Toon posts:

Keuze: marantz sr5400 of denon avr-2105

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment ben ik opzoek naar een leuke receiver, toevallig kwam ik deze twee voor een zeer intressante prijs tegen in goede staat.

de luidsprekers waar ik het mee ga gebruiken zijn tannoy j-95 en en tannoy mercury center en suround speakers.
Er gaan 4 dingen mee gedaan worden,
via pc (spdif): lossless dts muziek, films en de nodige mp3 in verscheidene genre en daarnaast nog gamen.

het gaat mij er vooral om dat ik een zo muzikaal mogelijk beeld heb.
Qua aansluit mogelijkheid bieden ze beide genoeg mogelijkheden. maar de denon heeft een microfoon voor het afstellen en deze heeft de marantz niet, zou dit betekenen dat ik deze niet zo dusdanig kan afstellen als ik mag verwachten van de denon?

alvast bedankt.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:16

FeaR

In GoT we trust

Ik zou zeggen ga zelf eens luisteren naar de receivers. Beide merken hebben namelijk een ander klankbeeld. Persoonlijk vind ik Marantz voor muziek lekkerder klinken, maar dat is mijn mening. Audio is persoonlijk en daarom moet je ook nooit blind op de mening van anderen af gaan zonder eerst zelf geluisterd te hebben.

Zie ook Het AUDIO Beleid.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
om het intressant te maken heb ik beide gekocht, beide aangesloten gehad, en ik moet zeggen; WAT EEN VERSCHIL! alleen de grap is dan dat ik op dit moment nog niet kan beschrijven wat er precies verschillend is. het gaat dus om inderdaad een denon avr-2105 en een marantz sr-5400 oce.

ik zal de bevinding nog wel plaatsen voor de geintresseerde.

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
En? wat zijn de voornaamste verschillen die je hebt kunnen waarnemen?

Misschien is het geen verkeerd idee om nu al te posten op gevoel. Het eerste gevoel of de eerste indruk kan namelijk erg bepalend zijn voor wat je beter vind klinken. En graag zou ik met name willen weten welke helderder of juist warmer klinkt.