Is het al mogelijk om DVI en HDMI simultaan te gebruiken bij dit bord? Ik weet dat er in de manual staat dat het niet supported is, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat het nog steeds niet werkt anno 2009. Heeft iemand het al geprobeerd met de laatste ATI drivers?
Denk dat dat gelimiteerd wordt door de chipset, niet door de drivers. Chipset heeft ws gewoon hardwarematig een analoge en een digitale uitgang, en die laatste kan gebruikt worden voor DVI-D óf voor HDMI.
HDMI = in feite DVI met wat extra's (audio, ethernet in 1.4 en afstandsbedieningsgegevens) over de kabel. Vandaar dat opzetstukjes op een DVI poort van een Radeon HD serie kaart ook geluid toevoegen. Wat dit bord in feite heeft, is het opzetstukje ingebouwd. Je kunt in de BIOS ook selecteren: DVI + VGA, of HDMI + VGA. Staat hij op de laatste, dan werkt een DVI scherm vaak ook nog, maar je hebt ineens een geluidskaart erbij in je OS. Ware het niet dat schermen ook terug praten, dan was het een goedkope manier om software-transparant een scherm te clonen.
Maar goed: het is niet mogelijk om zowel DVI als HDMI te gebruiken, omdat er op dit bord maar voorzien is in 1 digitale uitgang. Je hebt wel borden waar de IGP 2 digitale uitgangen heeft, maar dan mist vaak alle analoge uitvoer, inclusief component.
Maar goed: het is niet mogelijk om zowel DVI als HDMI te gebruiken, omdat er op dit bord maar voorzien is in 1 digitale uitgang. Je hebt wel borden waar de IGP 2 digitale uitgangen heeft, maar dan mist vaak alle analoge uitvoer, inclusief component.
[ Voor 12% gewijzigd door Umbrah op 22-11-2009 19:30 ]
Hij heeft toch 2 digitale uitgangen volgens mij? 1 DVI en 1 HDMI?
Ik heb nu een 690G board en die doet als enige nog wel HDMI en DVI tegelijk. Alleen wil ik nu upgraden maar geen enkele IGP chipset ondersteund nog HDMI en DVI tegelijk. Die ellende begon al bij de 780G en nu bij 785G hebben ze het nog niet gefixt. Ook de Geforce 9300/9400 heeft dit probleem. Snap er niks van. Je bent verplicht om een losse videokaart te kopen hiervoor.
Ik heb nu een 690G board en die doet als enige nog wel HDMI en DVI tegelijk. Alleen wil ik nu upgraden maar geen enkele IGP chipset ondersteund nog HDMI en DVI tegelijk. Die ellende begon al bij de 780G en nu bij 785G hebben ze het nog niet gefixt. Ook de Geforce 9300/9400 heeft dit probleem. Snap er niks van. Je bent verplicht om een losse videokaart te kopen hiervoor.
Nope, dit gaat niet werken. Heb het getest op de 785GMT-UD2H en je kunt maar 1 van de 2 outputs gebruiken.
Overigens hoort dit in VB, niet in PMG, dus ik geef het topic even een schopje.
Overigens hoort dit in VB, niet in PMG, dus ik geef het topic even een schopje.
Maar VGA + HDMI lukt wel he? Hoe is de kwaliteit van de VGA aansluiting op dit bord. Ga je verschil zien tussen DVI en VGA met een 19" monitor (Samsung 940T, 1280x1024)?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2009 00:07 ]
Omdat 't toevallig analoog is wil niet zeggen dat 't meteen onbruikbaar is. Vooral bij zulke lage resoluties zul je 't verschil nauwelijks kunnen zien.
Eerste dag dat ik de HTPC in mijn sig had, regende het. 1920*1080 op een 42" LCD monitor op VGA gezet, en op het geluid na zie ik slechts met moeite het verschil tussen HDMI en dit (ja, ik zie het wel, vooral in de kleurovergangen, maar 1px = 1px, mits je HDMI natuurlijk op full scan hebt staan, en overscan uit in de videodriver, maar dat spreekt voor zich)
Pagina: 1