd door mcDavid op 22-11-2009 22:02 ]
Wat moet het kunnen?
- kleuren bewerken.
- knippen en plakken.
- dingen toevoegen en verwijderen.
- verschillende bestandfotmaten opslaan.
- foto's in elkaar voegen.
tja gewoon de standaard dingen eigenlijk waar je gewoon goed mee kan werken.
de nederlandse handleiding van GIMP had je letterlijk met 2 klikken te pakken gehad als je even de moeite genomen had op de website te kijken.
Ja, maar daar moet je wel wat voor doen:walterworld schreef op zondag 22 november 2009 @ 22:12:
oké bedankt, Is het er ook een pdf'je van?
- Een programma installeren waar je pdf's mee kunt maken
- De handleiding opslaan op je harde schijf
- Het html bestand door het programma-dat-pdfjes-maakt heen jagen
Maar Gimp heeft natuurlijk ook gewoon een help-functie.
Mwoh, Paint.NET kan dat ook en is net wat makkelijker te begrijpen.mcDavid schreef op zondag 22 november 2009 @ 22:10:
Dan heb je idd wel een geavanceerd pakket nodig (dus niet picasa ofzo), en zul je er gewoon wat meer tijd in moeten steken om het je eigen te maken.
de nederlandse handleiding van GIMP had je letterlijk met 2 klikken te pakken gehad als je even de moeite genomen had op de website te kijken.
http://www.getpaint.net/
Guide: http://www.co.henderson.k...ry_Software/paint.net.pdf
Ja, hij was al vaker genoemd, ik zag het.
[ Voor 4% gewijzigd door r0b op 22-11-2009 22:18 ]
Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik met Foxid reader er een pdf van kan maken van de handleiding van Gimp?
Alvast bedankt
Verwijderd
Je laat niet echt merken dat je zelf enige moeite doet voor het vinden van een oplossing voor JOUW probleem. GoT is geen helpdesk....
Je mag zelf inderdaad ook wel wat zoeken hoor. Dit was gewoon 2 klikken werk.
En ja... Googelen, Googelen, Googelen en nog eens extra Googelen en je komt een heel end.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Het kan idd makkelijker, maar ik hoopte twee vliegen in een klap te slaan: de TS voor de verandering iets zelf laten doen ipv alleen maar vragen stellen zonder eerst onze Grote Vriend te raadplegen, en meteen een handleiding van GIMP in .pdf formaatShitHappens schreef op zondag 22 november 2009 @ 22:37:
Waarom zo nodig een PDF als het ook eenvoudiger kan?! En als je het zo nodig wilt weten: Adobe Acrobat
En ja... Googelen, Googelen, Googelen en nog eens extra Googelen en je komt een heel end.
Niet dat ik het nodig heb, GIMP is te uitgebreid voor mijn doeleinden, 90% van de functies van Paint.net heb ik nog nooit gebruikt.
Als seashore gratis is, is het kopen van een mac dat iig nietfranssie schreef op zondag 22 november 2009 @ 22:43:
seashore - wel eerst een mac kopen.
https://www.photoshop.com/
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Op dit topic gaat een slotje, want op tweakers/got gaan we er vanuit mensen zelf moeite doen, voordat ze een eigen topic openen. Een zoektochtje op google had je dit resultaat ook op geleverd en was dit topic niet nodig geweest.
Dit topic is gesloten.
![]()