Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows XP SP3 install lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.039 views

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen!

Ik heb een probleem. Ik wil op een PC Windows XP opnieuw installeren en als ik in het scherm 'windows installeren' zit, geeft ie aan dat de installatie nog circa 39 minuten duurt, vervolgens worden er apparaten geinstalleerd en daarna blijft het scherm zwart...(hij blijft als het ware hangen)

Ik zie niks en er gebeurt ook niks meer, dan reset ik en gaat ie weer terug naar de installatie setup waar ie gebleven was en weer hetzelfde verhaal. Iedere keer na installatie apparaten het zwarte scherm en geen reactie meer. Ik haalde daarna even de cdrom eruit,herstartte de pc en daar vroeg ie dus weer om de cd: "het bestand asms op cdrom met windows xp proffesional is nodig, typ het pad naar het bestand en klik op OK". Daaronder staat vervolgens:" Bestanden kopieren van:" En dan staat er: "F:\I386". Als ik dan klik op OK gebeurt er niks...

Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen nu? Ik wil het liefs de setup tot nu toe verwijderen (formatteren ofzo) en opnieuw installeren maar dat lukt me niet, hoe kan ik dat doen?...Hij gaat automatisch terug naar setup waar ie gebleven was en daar kom ik dus niet meer verder nu...

Ik heb in bios ingesteld vanaf cdrom opstarten, maaar dan komt ie dus telkens in dat setup scherm (info verzamelen / dynamische update uitvoeren en installatie voorbereiden heeft ie dan dus al gedaan). Daarna ingesteld in bios om weer vanaf HD op te starten, maar dan laad ie ook weer die windows setup waar ik niet verder kom.

Helllppp

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 07:43

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Begin eens met de pc specs te vermelden...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Legale Windows? Gebruik een live CD om de partitie te formatteren en probeer het overnieuw. Je geeft veel te weinig gegevens om meer specifiek te kunnen zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Oei, da's een goeie. Het is een oude pc van een kennis van me. Hiervoor stond er XP SP2 op. Geen idee wat de specs zijn. Kan ik die achterhalen nu nog?

Heb je standaard bij aanschaf van pc een windows live cd? Geen idee wat dit is...Het is een legale versie die ik wil installeren...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2009 13:48 ]

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Gebruik een live cd, zoals vermeld, dat is gewoon een vol besturingssysteem op een cd-rom. Op die manier kun je dus ook achterhalen wat er in de PC zit.

Een alternatief is de PC open schroeven en lezen wat er op de onderdelen staat. Dat kan voor dingen als de CPU iets lastiger zijn, aangezien die onder een koeling zit.

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
Uh, heb je heel misschien een tweede (uitgeschakeld) scherm op die PC aangesloten? Ik heb ook ooit zoiets gehad, waarbij ik dacht dat de installatie niet verder wilde. Toen bleek dat Windows het uitgeschakelde scherm als primary had aangemerkt en daar zijn verdere installatie op liet zien (wat ik dus niet zag, want het scherm stond uit).

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb er 1 scherm op aangesloten...

Is zo'n windows live cd gratis te downloaden, ik heb er nu namelijk geen :(

Kan ik nu nog in een msdos venster komen? Kan ik dan van daaruit niet format C doen en dan opnieuw proberen? nu komt namelijk continue dat setup scherm te voorschijn waarin ik niet meer verder kom...

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 13:41

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Je schijf 'formatteren' kan met de windows install cd. Als je de tekst tijdens het begin van de installatie leest, moet je er wel uit komen. Formatteren van je harde schijf kan verder ook vanaf een floppy of usb-stick vanuit dos/linux/vul-maar-in. Dit is zo basic, dat je er met de FAQ van GoT er wel uit komt.

Verder is het zaak, dat je een install cd hebt welke uit betrouwbare bron komt. Liefst originele install cd.
Wanneer je de cd vanaf het internet heb geplukt, dan is er kans dat de maker van die cd drivers en/of kritische bestanden voor jouw putter van de cd heeft verwijderd, om ruimte vrij te maken voor andere software (spyware iemand?).

Verder is het zo dat met 39 minuten te gaan in een xp installatie (aangeduid met T-39) er ruimte in de installatie is om een batch script te laten draaien voordat er drivers worden ge-installeerd. Nog een aanduiding dat er mogelijk geknoeid is met de installatie.
Mocht er niet geknoeid zijn met de installatie cd, dan heeft jouw putter problemen met installeren van drivers, welke net na de T-39 event plaatsvinden in de installatie.

