Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[7] Beperkt internet

Pagina: 1
Acties:

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:23
Goedemiddag,

Ik heb al een tijdje last van internetproblemen in Windows 7, en ik krijg het maar niet opgelost. Het is al een probleem vanaf het begin dat ik Windows 7 heb geïnstalleerd. Het probleem treedt op vaste moment op.

Ben ik bijvoorbeeld aan het downloaden met GrabIt, dat is een nieuwsgroepprogramma, dan doet de rest van mijn internet het niet meer. Downloaden gaat maar 1.400kb ipv de 2.200kb die ik eerst haalde. Hier zit wel een raar verhaal achter, want in tegenstelling tot de rest van de problemen, is het probleem van de lagere downloadsnelheid pas later komen kijken.

Goed, als ik bijvoorbeeld f1racing.nl bezoek, werkt mijn internet ook niet meer voor +/- 1 tot 2 minuten. Daarna werkt ales weer prima. Ik heb echt geen idee hoe het komt.

Iemand tips?
Ik heb alle nieuwste en correcte drivers behorende bij mijn Asus P5QL-E moederbord van de site van Asus gehaald, draai Windows 7 64-bit en heb Nod32 Antivirus & Antispyware. Verder heb ik Internet Explorer 8 (32-bit), maar bij IE 64-bit krijg ik hetzelfde probleem.

Er zaten tussen mijn computer en het internet twee routers (1 die het inkomende Ziggo signaal verdeeld; Belkin Wireless G+ Router) en 1 die boven het signaal verdeeld tussen mijn computer en een Xbox360. Toen ik nog Windows XP had werkte alles prima. Ik heb nu de router die boven staat er tussenuit gehaald.
Bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door RV op 26-11-2009 13:24 . Reden: Info veranderd ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:19

Umbrah

The Incredible MapMan

Volgens mij stoort er een programma toch op een of andere manier, het feit dat het bij de meerderheid van de mensen wel perfect werkt, haalt het hele W7/XP verhaal uit de vergelijking. Al een virus- of spyware scan uitgevoerd? Ook een niet-NOD32 scan? Toevallig een extra firewall geïnstalleerd? Drivers al geprobeerd te upgraden? Dat je met 1400kb/s download, heeft dat niet te maken met een QoS instelling in je router OID? Misschien dubbele firewall per ongeluk geïnstalleerd? Hoe werkt het onder andere browsers zoals Firefox/Opera? De nieuwste drivers van de werkelijke fabrikant (dat is niet ASUS, die drivers doen vaak meer kwaad dan goed, helaas) gehaald? Volgens mij is dat in jouw geval Intel. Voer anders eens een system rollback uit naar een datum vóór je problemen begonnen.

Wat geeft netstat aan? (start, type in: powersh, druk op enter, en type: netstat)? Hoeveel open connecties heb je? Meestal als ik aan het browsen ben, muziek stream via WMP en media libraries aan het syncen ben met mijn HTPC, heb ik slechts 13 open verbindingen.

Als je een website bezoekt, werkt dan heel je internet niet meer, of slechts http?

Wat voor provider heb je, en hoe zit je daar op aangesloten, met wat voor router?

• RV
Umbrah schreef op zondag 22 november 2009 @ 17:10:
Volgens mij stoort er een programma toch op een of andere manier, het feit dat het bij de meerderheid van de mensen wel perfect werkt, haalt het hele W7/XP verhaal uit de vergelijking. Al een virus- of spyware scan uitgevoerd? Ook een niet-NOD32 scan? Toevallig een extra firewall geïnstalleerd? Drivers al geprobeerd te upgraden? Dat je met 1400kb/s download, heeft dat niet te maken met een QoS instelling in je router OID? Misschien dubbele firewall per ongeluk geïnstalleerd? Hoe werkt het onder andere browsers zoals Firefox/Opera? De nieuwste drivers van de werkelijke fabrikant (dat is niet ASUS, die drivers doen vaak meer kwaad dan goed, helaas) gehaald? Volgens mij is dat in jouw geval Intel. Voer anders eens een system rollback uit naar een datum vóór je problemen begonnen.

