Kapot beeldscherm laptop, misschien inverter kapot?

Pagina: 1
Acties:

• StefanG85
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-05 11:41
hallo allemaal,

Paar dagen geleden liet ik in een onhandige bui mijn laptop uit met handen vallen. Nu is mijn beeldscherm kapot. Er zitten geen vlekken in mijn beeldscherm, maar het grootste gedeelte van mijn beeldscherm is zwart. Wel komen er enkele pixels doorheen lijkt wel.

Wat zou hier het probleem kunnen zijn? Zou dit komen door een kapotte inverter ofzo?

Hier een afbeelding van mijn beeldscherm:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2cncajp.jpg

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:21
Dat is geen kapotte invertor hoor. Die zorgt voor de achtergrondverlichting van je lcd en die werkt hier duidelijk wel nog.
Ik vrees dat het iets ergers zal zijn... :/

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Nee dit is geen kapotte inverter, dan gaat de backlight uit en is het beeld donker maar verder wel normaal.
Je zou je laptop en scherm open kunnen maken en alle stekkertjes aan kunnen drukken. Maar waarschijnlijk is het panel zelf kapot en moet je dus een heel nieuw scherm hebben.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit lijkt eerder op een gescheurde of losgeraakte datakabel.
De inverter doet niets met de data naar het scherm zoals Fire69 al aangeeft, die is puur en alleen voor de achtergrond verlichting. In het gunstigste geval is het enkel een kabeltje dat los zit, in het ergere geval is er iets echt stuk.

Verwijderd

ziet eruit als een losgeschoten connector

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2q0inti.jpg
(niet op rode vierkantje letten)

daaronder zitten die meestal, even aandrukken en dan testen

driedubbele spuit 11 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2009 14:57 ]

Verwijderd

Zoals de foto van darkstone al aangeeft.
Alleen zitten ze meestal ook nog vast met schroefjes vanaf de onderzijde.
Meestal een aantal onder de accu en een aantal achteraan op de hoeken.
Interne VGA kabel zit dan meestal links boven het keyboard.

Wat gebeurt er eigenlijk als je 'em op een externe monitor aansluit !? Als je dan al geen beeld hebt ligt het aan je mobo/geheugen.
Misschien even controleren voordat je alles losmaakt.

• StefanG85
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-05 11:41
Bedankt voor de reacties.

@Dark-Intruder: Als ik heb aan een extern beeldscherm aansluit dan heb ik gewoon beeld.

Ik heb geprobeerd mijn laptop te demonteren, maar het lijkt wel alsof hij vanuit binnenuit ook vast zit. Alle schroefjes vanaf de onderkant heb ik verwijderd. Ook de schroefjes onder de batterij en andere verborgen schroefjes, maar toch krijg ik heb niet open.
Het gaat trouwens om een Sony Viao N31M.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kijk eens op de site van VAIO, 9 kansen van de 10 vind je daar een disassembly guide :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Meestal houden de plastic panels elkaar nog vast met haakjes/oogjes/lipjes.
Met een beetje kracht zetten komen ze wel los, maar een beetje beleid is wel op zijn plaats.
Kijk idd of je één of andere manual kan vinden.
Pagina: 1