Geen geluid op mijn acer laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328484

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb per ongeluk al mijn geluidsdrivers verwijderd en u heb ik dus helemaal geen geluid meer en ook geen audioapparaten. Ik heb echt alles geprobeerd om die drivers te downloaden en dat lukt ook maar ieder keer krijg ik dat er een probleem is geweest tijden het installeren van de high definition bus. Please help want ik heb het duizend keer overnieuw gedaan!
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Geen idee wat dit met overklokken of tweaken te maken heeft, maar goed.

Wat komt er juist op ? Welke geluidskaart zit er in je laptop ? Wat is eigenlijk het type laptop ? Welke drivers heb je 1000x opnieuw proberen te installeren ? Handmatig installeren ook mislukt ? Welk OS draai je eigenlijk ? :p

Sorry, maar ik heb iets meer info nodig...
Welkom op GoT, overigens ! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Petervanakelyen op 22-11-2009 20:10 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-05 23:21
Petervanakelyen schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:09:
Geen idee wat dit met overklokken of tweaken te maken heeft, maar goed.

Wat komt er juist op ? Welke geluidskaart zit er in je laptop ? Wat is eigenlijk het type laptop ? Welke drivers heb je 1000x opnieuw proberen te installeren ? Handmatig installeren ook mislukt ? Welk OS draai je eigenlijk ? :p

Sorry, maar ik heb iets meer info nodig...
Welkom op GoT, overigens ! :)
Je bent niet de enigste.

@rachida
Systeem herstel al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry jongens, ik heb weinig verstand van laptops! maar ik zie dat het een acer aspire 5310 met windows vista basic. Ik weet niet hoe ik kan zien wat mijn geluidskaart is,sorry. Ik heb het niet handmatig geinstalleerd want ik heb geen cr-rom of zo. En wat the hell is OS?? En ik heb systeem herstel ook geprobeerd. En ik heb die drivers van acer zelf gedownload maar tijdens het installeren van het stuurprogramma high definition bus zegt ie dat er een fout is opgetreden.

Bedankt voor de verwelkoming overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Anoniem: 328484 schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:18:
Sorry jongens, ik heb weinig verstand van laptops! maar ik zie dat het een acer aspire 5310 met windows vista basic. Ik weet niet hoe ik kan zien wat mijn geluidskaart is,sorry. Ik heb het niet handmatig geinstalleerd want ik heb geen cr-rom of zo. En wat the hell is OS?? En ik heb systeem herstel ook geprobeerd. En ik heb die drivers van acer zelf gedownload maar tijdens het installeren van het stuurprogramma high definition bus zegt ie dat er een fout is opgetreden.

Bedankt voor de verwelkoming overigens!
Wikipedia: Besturingssysteem ;)
Volgens mij heb je gewoon een Realtek HD-kaartje (wilde gok) en moet je even de drivers van Realtek zelf downloaden.

EDIT: Blijkbaar is dat juist, als ik dit zie :)

[ Voor 14% gewijzigd door Petervanakelyen op 22-11-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
welke moet ik hebben van die lijst??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb die ook al gedownload maar het werkt echt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik hoorde dat ik mijn laptop anders moet formatteren, klopt dat? En hoe moet ik dit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
De lijst op de realtek site bedoel je ? Lijkt me nogal logisch dat je de driver voor Vista moet hebben als je Vista Home Basic hebt ? Deze dus :P
Anoniem: 328484 schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:30:
Ik heb die ook al gedownload maar het werkt echt niet!
Misschien handig als je dan weet te zeggen welke foutmelding hij geeft ?
Anoniem: 328484 schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:32:
Ik hoorde dat ik mijn laptop anders moet formatteren, klopt dat? En hoe moet ik dit doen?
Je moet je laptop niet formatteren voor een simpele driver. En zeker jij niet ;)
PS: Er bestaat hier een EDIT-knop :X
F.West98 schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:34:
waarschijnlijk heb je dan FAT32 bestandssysteem, wat mij onwaarschijnlijk lijkt. NTFS is het meest gebruikt. Wat staat er precies??
Euhm, Vista geïnstalleerd op een FAT32-filesystem lijkt me redelijk onmogelijk ?

[ Voor 36% gewijzigd door Petervanakelyen op 22-11-2009 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-05 13:21

F.West98

Alweer 16 jaar hier

waarschijnlijk heb je dan FAT32 bestandssysteem, wat mij onwaarschijnlijk lijkt. NTFS is het meest gebruikt. Wat staat er precies??

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128108

wat staat er nu in apparaatbeheer ? een ! (uitroepteken) of Driehoek (onbekend apparaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik ben nu die realtek van acers site aan installeren,weer! kijken of hij het nu doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb alles verwijderd van geluid omdat ik dus alles opnieuw ging installeren maar er staat wel een kruisje rechts onder van mijn laptop, op die speakertje zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Anoniem: 328484 schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:40:
ik ben nu die realtek van acers site aan installeren,weer! kijken of hij het nu doet
Je kan beter de laatste drivers halen van de officiele Realtek site. Die zijn meer up-to-date dan die van de Acer website. Als het te lang duurt kan je altijd een mirror zoeken.
Anoniem: 128108 schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:39:
wat staat er nu in apparaatbeheer ? een ! (uitroepteken) of Driehoek (onbekend apparaat)
Voor de TS: Apparaatbeheer kan je zo vinden:
Start --> Configuratiescherm --> Systeem --> Apparaatbeheer
Anoniem: 328484 schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:42:
Ik heb alles verwijderd van geluid omdat ik dus alles opnieuw ging installeren maar er staat wel een kruisje rechts onder van mijn laptop, op die speakertje zeg maar.
Da's omdat je geen geluid hebt O-)

Nogmaals: er bestaat een EDIT-knop !

[ Voor 23% gewijzigd door Petervanakelyen op 22-11-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-02 16:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik word hier depressief van :(..ik moet nu mn pc weer opstarten dus ik vertel je zo wat de foutmelding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ok, dat kruisje door door die speaker, kan dat niet betekenen dat je het geluid gemute hebt? Klik eens een keer op het speakertje met je linker muisknop, er komt een volume balk in beeld met daarbij een vakje al dan niet met een 'v-tje'. Haal dat 'v-tje' eens weg, doet het geluid nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Arie- schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:55:
Ok, dat kruisje door door die speaker, kan dat niet betekenen dat je het geluid gemute hebt? Klik eens een keer op het speakertje met je linker muisknop, er komt een volume balk in beeld met daarbij een vakje al dan niet met een 'v-tje'. Haal dat 'v-tje' eens weg, doet het geluid nu?
das in Vista een luidspreker met een rondje met een streepje in het rood. Klik daarop, dan is dat rode stopteken weg. dan moet het geluid het miss. weer doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
" er is geen stuurprogramma aanwezig in deze stuurprogrammabundel" Dat geeft ie nu aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben ook niet weer zo dom Arie!! Hahaha. hij doet het gewoon echt niet!

Wanneer ik die realtek download! Is er geen andere oplossing dan dat ik een software moet donwloaden want dat heb ik echt meerdere malen geprobeerd en ieder keer geeft ie een foutmelding aan met code 1.

Bij de uitroepteken staat onbekende apparaat. Tijdens de installatie gaf die al aan dat de audio driver niet geinstalleerd kan worden omdat de onbekende apparaat niet geinstalleerd werd. De high definition audio besturing en Inbuild conexant is wel gereed voor gebruik, alleen die onbekende apparatt zorgt dus voor een foutmelding

" uw onbekende apparaat kan niet door windows worden geinstalleerd" :'(

Jongens wat moet ik nu doen??

[ Voor 102% gewijzigd door Anoniem: 328484 op 22-11-2009 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

er bestaat een edit knop. die is als je je naam ziet helemaal rechts. daar zie je 3 dingen 1 van die is edit. dan moet je berichten samenvoegen...

wanneer geeft ie dat ene aan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Anoniem: 328484 schreef op zondag 22 november 2009 @ 21:02:
" er is geen stuurprogramma aanwezig in deze stuurprogrammabundel" Dat geeft ie nu aan!
OK, laten we het dan op de handmatige manier doen (met een dummie-handleiding :p )

Heb je een programma geïnstalleerd zoals WinRAR of 7zip ?
Zo niet, download dan hier 7zip en installeer het.