Wat geeft netstat aan? (start, type in: powersh, druk op enter, en type: netstat)? Hoeveel open connecties heb je? Meestal als ik aan het browsen ben, muziek stream via WMP en media libraries aan het syncen ben met mijn HTPC, heb ik slechts 13 open verbindingen.

Als je een website bezoekt, werkt dan heel je internet niet meer, of slechts http?

Wat voor provider heb je, en hoe zit je daar op aangesloten, met wat voor router?
Ik zal al jou vragen beantwoorden, nu vast antwoord op een paar.

Al een virus- of spyware scan uitgevoerd?
Ja

Ook een niet-NOD32 scan?
Nee, maar het is al vanaf het begin dat ik Windows heb geïnstalleerd, en dat was op een vers formateerde schijf.

Toevallig een extra firewall geïnstalleerd? Misschien dubbele firewall per ongeluk geïnstalleerd?
Nod32 heeft geen firewall, maar wel een antispyware-beveiliging en een kleine beveiligingsoptie m.b.t. internet en email. Tegelijk staat de firewall van Windows 7 aan. Ik heb nu heel Nod32 uitgezet, maar dat helpt niet. Zet ik ook nog eens Windows Firewall uit, dan doet hij het nog niet.

Drivers al geprobeerd te upgraden?
Ga nu rondzoeken of er wat beters te vinden valt.

heeft dat niet te maken met een QoS instelling in je router OID?
Router is niets aan veranderd sinds XP erop stond en toen werkte alles nog prima.

Hoe werkt het onder andere browsers zoals Firefox/Opera?
Is niet het probleem. Het hele internet doet het niet meer zodra ik bepaalde sites bezoek. De enigste site waar ik eigenlijk die problemen heb is f1racing.nl (waar ik vaak kom). Op andere computers hier in huis is dat probleem niet.

Wat geeft netstat aan? Hoeveel open connecties heb je?
Ik heb 6 open connecties.

Het hele internet.

Ziggo Alles-in-1-Plus en router Belkin Wireless G+ 802.11g

[ Voor 5% gewijzigd door RV op 22-11-2009 19:31 ]

• RV
The_ReVenger schreef op zondag 22 november 2009 @ 18:57:
[...]

Drivers al geprobeerd te upgraden?
Ga nu rondzoeken of er wat beters te vinden valt.
Ik kon helaas geen andere drivers vinden. Zou dat het probleem kunnen zijn? Aangezien de Asus drivers wel direct van de fabrikant zijn? Zo is mijn netwerkkaart van Atheros, maar hier zijn geen nieuwe drivers voor te vinden.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:19

Umbrah

The Incredible MapMan

Asus is je fabrikant niet, dat is Intel. Asus plakt alleen chips op een stukkie plastic. Je geeft aan dat je nu draadloos zit (dat is relevante info, die zou je in de TS moeten vermelden), heb je dit probleem ook als je bekabeld werkt? (zet voordat je met kabel test wel eerst wifi helemaal uit, anders kan hij die verbinding alsnog pakken).

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 07:43

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Waarom schieten we hier alleen op netwerkproblemen ?

Hou je proccess monitor eens in de gaten terwijl je gaat surfen naar bijv f1racing.nl...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Hymanz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 21:52
Mijn stagebegeleider heeft dit probleem ook, puur omdat het de 64 bit versie is.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 07:43

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Hymanz schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:34:
Mijn stagebegeleider heeft dit probleem ook, puur omdat het de 64 bit versie is.
Jemig, wat een ongefundeerde post..."puur omdat het een 64bit versie" klopt natuurlijk niet. Dan is er ergens meer aan de hand want dat raakt kant noch wal...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Hymanz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 21:52
Mike2k schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:34:
[...]

