Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

NTLDR is missing

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views

• jipponl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-03-2022
hallo,

ik heb een porbleem met mijn computer,

ik heb een windows xp cd opnieuw geinstaleerd op mijn computer maar alle bestanden bleven er op staan.
formater werkte niet en bios ook niet.
Nu heb ik mijn harde schijf naar een andere computer en daar op geformateerd en weer terug gedaan in mijn comp.
Toen ging ik hem op starten en zegt hij NTLDR is missing.
ik heb geoprobeerd me comp via cd op testarten maar zeggt het zelfde wie kan mij helpen???????

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

NTLDR missing krijg je als de computer vanaf de hardeschijf probeert te booten, en de bootloader van windows geen bootpartitie kan vinden.

Oftewel, je pc probeert vanaf de HD te starten en niet vanaf de cd-rom.

Waarschijnlijk heeft je computer doordat je de schijf eruit en weer terug hebt gezet de bootvolgorde van de apparaten verander. Dus je bios in, en daar de opstartvolgorde veranderen.
cd-rom bovenaan zetten, en nogmaals proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 22-11-2009 17:58 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je nu je foutmelding eens letterlijk door een Google of andere search heentrekt kom je honderden hits tegen dus je kan mij niet vertellen dat je niks kan terugvinden wat er mogelijk aan de hand is.

Dit forum is voornamelijk bedoeld als discussieforum, niet als dump voor snelle vragen zonder enige eigen inzet.
Daarom gaat deze poging ook dicht, met het verzoek even Het algemeen beleid nog een keer goed door te lezen zodat je ziet wat we hier graag terug willen zien in een goede startpost.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.