Ook is het voor ons onmogelijk te bepalen wat er gebeurd met je putter als je (zoals vermeld) je bar weinig informatie geeft, en ook niet aangeeft wat je eigenlijk zelf heb gedaan en uitgezocht.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:55:
Kom op, een beetje eigen inzet mag ook wel. Zoek maar eens naar BartPE en Knoppix.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 19:37

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:55:

Is geen Windows Live Cd maar een Live Cd is meer een aanduiding voor (meestal) een Linux cd waar een complete versie op staat waarmee je kan booten en wat dingen op je pc kan doen zonder het OS van HD te hoeven starten. Hier heb je bijvoorbeeld een Ubuntu Live Cd die je kunt downloaden: http://www.ubuntu.com/getubuntu/download (Het is zowel een installatie als Live Cd)

https://powershellisfun.com

• Real_MaRsMaN
gambieter schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:58:
Kom op, een beetje eigen inzet mag ook wel. Zoek maar eens naar BartPE en Knoppix.
Ik neem het hem niet kwalijk dat hij niet van het bestaan van BartPE en Knoppix afweet. Dat jij en ik dat nu toevallig weten, wil niet zeggen dat iedereen dat moet weten...

Anyways, dit is een mooi startpunt om aan zo'n BartPE CD te komen: http://www.nu2.nu/pebuilder/

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Real_MaRsMaN schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:03:
Ik neem het hem niet kwalijk dat hij niet van het bestaan van BartPE en Knoppix afweet. Dat jij en ik dat nu toevallig weten, wil niet zeggen dat iedereen dat moet weten...
offtopic:
Als je "Live CD" in Google intikt krijg je heel duidelijke informatie. Er niet vanaf weten is geen probleem, het gelijk vragen zonder eerst in ieder geval even Google te gebruiken is dat wel :)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:16

Haan

dotnetter

Real_MaRsMaN schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:03:
[...]

Anyways, dit is een mooi startpunt om aan zo'n BartPE CD te komen: http://www.nu2.nu/pebuilder/
De eerste hit bij [google=windows live cd] geeft je anders al BartPE, een klein beetje eigen inzet en interesse wordt hier wel verwacht.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Real_MaRsMaN
Check!

Verwijderd

Topicstarter
Ja mensen, ik ben (zoals jullie wel doorhadden) een grote leek. Een herinstallatie van Windows lukt me doorgaans prima. Heb nu een oudere pc hier en dacht dus gewoon weer even XP opnieuw erop te gooien, niet dus!

Omdat ie halverwege de install geen reactie meer geeft en het scherm op zwart blijft heb ik dus geen idee meer wat ik kan doen. Ik vroeg mij daarom alleen af hoe ik alles weer even zou kunnen formatteren omdat ik nu iedere x opnieuw in de setup scherm terecht kom waarna er niks meer gebeurt...

Ik heb al veel rondgesurft voor info, maar das best lastig als je er erg weinig vanaf weet :( Vandaar had ik de hoop dat iemand mij in jip en janneke taal kon vertellen hoe ik dit kan oplossen en hoe ik de boel opnieuw even kan formatteren. Want vanaf de windows install cd lukt dit dus niet omdat ik telkens gelijk in dat setup scherm kom!

Met die ubuntu cd kan ik dus eenvoudig weer opnieuw even formatteren zodat dat rare setup venster er niet meer is? En is die ubuntu hetzelfde ongeveer als bartPE? Maakt nie uit welke ik gebruik?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2009 14:11 ]

Verwijderd

"Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen nu? Ik wil het liefs de setup tot nu toe verwijderen (formatteren ofzo) en opnieuw installeren maar dat lukt me niet, hoe kan ik dat doen?...Hij gaat automatisch terug naar setup waar ie gebleven was en daar kom ik dus niet meer verder nu..".
1. Doe de pc uit en regel in bootscherm de opstart volgorde.cd/hdd/fdd .2.Als je dan cd/dvd erin stopt krijg je een keuze menu.3.bij aangegeven partitie`s allemaal verwijderen.4. formatteren.5.instaleren 6.ALS HET SCHERM ZWART WORD GEWOON 5 a 10 MINUTEN WACHTEN,tot dat ie van zelf op nieuw opstart.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, om gek van te worden. Ik heb zo'n BartPE cd gemaakt, in bios ingesteld vanaf CDROM opstarten, bartpe cdrom erin gedaan, computer herstart en vervolgens wordt gewoon weer die setup geladen waar ie gebleven was. En dan komt weer die melding: schijf plaatsen.