Download dan de laatste HD-audio driver van Realtek, je kan de link van FastPinguin gebruiken.

Pak dan deze executable uit (Rechtermuisklik --> 7zip --> Pak uit naar "Vista_Win7_R237").

Ga nu naar Apparaatbeheer (Start --> Configuratiescherm --> Systeem --> Apparaatbeheer) en kies daar voor het apparaat met een uitroepteken of een driehoekje.

Klik daar met de rechtermuisknop op, en selecteer "Stuurprogramma's bijwerken".

Kies dan "Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken".

Blader dan naar de map waar de uitgepakte bestanden staan (degene die dus "Vista_Win7_R237" heet) zorg ervoor dat er vinkje staat voor "Inclusief submappen" en klik op Volgende.

[ Voor 7% gewijzigd door Petervanakelyen op 22-11-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik hoop echt dat je me verder kan helpen want ik kom er echt niet uit zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128108

Heb je dat hierboven al geprobeerd?

En heeft dat gewerkt ? wat is de status nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 10:41
Dit heeft niks met overclocking te maken, dus ik verplaats dit topic toch even naar Complete Systemen & Laptops omdat dit toch specifiek over laptops gaat.

Verder is het inderdaad van belang om precies aan te geven over welke laptop het gaat, welk os je hebt en al dat soort relevantie informatie zoals je hierboven al ziet. Alleen op die manier kun je verder geholpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Anoniem: 328484 schreef op zondag 22 november 2009 @ 22:29:
Ik hoop echt dat je me verder kan helpen want ik kom er echt niet uit zo
Voor de 100ste keer !
Waar kom je niet uit ? Wat snap je niet ? Wat werkt er niet ?

Ik heb geen kristallen bol, zonder informatie kan ik je natuurlijk niet helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-05 23:21
quote: from myself
If you don't understand what you don't understand....I can't understand even if I want to understand!
Heb je op de ftp van acer gekeken? Daar staan alle orginele drivers voor je laptop waaronder ook je geluidskaart.

ftp://ftp.work.acer-euro.com/notebook/aspire_5310/

ftp://ftp.work.acer-euro....r%20Vista%20x86(WHQL).ZIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wanneer ik die realtek download! Is er geen andere oplossing dan dat ik een software moet donwloaden want dat heb ik echt meerdere malen geprobeerd en ieder keer geeft ie een foutmelding aan met code 1.

Bij de uitroepteken staat onbekende apparaat. Tijdens de installatie gaf die al aan dat de audio driver niet geinstalleerd kan worden omdat de onbekende apparaat niet geinstalleerd werd. De high definition audio besturing en Inbuild conexant is wel gereed voor gebruik, alleen die onbekende apparatt zorgt dus voor een foutmelding

Ik heb precies gedaan wat je vroeg Peter, dus kan nu niet zeggen dat het aan mijn geringe kennis ligt!

En jongens ik heb al gezegd om welke laptop het gaat, Acer 5310 vista basic

IK heb meerdere malen de originele drivers gedownload maar ieder keer geeft ie dus aan dat ie het onbekende apparaat niet kan installeren.

"Er is een stuurprogramma voor het apparaat gevonden, maar er is een fout opgetreden tijdens de poging om het stuurprogramma te installeren". Dit geeft ie aan. Hoe kan die screenshots op sturen? _/-\o_

Onder besturing voor geluid, video en spelletjes staat onbekend apparaat met een uitroepteken erop

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 328484 op 23-11-2009 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Anoniem: 328484 schreef op maandag 23 november 2009 @ 12:37:

Ik heb precies gedaan wat je vroeg Peter, dus kan nu niet zeggen dat het aan mijn geringe kennis ligt!

En jongens ik heb al gezegd om welke laptop het gaat, Acer 5310 vista basic

IK heb meerdere malen de originele drivers gedownload maar ieder keer geeft ie dus aan dat ie het onbekende apparaat niet kan installeren.
Kan je misschien eens wat screenshots posten van je taakbeheer (onbekende apparaat + overzicht geluidshardware) ?

Wat gebeurt er als je probeert de driver-installatie te forceren ?

Pagina: 1