WiFi Verbinding Universiteitsnetwerk(WUR) en windows 7error

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCasemod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 07:06
Sinds een aantal weken heb ik een laptop die Windows 7 draait ;) Leuk systeem en configuratie maar ik loop tegen het volgende probleem op: Ik krijg met geen mogelijkheid mijn laptop op het WUR wifi netwerk.
De OEM versie op de laptop was premium dus ik dacht dat het daar aan zou liggen Ultimate er opgezet maar dit hielp evenmin.

De uni, WUR in dit geval maakt zich er heel makkelijk af door te zeggen dat er meer problemen(hardware) zijn en een handleiding t.z.t. zal komen. Er is wel een handleiding voor XP en vista.

Wie kan mij helpen de instellingen voor win 7 op dit netwerk te definiëren 8)7 ?
De combinatie wur/username als inlognaam werkt ook niet. Volgens mij werkt het wur netwerk hetzelfde als bijvoorbeeld het Fontys netwerk al ben ik daar niet geheel zeker van.

http://wireless.wur.nl/pdf/Wireless_XP_PEAP.pdf
http://wireless.wur.nl/pdf/Wireless_Vista.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:08

Umbrah

The Incredible MapMan

Als het niet werkt als je het exact volgens die Wireless Vista handleiding doet (maar dan ook exact), dan is er iets mis aan de kant van de school, dat die handleiding niet klopt. Wireless en WPA2 authenticatie heeft geen verandering ondergaan tussen W7 en Vista. In feite zou het 1 op 1 over moeten komen. Vraag het anders de servicedesk/notebook helpdesk.

Niet dat je er veel aan hebt, maar hier is de handleiding (ook voor Vista), waar ik een nog veel vagere beveiliging van mijn school werkend heb gekregen onder W7: http://www.ecma.nhl.nl/~k...eiding-wireless-VISTA.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28
Meer informatie zou handig zijn, wat gebeurt er wel wat gebeurt er niet. Wordt er wel verbinding gemaakt en gaat er wat fout met de authenticatie. Want er wordt hier gebruik gemaakt van 802.1x, en daar kan het probleem liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCasemod
kokkel schreef op maandag 23 november 2009 @ 02:14:
Meer informatie zou handig zijn, wat gebeurt er wel wat gebeurt er niet. Wordt er wel verbinding gemaakt en gaat er wat fout met de authenticatie. Want er wordt hier gebruik gemaakt van 802.1x, en daar kan het probleem liggen.
Heb het vandaag nogmaals geprobeerd, zowel op de ultimate als de premium editie. Laptop is trouwens een Acer timeline 1810TZ.

Het gaat als volgt: Ik stel alles in volgens de handleiding van vista, dan vraag Windows om extra informatie en komt het schermpje van gebruikersnaam en ww op het beeld. Dit vul ik ik en gelijk komt het weer terug. Dit vul ik nog een keer in en dan volgt de probleem oplosser.

Ik heb het idee dat als ik het netwerk instel dit er niet voor zorgt dat het gezien wordt. Het lijk alsof windows het opgegeven ssid niet toe kent. Er blijft namelijk een onbekend netwerk staan en het wur-user netwerk is er niet altijd.

Wieweet gaat er nu een lichtje branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:44
Staat het vinkje anonymous login aan of uit? Het kan zijn dat het netwerk dit niet accepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCasemod
Heel wat gepuzzel verder, heel simpel wur\username en dus NIET wur/username zoals de helpdesk aangaf :S verder dezelfde instellingen als in vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mantamiep
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07 18:57
Ik ben student aan de wur,ook ik heb ook een nieuwe Acer met daar op Windows 7 en heb precies het zelfde probleem. Ik heb net een mail naar de ICTdesk gestuurd en kreeg al snel dit bericht:

"er wordt gewerkt aan een handleiding voor Windows 7, maar deze is nog niet klaar. Dus voorlopig hebben we helaas nog geen suggesties voor je."

Van de regen in de drup, dus.... Als jij eerder met een oplossing komt, laat het maar weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCasemod
mantamiep schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:18:
Ik ben student aan de wur,ook ik heb ook een nieuwe Acer met daar op Windows 7 en heb precies het zelfde probleem. Ik heb net een mail naar de ICTdesk gestuurd en kreeg al snel dit bericht:

"er wordt gewerkt aan een handleiding voor Windows 7, maar deze is nog niet klaar. Dus voorlopig hebben we helaas nog geen suggesties voor je."