Als ik de windows xp cd erin doe en ok klik komt weer dat andere venster tevoorschijn: "het bestand asms op cdrom met windows xp proffesional is nodig, typ het pad naar het bestand en klik op OK". Daaronder staat vervolgens:" Bestanden kopieren van:" En dan staat er: "F:\I386". Als ik dan klik op OK gebeurt er niks...

Ik krijg het dus niet voor elkaar om die bartpe cd te openen terwijl ik aangeef vanaf cdrom op te starten (in bios features geef ik bij ''boot sequence' de volgorde CDROM/C/A aan. Hij laad gewoon dat setup scherm weer...:( Ook dus als ik windows install cd erin doe en herstart, laadt ie gewoon weer windows en wil ie de setup vervolgen. Ik kom dus niet in dat welbekende keuze menu...

Als ik de pc herstart zie ik op het begin wel onderin een tekst met: boot from atapi cdrom:none. Wil dit iets zeggen? Lijkt mij dat hier yes had moeten staan, alleen krijg dit niet voor elkaar...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2009 15:08 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan is je BartPE CD waarschijnlijk niet bootable. Hang de harde schijf in een andere PC en wis de Windows partitie.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Heb je ubehaupt al in de setup logfiles gekeken? Want er worden allerlei workarounds aangegeven, maar er wordt niet naar een oplossing gezocht. De oplossing staat vaak gewoon in de logfiles.
Kun je wel in de command prompt komen tijdens de setup?

[ Voor 13% gewijzigd door Trommelrem op 22-11-2009 17:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook een Ubuntu cd gemaakt maar ook die start niet op, bij herstart gaat ie gewoon weer windows laden en komt weer in dat vervolg van de setup bij stap 4 (39 min resterend). Raar dan toch dat zowel bartpe en ubuntu niet opstarten?

Waar kan ik die setup logfiles zien? En hoe zou normaal gesproken in de command promt kunnen komen tijdens setup? Als ik F8 inhoud tijdens herstart, dan komt dat overzicht met opstarten in veilige modus etc. maar command promt staat hier niet tussen...

De harde schijf in andere pc hangen is voor mij denk ik geen optie, nog nooit aan de hardware gezeten...geen idee hoe dit moet :(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 18:13:

De harde schijf in andere pc hangen is voor mij denk ik geen optie, nog nooit aan de hardware gezeten...geen idee hoe dit moet :(
Men pakke een schroevendraaier, een goede lamp, sluite de PC af en hale de stroom eraf en gaat aan de slag?

Zo lastig is het niet, bovendien zit je wel op een erg gevaarlijke plek als je wil zeggen dat je niks van computers kent - dit forum is nota bene erop gericht :P

Maar goed, schroef het ding open, kijk naar merk en type aanduiding en gebruik vervolgens de gemiddelde search engine (Google or Bing will do) om de handleiding eens op te zoeken hoe dergelijke spullen aangesloten moeten worden.

We hebben het allemaal op die manier wel een keer geleerd, en anders kijk je eerst even in de Harde Waren hoek op dit forum voor wat tips :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Trommelrem
Shift-F10.
Volgens mij moet je setuplog.txt hebben. Google kan hier meer over vertellen.

Verwijderd

Topicstarter
die log komt niet tevoorschijn.

De cdrom drives worden gewoon volkomen 'genegeerd' terwijl ik in bios aangeef vanaf cdrom opstarten. Ik heb het nu met een BartPE, Ubuntu en UB cd geprobeerd. Als ik pc herstart met 1 van deze cdroms erin gebeurt er niets, iedere keer komt gewoon weer die hervatting van de windows setup tevoorschijn :(

Ik kan niet in de command prompt komen. Shift F10 geeft totaal geen reactie voor een evt log....

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik begin te vermoeden dat je CD-ROM drive wel eens kapot kan zijn.

