Beeldscherm blijft op zwart, pc start af en toe door

Pagina: 1
Acties:

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Allereerst de pc:

Pentium 4 2,56 ghz
Asus p4p800-mx moederbord met onboard 64mb intel videokaart en 3 pci sloten, geen agp oid
40gb ide harde schijf als hoofd, en als slave een 120gb ide schijf (nieuw)
Dvd brander en lezer van samsung (nieuw)
Fsp group 350watt voeding (nieuw)
Creative audigy 24bit geluidskaarts
Linksys 54mb draadloze netwerkkaart

Vanochtend zei mijn broertje dat hij nog gewoon werkte, alles deed het, en hij heeft hem afgesloten, stroom eraf gehaald via een stekker blok met schakelaar. Vanmiddag zijn wij een nieuwe monitor wezen halen, lg 19 inch breedbeeld met vga aansluiting omdat de onboard videokaart alleen vga uitgang heeft.

Alles is stroomvrij aangesloten bij het verwisselen van het beeldscherm, dus geen kortsluiting oid gemaakt of kunnen maken.

Het opstarten:
1e keer wat ik opmerkte. Hdd status led en power led bleven continue branden. Geen piepjes, pc starte niet door maar fans enzo gingen wel aan, lampje mobo branden.
2e keer, piep, harde schijven starten op en fans gaan aan, lijkt normaal op te starten, hdd lampje geeft werking van harde schijf aan, maar ik zie dus niks.
3e keer, een pci videokaart opgezocht die werkend uit een pc kwam, zelfde als 1e keer, en latere poging zelfde als 2e keer en ook geen beeld.

Voeding = getest, is zgan en werkte perfect
Harde schijven zijn ok, getest in andere pc
Dvd speler en brander losgekoppeld
Audio kaart eruit gehaald
Draadloze kaart eruit
Geheugen eruit (foutcode geen geheugen)
Mobo gereset (paar piepjes en thats it, leek op te starten maar geen beeld)
Andere videokaart, en onboard videokaart geprobeerd, en andere pci sloten, niks
Andere beeldschermen, niks

Alles lijkt te kloppen, maar toch doet ie moeilijk? Ik weet het niet meer, denk ik te moeilijk, of ben ik iets vergeten? Videokaarten bieden geen soelaas, hoewel ik denk aan een overleden onboard videokaart, verder is ook nergens een jumper te vinden voor onboard/pci kaart.

De faq hier heeft mij ook niet verder geholpen, evenals een zondag goooglen, dingen proberen, zie hierboven, etc. Toch wilt dat ding géén beeld geven.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Het enige verschil met de oude, werkende situatie is dat je een nieuwe monitor hebt aangesloten??

Wat gebeurt er als je de oude weer aansluit?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-12 17:14
verder is ook nergens een jumper te vinden voor onboard/pci kaart.
Dat zijn meestal ook geen jumpers, is een setting in je BIOS ;)

Klinkt als BIOS is settings vergeten, komt doordat je de stroom eraf haalt via het stekkerblok.
Dan gaat je batterij op je mobo op.

1e keer boot zag je dan dat de bios denkt dat er een slechte overklok is gedaan.
2e keer boot BIOS is gereset, maar staat voor beeld output waarschijnlijk niet op onboard graphics.

Batterijtje vervangen kost je denk ik een euro. Is dus sowieso het proberen waard.

Computer says no

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Oude beeldscherm aansluiten werkt ook niet, ik heb ze allemaal hier al gehad, mijn 19 inch lvd, mijn broertjes nieuwe, de oude dell crt bak, niks.

Batterijtje vervangen heeft ook niet geholpen trouwens, maar kan zijn omdat het een geteste is die iets meer als 3 volt afgaf en geen nieuwe is. Morgen anders een nieuwe halen.

Edit: we hadden nog nieuwe liggen, dat bood ook geen soelaas helaas.

[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 22-11-2009 20:34 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Goed, uiteindelijk de pc echt kaalgestript, cmos battarij eruit, nieuwe erin, en 1e geheugenbankje erin. Koppelstukjes voor de fans (maar 2 onboard fan aansluitingen) er ook uitgehaald en de voeding 'gewoon' aangesloten.

En warempel! Ik had voor het eerst beeld met de onboard videokaart! :D

Alles stuk voor stuk erin gestoken, opgestart en weer het volgende erin. En alles werkt weer gewoon. Ik vermoed toch een losse stekker of iets anders doms, ik zou het anders ook niet echt weten. Want ik heb wel laatst de computer naar een andere kamer verplaatst.

Bedankt voor het meedenken!