Toon posts:

Harddrive partion erased (recover)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Mijn vorige mac is stuk gegaan (ice tea blik op gevallen.. :s)
Ik heb een nieuwe gekregen. Ik heb dan meteen de HD van de vorige uitgehaald en in een external case gestoken. Ik heb dan bij het opstarten van men mbp alles geimport. Maar daar is het verkeerd gegaan. Had hd aangeraakt en niet gezien dat de transfer was gestopt en de opstartprocedure voorgegaan was.

Eens opgestart zag ik men bestanden op bureau blad dus ik erase met disk utility mijn hd. Maar 5 min later zie ik dat ik men preferences en documenten er niet zijn. slechte import..

Probleem nu is dat ik men hd heb leeg gemaakt met disk utility.

heb soft Data rescue 2 getest maar dat recovered files maar niet met originele dossier structuur en originele filenames.

Hoe kan ik er voorzorgen dat de alles terug te voorschijn komt. Want alles is er nog altijd op. (niets is op de hd gezet geweest.) Alle bestanden zijn dus nog op de surface maar niet meer zienbaar voor men mac.

Oplossing?

Heb al gezocht op internet maar geen geldige software die de partitie gewoon terug vertoont zoals het was.

ZeRoCooL

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:48
offtopic:
Ik moet zeggen dat ik dit wel heel lomp vind, ik ga wel voorzichtiger met mn data om:
1) Je trekt je ouwe schijf eruit voordat ie klaar is met data over zetten
2) Je erased m zonder te controleren of het overzetten goed is gegaan
Of lees ik het verkeerd want ik vind de beschrijving ook een beetje aan de vage kant.

Ontopic:
Ik heb niet zoveel ervaring met data recovery programma's voor het HFS platform (lees: nul) maar je zou naar het volgende kunnen kijken: macdiskrecovery, hier kun je een trial progje downen die laat zien wat ie kan recoveren, wil je het dan uiteindelijk hebben moet je er voor betalen (lijkt me een faire deal).

Anders deze gratis optie:
TestDisk, is ook nog eens mulitplatform tooltje naast dat het gratis is.

Overigens zijn beide dingen gevonden met google: "hfs data recovery"

[ Voor 4% gewijzigd door bokkow op 22-11-2009 14:15 ]

M3P - M3LR - 6320Wp

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

je hebt het verkeerd verstaan. De harddrive dat ik heb unplugged is een 2de harddrive de er instak. Die op dat moment er onnodig in stak. Ik dacht van ja, als ik hem er uitplug dat gaat het wel licht sneller.

Toen ik dat deed raakte ik de 1ste harddrive aan (deze zit niet vast in een doosje maar zit op een sata to usb converter..

Daar gebeurde het eigenlijk. Was een tijdje weg gegaan en toen ik terug kwam zag ik dat het voor was gegaan met de opstart procedure.

Bij het opstarten van de mac zie ik men bureau bestanden (er van uitgegaan dat alles in orde was.)
Drive erased om te gebruiken voor andere doeleind. om al men film data op te zetten. eens in de document heb ik gezien dat er niets was.

Ik ben inderdaad te snel geweest (tja moest naar een trouwfeest en wou snel de data transfer laten lopen terwijl ik weg was..)

Maar het ergste was al gedaan. :s

Dus ja, ik zen alle mogelijke heden aan het uittesten. Mocht iemand een snelle antwoord hebben.

Thx

ZeRoCooL

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:21:
Dus ja, ik zen alle mogelijke heden aan het uittesten. Mocht iemand een snelle antwoord hebben.
Een snel antwoord heb ik wel, maar je zult toch echt zelf je best moeten doen. Begin eerst maar eens met het eerder genoemde TestDisk.

Mocht het een APM (Apple Partition Map, voor booten van PowerPC Mac) schijf zijn geweest, ik heb in het verleden een blogpost geschreven over het met de hand herstellen van een beschadigde Apple Partition Map. Mocht het een GPT (GUID Partition Table, voor booten van Intel Mac) schijf zijn geweest, dan ben je op andere bronnen aangewezen.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard