Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] File extension associations worden niet opgeslagen

Pagina: 1
Acties:

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb een heel vervelend probleem op Windows Vista SP1. Alle file associations die ik instel worden niet opgeslagen. Als ik uTorrent opstart en de bevestiging geef torrent bestanden met dat programma te laten openen, gebeurd er niets. Ook niet als ik het programma onder Administrator rechten opstart.

Ook als ik via explorer een onbekend bestand (b.v. een PHP bestand) wil openen met Kladblok of Intype (m'n editor) gebeurd er niets. Als ik vervolgens op OK klik, start Windows het eerste volgende programma wat onder de 'bekende programma's' staat.

Oftewel, er wordt geen enkele wijziging gedaan in de associatie lijst. Bij Default Programs lijkt het wel te werken, maar aangezien ik geen nieuwe extensie kan toevoegen schiet ik daar ook weinig mee op. Op google weinig te vinden, allemaal tutorials over een stappenplan hoe je via explorer een bestand met een apart programma kan openen (wat juist niet werkt).

Iemand hier ervaringen of oplossingen voor? Helaas heb ik geen systeemherstel (uitgeschakeld) en een herinstallatie (of upgrade naar Windows 7) zit er voorlopig niet in.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Als je die file extensie associatie maakt vink je dan ook het volgende aan:
"Always use the selected program to open this kind of file"

Afbeeldingslocatie: http://www.enduria.eu/dump/extensions.png

[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 23-11-2009 01:02 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:35

TheVMaster

Moderator WOS
Hans1990 schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:07:
Ik heb een heel vervelend probleem op Windows Vista SP1. Alle file associations die ik instel worden niet opgeslagen. Als ik uTorrent opstart en de bevestiging geef torrent bestanden met dat programma te laten openen, gebeurd er niets. Ook niet als ik het programma onder Administrator rechten opstart.

Ook als ik via explorer een onbekend bestand (b.v. een PHP bestand) wil openen met Kladblok of Intype (m'n editor) gebeurd er niets. Als ik vervolgens op OK klik, start Windows het eerste volgende programma wat onder de 'bekende programma's' staat.

Oftewel, er wordt geen enkele wijziging gedaan in de associatie lijst. Bij Default Programs lijkt het wel te werken, maar aangezien ik geen nieuwe extensie kan toevoegen schiet ik daar ook weinig mee op. Op google weinig te vinden, allemaal tutorials over een stappenplan hoe je via explorer een bestand met een apart programma kan openen (wat juist niet werkt).

Iemand hier ervaringen of oplossingen voor? Helaas heb ik geen systeemherstel (uitgeschakeld) en een herinstallatie (of upgrade naar Windows 7) zit er voorlopig niet in.
Afgezien van wat je probleem is, is het uitschakelen van systeemherstel nogal eh...niet slim :+
Ik begrijp best dat je je Windows zoveel wilt 'tunen', maar ja...systeemherstel zit er niet voor niets in. Om eerlijk te zijn zou ik op basis van de 'vage' fout die je eigenlijk hebt maar 2 suggesties hebben:
  • Systeemherstel uitvoeren
  • Je computer opnieuw installeren

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
TheVMaster schreef op maandag 23 november 2009 @ 00:14:
[...]

Afgezien van wat je probleem is, is het uitschakelen van systeemherstel nogal eh...niet slim :+
Ik begrijp best dat je je Windows zoveel wilt 'tunen', maar ja...systeemherstel zit er niet voor niets in. Om eerlijk te zijn zou ik op basis van de 'vage' fout die je eigenlijk hebt maar 2 suggesties hebben:
  • Systeemherstel uitvoeren
  • Je computer opnieuw installeren
Dat is zo, voortaan blijft die maar aan staan denk ik.

Ik zal proberen de image van C: opnieuw te plaatsen. Betekent wel weer alles herinstalleren, maar dat moet dan maar..
shadowman12 schreef op zondag 22 november 2009 @ 23:09:
Als je die file extensie associatie maakt vink je dan ook het volgende aan:
"Always use the selected program to open this kind of file"

[afbeelding]
Die knop werkt wel, maar de functie browsen werkt niet. Als ik dan een apart exe bestand pak, komt die nergens in dat dialoog te staan.