Kapotte Dell inspiron 500m pp05l

Pagina: 1
Acties:

• Frankyie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-08-2024
Beste mensen.
Ik heb vandaag een laptop gekregen van een vriend van me. Het is een kapotte Dell inspiron 500m pp05l.

Probleem 1:
Ik heb er geen voeding bij gekregen. Deze had hij niet Nu zie ik dood leuk 19.5V 4.62Amp staan. Die heb ik dus hier niet zo.
Hoe precies moet die 19.5V zijn? Een 19V ook goed? Even voeding kopen zit er ook niet echt in, want dan zou hij (als het goed is) nog steeds niet werken. En geld besteden aan iets niet werkends is ook zonde.

Probleem 2:
Stel voor, ik heb een voeding. Ik sluit hem er op aan en er gebeurt helemaal niks. Waar zou ik dan het probleem als het eerste moeten zoeken?

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
en halve volt meer of minder zal heus geen probleem geven.
Zo lang je maar MINSTENS 4,6A hebt. Maar dan nog, ik heb in het verleden ook al laptop aangesloten met een "te zwakke" adaptor en die werkt tot heden nog altijd perfect.

Als er echt niets gebeurd probeer dan een beetje te "wringen" aan de aansluiting. Als deze dan af en toe werkt dan zal er een soldeer breuk zijn. Als dit het geval is dan moet je het moederbord er volledig uithalen om deze breuk te herstellen.

Maar zie eerst al wat het geeft met een adaptor en dan zie je wel...

Verwijderd

*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door DaMarcus op 29-12-2009 13:53 ]

• Frankyie
Helaas. Laptop is bij deze dood verklaard. Ik had even een voeding gebouwd. Even rustig de spanning opgevoerd tot de 19.5V. Trok nauwelijks vermogen en meteen een weerstand doorgefikt. Jammer maar peg gehad. Hoort erbij als je goedkoop te werk gaat.

En nu zit ik met een een lading laptop onderdelen en vraag ik me af of die nog een nut kunnen hebben. Zo zit er een DVD speler in met in mijn ogen onbekende aansluiting. Ook zit er een HDD in met een aansluiting die lijkt op IDE. En het beeldscherm is ook wel geinig. Zijn deze onderdelen nog te gebruiken met een soort van koppelstuk?

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Gewoon verkopen die handel, natuurlijk enkel onderdelen die werken. Het moederbord dus al niet.
Het scherm kan je nog pakweg 50 euro van krijgen

• Frankyie
waaaaaaaaaaat! :|
Wat kan je er nog meer aan verkopen? :P
Ik heb de volgende onderdelen nog niet in garage gegooid:
- Accu
- DVD drive (is dit nog toe te passen in ander type laptops? verkoopt toch weer beter)
- HDD (is dit nog toe te passen in ander type laptops? verkoopt toch weer beter)

Heb ik nou nog iets bijzonder waardevols in de garage gedumpt?
Met het verkopen van de accu heb ik wel moeite. Ik heb geen idee of die werkt....

En waar verkoop je dat spul zoal? Marktplaats

[ Voor 5% gewijzigd door Frankyie op 23-11-2009 21:17 ]

Pagina: 1