Verwijderd

Misschien is je cd/dvd-drive dan wel stuk, eens met een andere proberen? Is het een zelfgebrande, geslipstreamde windows cd? Omdat je spreekt over SP3.. ? Die kan namelijk ook stuk zijn?

Verwijderd

Mag ik vragen hoe je die CDs heb gebrand? heb je ze van de iso gebrand of heb je de ISO open gemaakt en toen op een cd gekwakt?

Is misschien een rare vraag maar misschien is het wel zo dat je cds niet bootable zijn.
En zijn cd/dvd drive kapot kan ik me niet echt voorstellen want hij gaat wel "door" als die de cd erin stopt van windows xp, dus die ziet hij op een of andere manier wel lijkt mij.

Neem me niet kwalijk als ik mis zit maar probeer je te helpen ;)

Groetjes en succes

• Hymanz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 21:52
Dit heb ik ook wel eens gehad, heb je toevallig 2 cdrom drives?
zo ja, haal die andere er eens uit. en probeer het dan opnieuw

• Trommelrem
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 00:14:
die log komt niet tevoorschijn.

Ik kan niet in de command prompt komen. Shift F10 geeft totaal geen reactie voor een evt log....
Shift F10 geeft altijd de command prompt. Gewoon tijdens de GUI mode op Shift F10 drukken. In de command prompt kun je notepad gebruiken om setuplog.txt te openen. Setup maakt dit bestand altijd aan. Laat de setup gewoon doorratelen totdat het "vastloopt" en kijk dan in setuplog.txt wat er in de laatste regels staat.

Als je de hele tijd andere CD's probeert dan los je het probleem niet op. Je moet weten waarom de setup vastloopt.

[ Voor 27% gewijzigd door Trommelrem op 23-11-2009 09:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een Cdrom drive en een CDRW drive in. Kan volgens mij inderdaad niet stuk zijn omdat ie de windows cd wel leest.

Ik heb de cd's van ISO gebrand. Gedownload als ISO bestand en vervolgens op cd gebrand als image met Nero. Moet het misschien met ander progje gebrand worden?

Nu de installatie weer een keer hervat. Op SHIFT F10 gedrukt en ik zit nu idd in Command Prompt, alleen wat moet ik dan precies doen? Heb hier geen kaas van gegeten, welke opdracht moet ik uitvoeren? moet ik gewoon SETUPLOG.TXT intypen en dan enter?

Bedankt weer!

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2009 10:04 ]

• DaFileFather
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Alles loskoppelen en alleen het hoognodige aangesloten laten op die PC!
(dus alleen monitor, HD, CD, toetsenbord, en muis)

En dan opnieuw! installeren!

OF

Een nieuwe image proberen van een legale windows XP SP3.
En dan (nu wel?) op de laagste stand branden in Nero!

Suc6 :Y)

DFF®

• Hymanz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 21:52
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 09:56:
Er zit een Cdrom drive en een CDRW drive in. Kan volgens mij inderdaad niet stuk zijn omdat ie de windows cd wel leest.

Ik heb de cd's van ISO gebrand. Gedownload als ISO bestand en vervolgens op cd gebrand als image met Nero. Moet het misschien met ander progje gebrand worden?

Nu de installatie weer een keer hervat. Op SHIFT F10 gedrukt en ik zit nu idd in Command Prompt, alleen wat moet ik dan precies doen? Heb hier geen kaas van gegeten, welke opdracht moet ik uitvoeren? moet ik gewoon SETUPLOG.TXT intypen en dan enter?

Bedankt weer!
Dat maakt niet uit, alleen het nodige moet aangesloten worden. dus die andere cdrom spelers gewoon eruit.

Verwijderd

Topicstarter
Alleen de monitor, HD, CD, toetsenbord, en muis zijn aangesloten. Maar opnieuw installeren lukt dus niet omdat ie iedere keer de installatie wil hervatten en als ik windows cd erin doe en herstart, de installatie gewoon weer herladen wordt naar het punt waar ie was gebleven!

Ik wil graag die setuplog.txt. kunnen bekijken. Heb de command prompt nu dus geopend tijdens het hervatten van de installatie, maar als ik setuplog.txt invoer en dan enter geef doet ie het niet...

Wat moet ik nu in de command prompt invoeren om die setuplog.txt te kunnen bekijken??
Bedankt!

