Compileren op iPod touch en iPhone

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Beste tweakers,

Is het mogelijk om dingen op je iphone te compileren? Dus gewone opensource programmaatjes compileren dmv configure make en make install zoals dat bijvoorbeeld onder linux gaat.

Onder linux heb je daar de package build-essential voor, bestaat er ook zoiets voor de ipod touch/iphone?

Ik had op internet een aantal dingen gevonden, maar daarvoor moest je een mac hebben.

oh, en mijn ipod touch draait 3.1.2 en is gejailbreaked

[ Voor 6% gewijzigd door pientertje op 22-11-2009 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:12

World Citizen

FreeReef.nl

pientertje schreef op zondag 22 november 2009 @ 17:57:
Beste tweakers,

Is het mogelijk om dingen op je iphone te compileren? Dus gewone opensource programmaatjes compileren dmv configure make en make install zoals dat bijvoorbeeld onder linux gaat.

Onder linux heb je daar de package build-essential voor, bestaat er ook zoiets voor de ipod touch/iphone?

Ik had op internet een aantal dingen gevonden, maar daarvoor moest je een mac hebben.

oh, en mijn ipod touch draait 3.1.2 en is gejailbreaked
Ik zou niet weten hof het mogenlijk is , maar ik heb een App " Stitch" en daar kun je op basis van enkele fotos die je neemt, automatich een panorama foto laten maken. Hij renderd dan alles pixel voor pixel aan elkaar... Het lijkt me dus dat er berekeningen uitgevoerd mogen worden door Apps...

Mischien heb je er wat aan....

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Decon Frost schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:14:
[...]Het lijkt me dus dat er berekeningen uitgevoerd mogen worden door Apps...
Het zou ook wel knap zijn als een app zou werken zonder enige berekening uit te voeren ;)

Voor zover ik weet werkt de iPhone SDK alleen op Mac en is dat het enige mogelijke platform als je apps wil maken die ook verspreid kunnen worden via de Appstore. Maar als je iets wil maken voor jezelf / de jailbreaked community dan kan dat volgens mij wel onder Linux.

Kijk bijv even hier
http://www.saurik.com/id/4
(via: http://stackoverflow.com/...-app-development-in-linux)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:06
Installeer dmv. Cydia OpenSSH, dan kun je met je favoriete client naar je iPod/iPhone SSH'en (root/alpine, natuurlijk direct wijzigen ivm. worms). Verder kun je in de default Cydia repositories ook gcc/make/etc. vinden, zorg er wel voor dat de package filters uit staan (al heb ik geen idee hoe dat achteraf moet, als je de eerste keer Cydia start dan kun je voor 'developer' mode kiezen). De laatste keer dat ik GCC probeerde te installeren miste er echter een dependency..