Jemig, wat een ongefundeerde post..."puur omdat het een 64bit versie" klopt natuurlijk niet. Dan is er ergens meer aan de hand want dat raakt kant noch wal...
Het was een schone installatie
Maar hij had dan ook 120mbit internet en scheelde het in totaal 3mbit, niet erg veel dus

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:22
Probeer het eens in veilige modus (mét netwerkondersteuning natuurlijk). :)

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:01
soms kan het ook helpen om alle plug-ins en/of add-ons uit te schakelen en dan opnieuw te proberen. De makkelijkste manier is om bij "internet options" => "advanced" alles te resetten naar default settings.

[ Voor 3% gewijzigd door onzichtbaar op 24-11-2009 11:44 ]

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

• RV
Ah kijk bedankt voor alle antwoorden.

Ten eerste mijn reactie op "Umbrah". Jij vroeg mij welke router ik heb, en ik geef door welke router dat is. Nou is toevallig de naam Wireless G+, maar de router kan ook vaste kabels aan. Dat is dan ook wat ik heb, een vaste lijn. En Intel is wel de producer van mijn chip, de netwerkkaart is van Atheros. Toch bedankt voor de info.

Ik heb de processen in de gaten gehouden, maar niets gevonden. Er kwam wel een hele lijst bij broncontrole in Windows 7. Dat is dus Taakbeheer starten, naar Prestaties gaan en dan voor Broncontrole kiezen. Die lijst waren adressen van waarschijnlijk advertentiesites die geladen worden bij het bezoek van de pagina, maar dat weet ik niet zeker. Wat ik wel weet, is dat er een hele hoop internet explorer sessies geopend worden dan.

Verder heb ik alle add-ons/plug-ins uitgeschakeld voor zover nodig, maar ook dat was niet de oplossing. Nu is deze toch naar boven komen drijven (gelukkig). Ik heb een 2e router ertussen gezet, omdat ik een xbox 360 had gekocht. Nu deed het internet voor die router ook al moeilijk, maar heb ik wel veel instellingen probern anders in te stellen met die router in het achterhoofd. Nu heb ik de router er voor de gein eens tussenuit gehaald, en nu werkt alles weer prima. Geen half afgekapt internet, geen verbrekende verbinding bij f1racing en gewoon werkend internet bij het downloaden.

Prima dus! Alles werkt weer. Hardstikke bedankt voor al jullie hulp!

• RV
Ben ik weer. Heb de router nog steeds er tussen uit, er zit nu alleen nog beneden een router tussen (dat is de Belkin Wireless G+ Router) maar nu ik mijn pc weer aan heb gezet is het probleem gewoon weer teruggekomen. Iemand enig idee hoe dat kan, of dit kan verklaren? Dacht namelijk echt dat ik ervan af was maar helaas is dat niet zo.

Bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door RV op 26-11-2009 13:24 ]

• RV
Iemand nog enig idee? Krijg het helaas niet opgelost...

• RV
The_ReVenger schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 19:57:
Iemand nog enig idee? Krijg het helaas niet opgelost...
Heb het probleem nu nog wel alleen maar bij bepaalde sites...

[ Voor 15% gewijzigd door RV op 03-12-2009 20:25 ]

• RV
Iemand die mij misschien wil/kan helpen of van advies/tips kan voorzien????

• TheVMaster
  • Laatst online: 20:23

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien dat je eens andere DNS servers kunt gebruiken? Probeer die van OpenDNS anders eens..

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:56

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik heb zelf bij vrienden een vergelijkbaar probleem gehad. Ik heb toen de Belkin router vervangen door linksys en de problemen waren verdwenen.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• RV
KingTenteehje schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 13:37:
Ik heb zelf bij vrienden een vergelijkbaar probleem gehad. Ik heb toen de Belkin router vervangen door linksys en de problemen waren verdwenen.
Ah ok dat klinkt redelijk aannemelijk. Het probleem waar ik alleen mee zit is dat alles eerst prima werkte onder dezelfde router...dus ik denk niet dat het daar aan kan liggen?

