DiscT@2 / Labelflash?

Pagina: 1
Acties:

• Scorp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-11-2025
Hey,

Ik probeer me te verdiepen in het "printen" op de data kant van een Dvdtje.
Ik kan weinig vinden op de interwebs, en ben eigenlijk opzoek naar iemand met ervaring hiermee.

Kan iemand mij vertellen hoe dit in zn werk gaat? Wat voor benodigd heden ik nodig heb?

Na het zoeken op Labelflash krijg ik resultaten over het printen op de "bovenkant" van de dvd, en niet de (onbeschreven data) onderkant.
Ik hoop dat iemand me meer info kan geven hier over :)

Bedankt!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 11:11

Geckoo

Good news, everyone!

puur voor me eigen, waarom moet je de onderkant printen? ik dacht dat je die kant altijd me rust moest laten...

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Scorp
Na het branden van je schijf, zijn er vaak nog een paar "regels" vrije data over. Hier wil ik graag mijn eigen "watermerk" neer zetten :)

Voor mij is het net het puntje op de i, en daarnaast vind ik het gewoon interessant welke mogelijkheden er zijn.

Verwijderd

DiscT@2 is een (exclusieve) feature van de Yamaha CRW-F1 brander. Het voordeel t.o.v. Labelflash is dat je er geen speciale schijven voor nodig hebt, nadeel is dat de afbeelding ten koste gaat van de ruimte voor data.

Meer info en een redelijk uitgebreide review hier.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 10:32
Labelflash is een tegenhander van Lightscribe, maar dan van NEC. Maar deze techniek kan inderdaad ook op de data-zijde een afbeelding creëren.

Zie bijv nieuws: NEC ND-4551A-brander met LabelFlash getest
Afbeeldingslocatie: http://cipher.webhop.net/misc/nec4551-lf2.jpg

Qua benodigdheden heb je dus een NEC-brander met Labelflash nodig, zoals de ND4551-A, en een DVD-R schijfje.

[ Voor 31% gewijzigd door frickY op 22-11-2009 22:51 ]

• Scorp
Wat ik hieruit begrijp is dat je voor DiscT@2 geen speciale schijven nodig hebt, en voor Labelflash wel.

Ik denk dat ik me dan op het DiscT@2 moet richten. Vooral omdat ik al redelijk speciale schijfjes gebruik, en dan ook nog die eis er aan zou moeten stellen, ga ik waarschijnlijk niet vinden + wordt het hele feestje per schijf erg prijzig.

(ik wil Verbatim +R Dual Layer Printable schijven gebruiken. Ik denk niet dat deze ook nog beschikbaar zijn voor Labelflash.)

Ik zie overal links over labelflash reviews/info. Zou iemand meer info hebben over DiscT@2?

-edit-
DiscT@2 gaat ten koste van je capaciteit, heeft Labelflash dit probleem ook?

[ Voor 7% gewijzigd door Scorp op 05-08-2015 15:06 ]

Pagina: 1