Toon posts:

[Snow Leopard]Automatisch inloggen uitgeschakeld, of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 accounts gemaakt op mijn macbook.

Mijn eigen account, beheerder dus, en een standaard account.

Dit standaard account heb ik aangemaakt om, als mijn macbook ooit gestolen wordt, hem terug te kunnen vinden d.m.v. Prey project.

Ik heb automatisch uitloggen uitgeschakeld bij systeemvoorkeuren, maar toch wordt het standaard account wat ik 'Administrator' heb genoemd meteen ingelogd bij opstarten.

Ik zou het graag zo willen: gewoon een inlogscherm te zien krijgen bij het opstarten van de mac. Zodat ik gewoon mijn wachtwoord in moet vullen voor mijn account, of op het standaard account kan klikken en dan inloggen.

Iemand enig idee?

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:37
behalve bij Security in system preferences zijn er ook bij accounts bepaalde opties on aan te passen, onder het lijstje staat "login options" en daar valt ook wel e.e.a. aan te passen.

Afbeeldingslocatie: http://img102.imagevenue.com/loc494/th_24729_Screen_shot_2009-11-22_at_22.14.46_122_494lo.JPG

Verwijderd

Topicstarter
StarC schreef op zondag 22 november 2009 @ 22:20:
behalve bij Security in system preferences zijn er ook bij accounts bepaalde opties on aan te passen, onder het lijstje staat "login options" en daar valt ook wel e.e.a. aan te passen.

[afbeelding]
Klopt, daar had ik ook al automatisch inloggen uitgezet. Erg raar trouwens dat je dat op 2 punten in moet stellen, en het dan nog niet werkt ;)

Zal dit een foutje zijn in snow leopard? Ik begrijp de logica er ook niet van en zou het erg fijn vinden als ik gewoon een inlogscherm krijg te zien bij het starten. Nu moet ik dat andere account telkens uitloggen voordat ik op mijn account kan beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
Opeens logt ie niet meer automatisch in, raar! Is gebeurt nadat ik op het slotje heb geklikt. Het slotje bij instellingen is toch alleen om de instellingen te vergrendelen? En niet om te bevestigen?

Zal wel een bug zijn in Snow Leopard.