Kan iemand mij misschien uitleggen wat voor verschil het maakt, mocht ik andere dns'servers proberen?
EDIT: heb het probleem ook bij het posten van een reply bij GOT. Dan valt mijn internet weg voor +/- 1 minuutje, daarna kan ik teruggaan en welk reply'en...

[ Voor 12% gewijzigd door RV op 18-12-2009 14:40 ]

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:36

ResuCigam

BOFH

Je zou ook eens de details van je powersafe options kunnen nalopen, misschien schakelt hij het netwerk wel uit na 1 minuut...

We do what we must because we can.

• RV
Ik heb gekeken in mijn router z'n instellingen, maar daar werkt alles naar behoren. Het rare is dat als ik op andere computers hier in huis ga internetten, er niets aan de hand is. Dan valt geen 1 verbinding uit, is alles superstabiel. Zou het iets te maken hebben met Windows 7?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nee.
Wel met
a) drivers
b) TCP autotuning instellingen.

Optie A hebben we al bekeken, gaan we over op optie B.

[google=Windows TCP autotuning settings]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RV
alt-92 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:34:
Nee.
Wel met
a) drivers
b) TCP autotuning instellingen.

Optie A hebben we al bekeken, gaan we over op optie B.

[google=Windows TCP autotuning settings]
Kijk hardstikke mooi dat je nog verdere oplossingen weet :). Tegelijk dat ik jou post las, heb ik eventjes de LAN-instellingen bij IE8 nagekeken. Er stond een vinkje bij 'instellingen automatisch detecteren'. Maar volgens mij moet dit van Ziggo uitstaan, dus heb dat nu even gedaan. Het lijkt te werken, zodra ik meer weet post ik het meteen.

• RV
Ik moet zeggen, heb alles nu een paar weken getest gehad en de sites vallen niet meer weg. Dus dat is heel mooi. Nu zit ik wel met een onopgelost probleem, wat iets minder storend is...de verbinding is namelijk niet stabiel. En dat zit zo:

Ik heb boven 1 computer en 1 xbox360, welke beide zijn aangesloten op een switch (nieuw van Linksys). Op deze switch zit 1 lan-kabel aangesloten, welke leidt naar de Belkin Wireless G+ router (dit is ook een router voor kabels). Als ik nu iets aan het downloaden ben, krijg ik geen stabiele lijn. De verbinding valt hele tijd naar beneden in snelheid. Zonder switch is de verbinding wel stabiel...ditzelfde probleem had ik eerst ook met een oudere switch. Om dat probleem op te lossen heb ik vervolgens de genoemde linksys switch gekocht, maar de verbinding is nog steeds instabiel. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

[ Voor 4% gewijzigd door RV op 10-01-2010 22:23 ]

• wijbro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11 15:46
Je zit bij Ziggo zeg je, toch? Welk pakket en welk modem heb je. Mocht je toevallig het Ubee modem hebben, dan heb je daar het probleem van downloaden en instabiele lijn te pakken. Heb zelf 2 maanden met het Ubee modem aangemodderd. Te lage snelheid en gedurende het downloaden kon ik helemaal niks meer op internet doen. Toen een Arris modem gekregen en probleem opgelost.

• RV
wijbro schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:35:
Je zit bij Ziggo zeg je, toch? Welk pakket en welk modem heb je. Mocht je toevallig het Ubee modem hebben, dan heb je daar het probleem van downloaden en instabiele lijn te pakken. Heb zelf 2 maanden met het Ubee modem aangemodderd. Te lage snelheid en gedurende het downloaden kon ik helemaal niks meer op internet doen. Toen een Arris modem gekregen en probleem opgelost.
Nee dat is het probleem niet. We hebben sinds een paar weken een nieuw modem en daarvoor bestond het probleem eigenlijk ook al. Daar ik dacht dat het aan de switch lag heb ik er verder niet veel mee gedaan, behalve een nieuwe switch gekocht. Daar ligt het in ieder geval niet aan ;)
Pagina: 1