[Safari] Gebruikersagent IE 8

Pagina: 1
Acties:

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:48
Mijn vriendin moet voor haar werk het rooster kunnen bekijken in een Microsoft Outlook Webmail omgeving.

Echter als je de site benadert in Safari, zie je het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj18/timn_01/Afbeelding3-3.png

Haar werkgever zegt dat de site alleen goed te bekijken is via IE.
Dan zou je een vergrootglaasje moeten zien zoals hieronder te zien is:

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj18/timn_01/Afbeelding2-2.png

Hierdoor schijn je meer info over een agenda-item te kunnen krijgen. Toevoeging: je kan dan ook zoeken op bijvoorbeeld "naam" zodat snel te zien is wanneer je staat ingeroosterd.

Als ik nu in Safari via de Gebruikersagent aangeef me te willen voordoen als IE 8, blijft de site op "Bezig met laden..." staan.

Andere sites worden wél normaal weergegeven.

Is er een andere browser die dit aan zou kunnen? Firefox en Camino bieden geen oplossing.
Heb namelijk geen zin om m'n oude PC weer aan te moeten sluiten, alleen hiervoor...

[ Voor 6% gewijzigd door TimmieN op 23-11-2009 08:31 ]

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Als ze de IE-versie gebruiken van de webmail dan worden er wat ActiveX en andere IE specifieke zaken gebruikt. Daardoor kun je het ook alleen maar onder IE gebruiken, een andere useragent werkt niet. De versie in iedere andere webbrowser is een hele basic webmail versie waarmee je bepaalde zaken niet kunt doen. Als haar baas wil dat ze dat rooster kan inkijken dan zorgt de baas er maar voor dat ze dat kan :) M.a.w. probeer eens of ze het op werk zo voor elkaar kunnen krijgen dat ze het bijv. als pdf kunnen mailen.

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

MoietyMe

zij/haar

Anders misschien met een stand-alone versie van IE en CrossOver (of Darwine) aan de gang.

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:20
heb ongeveer het zelfde.
Gebruiken ook webmail.
Met safari kan ik ook niet alles zien.
Heb een vmware partie draaien met het *knip* windows..
Zo doende kan ik het wel goed lezen.

Uhuh, O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Hoedje op 25-11-2009 08:51 ]

• TimmieN
@ Good Fella: dat zal inderdaad wel gaan werken, alleen vind ik dat echt veel te veel gedoe voor wat het oplevert.

@ ppl: misschien is het inderdaad een oplossing dat het in een andere vorm aangeleverd kan worden.

Maar als ik het goed begrijp is er sowieso geen native oplossing te vinden?

• ppl
  • Niet online

ppl

Nee want Microsoft doet niet aan IE op iets anders dan Windows. De support voor Mac hebben ze een aantal jaar geleden al gestopt (met het OS X v10.4 tijdperk bestond er geen IE for Mac meer). Dus dan moet je semi-native gaan werken met de WINE port voor OS X (darwine of crossover) waarmee je dan IE installeert/draait of je moet naar Windows uitwijken (via boot camp native op de Mac, middels virtualisatie met VMware Fusion/Parallels/VirtualBox of middels een andere computer).

• TimmieN
Hmm, duidelijk.

Dat wordt vrees ik toch weer eens per week de windows bak aanzwengelen...

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Je kunt windows ook gewoon via bootcamp installeren, dat is denk ik makkelijker dan een windows bak aanzwengelen.

Nog makkelijker is gewoon diezeflde bootcamp te virtualiseren, voor alleen internet explorer werkt dat prima. Zeker met een totaal gestripte XP oid.

• TimmieN
Voor Bootcamp heb ik wel weer een MS-licentie nodig, die ik niet heb....

Hoe zou dat virtualiseren dan in zijn werk gaan? Als je dat netjes wilt doen zitten daar toch ook weer kosten aan verbonden?

Verwijderd

Het lijkt mij niet vreemd om aan de werkgever te vragen het rooster in een 'open formaat' beschikbaar te stellen, daar leert de werkgever ook nog wat van :)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:58

Umbrah

The Incredible MapMan

De aanbieder zal over moeten schakelen op Exchange 2007 of hoger, het zijn (helaas) niet alleen de 'clienten' die vast blijven kleven op XP, maar ook veel bedrijven hebben niet door dat Exchange 2003 (en office 2003 daarbij) zeker zo 'fout' zijn als dat IE6 is. Vraag een webdeffer maar hoe fout dat is.

De NHL heeft recent bijvoorbeeld de overstap gemaakt naar exchange 2007 (tsja, nieuwste is nog niet uit, beta's daarvan laten echt een mooie Office Live omgeving zien), en dat is al een heel stuk beter, ik zal later een screenshot toevoegen. Als 'verstokte' firefox gebruiker (hoewel ik IE8 niet fout vind, ben gewoon verslaafd aan wat plugins), ben ik wel blij dat MS sinds 2003 ook door heeft dat standaarden er zijn voor een reden, en dat ze dit ook verwerken in hun nieuwe OS-en en producten.

Useragent faken is vanuit geen enkele webkit browser mogelijk, voor zover ik weet, voor Firefox is het echter wel mogelijk, misschien dat dat het overwegen waard is? Hier is zat info te vinden: http://www.bing.com/search?q=Firefox+useragent+change

Bovenste 3 geven al hints dat er met about:config geklooid kan worden, wat goed werkt.

Plaatje: Outlook web access 2007

[ Voor 4% gewijzigd door Umbrah op 25-11-2009 12:13 ]

• ppl
  • Niet online

ppl

Exchange 2003 werkt anders nog prima, ook qua webmail. Je moet er alleen rekening mee houden dat niet iedere webbrowser ondersteund wordt waardoor je niet altijd de beschikking hebt over de volledige versie. Dat Exchange 2007 is alleen op dit gebied een verbetering, op alle andere gebieden zit je met hetzelfde gedoe als Exchange 2003. Maakt ook niet uit want die dingen zijn toch voor intern gebruik met clients als Outlook waarbij de gebruiker echt niet zal merken of er nou Exchange 2003 of 2007 draait. Verder is het natuurlijk ook van de zotte om de werkgever te verzoeken om z'n ICT spul te upgraden. Als je het echt goed voor elkaar wilt hebben met Exchange 2007 dan moet je ook het OS naar Windows 2008 te upgraden. Als er een SBS machine draait kun je dan je borst wel nat maken want dan moet de gehele machine gemigreerd worden wat een gigantische onderneming is.

Ergo: meest eenvoudige oplossing zou een niet-ICT oplossing zijn: print de roosters uit en deel ze uit. Met iets meer ICT verstuur je ze als pdf per mail. Goedkoop en makkelijk, geen investering vereist als een onnodige upgrade voor alleen de webmail.

Useragent faken is wel degelijk mogelijk vanuit webkit browsers. Safari en de ontwikkelversie van Webkit (die de Safari GUI gebruikt) hebben daar geen enkel probleem mee. Je zult alleen een recente versie moeten hebben waarin je het Develop menu ingeschakeld hebt. Dan krijg je in je menubar het menu Develop bij waarin je de optie Useragent vindt met heel wat keuzes waaronder ook IE6, 7 en 8. In de meeste gevallen is dat toch vrij nutteloos, vroeger had het nog wel zin.
Pagina: 1