• Trommelrem
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 09:56:
Nee, deze open je vanuit notepad. Gewoon notepad intypen en op enter rammen.

Verwijderd

Topicstarter
Trommelrem schreef op maandag 23 november 2009 @ 10:43:
[...]

Nee, deze open je vanuit notepad. Gewoon notepad intypen en op enter rammen.
Heb notepad ingetypt, deze kwam tevoorschijn alleen is helemaal blanco, er staats niets in :?
Ik kan niet wachten totdat het scherm weer zwart wordt want dan zie ik dus niks meer en kan ik niks meer doen. Dus ik heb command prompt geopend op moment dat ie nog bezig is met de install en toen dus ook notepad ingetypt, vervolgens is notepad dus helemaal leeg.....

Wat nu :(

• Trommelrem
Pffff... je moet natuurlijk wel setuplog.txt openen met notepad. Hoe moet notepad immers weten dat je dat bestand wilt openen? Hier heb je alvast een lijstje met commando's die je kunt gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dit is de eerste keer dat ik dit soort dingen zie :? Geen idee hoe of wat....

Nu zie ik al die commando's in die link van je, maar ik heb geen idee welke ik moet gebruiken, daarom hoop ik hier een antwoord te krijgen op het forum :(

Je weet niet zo hoe ik setuplog.txt kan openen met notepad? Als ik in notepad op bestand/openen klik kan ik vervolgens geen enkel txt bestand vinden....?? Helppp

En op het moment dat ik de command prompt open, ziet ie zeker nog geen fout omdat dan dat zwarte scherm er nog niet is? (alles lijkt op dat moment nog goed te gaan, totdat ie dus overslaat op een zwart scherm waarna niks meer gebeurt)

FORMAT C: doet ie ook niet in dat command promt scherm, dan geeft ie aan dat er een ander proces bezig is waardoor dit niet kan (ja idd die setup is dan bezig). Een ontkoppeling lukt ook niet...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2009 11:29 ]

• Trommelrem
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:19:
Je weet niet zo hoe ik setuplog.txt kan openen met notepad? Als ik in notepad op bestand/openen klik kan ik vervolgens geen enkel txt bestand vinden....?? Helppp
Omdat setuplog.txt in C:\WINNT of C:\WINDOWS staat.
Je hebt zeker niet toevallig een CD van Windows 2003 OEM Preinstallation Kit? Die kun je namelijk ook vanaf een USB opslagmedium laten opstarten, als de computer weigert om vanaf CD-ROM op te starten.

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-11 17:54

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Niet voor het een of ander, maar is het misschien niet verstandiger om de PC gewoon naar een PC-boer te brengen. Die heeft die bak binnen anderhalf uur draaien. Het is echt allemaal niet zo ingewikkeld hoor, maar het vergt wel dat je zelf ook dingen uitzoekt en durft te doen.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Verwijderd

Topicstarter
Trommelrem schreef op maandag 23 november 2009 @ 12:43:
[...]

Omdat setuplog.txt in C:\WINNT of C:\WINDOWS staat.
Je hebt zeker niet toevallig een CD van Windows 2003 OEM Preinstallation Kit? Die kun je namelijk ook vanaf een USB opslagmedium laten opstarten, als de computer weigert om vanaf CD-ROM op te starten.
Geldt dat alleen voor Windows 2003? Of kan dit ook bv met XP of Windows 7? Kan namelijk wellicht aan 1 van die laatste 2 komen....Hoe kun je in Boot sequence aangeven vanaf USB op te starten? Wat is de benaming?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit lijkt me een uitstekend moment om toch eens goed bij jezelf te rade te gaan.

De vragen die je stelt zijn voor ons niet te beantwoorden omdat jij niet weet te vertellen wat voor merk/type computer je hebt - ondanks dat we je daar meermalen om hebben gevraagd en je zelfs verteld hebben hoe je dat kunt achterhalen.

Of je pakt de schroevendraaier en gaat zelf aan de slag, of je levert het ding in bij $computershop - en kijkt mee hoe je het dan zou kunnen oplossen, als je het netjes vraagt zal niemand je weigeren.

Wat niet de bedoeling is van dit forum is zoals nu als een kip zonder kop door blijven posten zonder enige aannemelijke moeite of daadwerkelijke inzet.

Voorlopig gaat dit topic daarom ook dicht.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.