Van de regen in de drup, dus.... Als jij eerder met een oplossing komt, laat het maar weten!
Ik heb het dus opgelost.
Gewoon de Vista instellingen aanhouden en dan bij je login naam wur\username invullen. Letop dat je dus deze \ slash gebruikt! Als het niet lukt kunnen we wel even contacten pb me maar.

Het werkt zelfs in de premium editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
ff mailtje sturen naar de helpdesk dat je ze gerust wilt helpen met de handleiding te schrijven zodat verkeerde info verstrekt door hun er niet in komt te staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCasemod
Off topic: Ja zou ik moeten doen ook zeker voor mijn mede studenten, maar ik vond ze bijzonder knullig en gedesinteresseerd overkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 22:12

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Dit is gewoon Eduroam. Dat wordt op veel universiteiten en hoge scholen gebruikt in Nederland en de rest van de wereld. Zo ook bij mij op de TU.

In Windows 7 gaat alles vanzelf (in Vista ook, overigens). De meeste fouten worden gemaakt bij het intypen van de gebruikersnaam. Hier moet in staan bij welke instelling jij hoort (in mijn geval @tudelft), want je kan met dat account overal ter wereld op Eduroam inloggen. Let er dus op dat je je gebruikersnaam goed intypt.

Edit: vanzelf wil zeggen: je klikt op 'eduroam' en krijgt een schermpje waarin je je gebruikersnaam en wachtwoord moet invoeren. Daarna heb je een internetverbinding. Je hoeft al die moeilijke instellingen dus niet zelf in te voeren.

[ Voor 20% gewijzigd door Mr.Qips op 27-11-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mantamiep
Het is me nog steeds niet gelukt. Als ik wur\mijnloginnaam invul en de toegangscode, kan ik nog steeds geen verbinding maken. Het login venster blijft maar terug komen...
Mijn laptop maakt gebruik van 802.11b standaard, misschien heeft dat er iets mee te maken?

In Wireless network FAQs vond ik deze info:

3. How can I check which wireless standard my laptop supports?
- Open Network Connections (from the System Tray or from the Control Panel). Verify that your wireless Connection is Enabled.
If not, right-click on your wireless connection and select ‘Enable.’
Within Network Connections, right-click on your wireless connection and select ‘Properties’.
Select the ‘Wireless Connections’ tab.
- Under “Connect Using” you see a little window, displaying which 802.11 standard you are using.
If it is 802.11a or 802.11b, your laptop will not work with the WUR wireless network: only 802.11g will give access.

Ben ik nu de pineut, of is hier een oplossing voor.. :?

Ik had al wat rondgesurft en begrepen dat je deze standaarden kunt downloaden, maar ik ben verder ook maar een noob....

[ Voor 63% gewijzigd door mantamiep op 20-01-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mantamiep
..snap er niets van, die standaard... ik kan wel een losse netwerkkaart kopen met de juiste standaard
Zoals dit

http://www.bol.com/nl/p/c...03004004289298/index.html

Los ik het probleem hiermee op?

[ Voor 107% gewijzigd door mantamiep op 20-01-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 22:04
Het probleem zit in de netwerkkaart die niet met G netwerk overweg kan.

Zie http://wireless.wur.nl/FAQ.htm

If it is 802.11a or 802.11b, your laptop will not work with the WUR wireless network: only 802.11g will give access.

En de WUR helpdesk is niet onverschillig, ook al mag dat zo lijken.
Het probleem is dat de WUR hoge heren in al hun wijsheid hebben besloten geen geld vrij te maken voor het ondersteunen van prive apparatuur van studenten (laptops en telefoons ed).
Vandaar dat de enige ondersteuning die men kan bieden een verwijzing naar de informatie op http://www.wireless.wur.nl is.

[ Voor 16% gewijzigd door Leader98 op 26-01-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mantamiep
Bedankt voor het antwoord. Ik ga wel even op zoek naar een losse netwerkkaart. Het is jammer dat het zo anders niet werkt, maar het is niet anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mantamiep
ik weet niet of iemand dit nog leest, maar ik heb de hoop op draadloos internet in Wageningen volledig opgegeven... een andere netwerkkaart hielp niet (ook dus zonde van het geld).. Er hangt nu een dikke oranje draad tussen mijn laptop en de vloer in de bieb, net zoals vroeger, lang lang geleden. Ik kan niet printen, maar t werkt verder wel. ;w
Pagina: 1