Toon posts:

NT installeren met een U160 controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee hoe je NT Workstation kunt installeren op een pc met een Adaptec Ultra 160 controller?

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij de instalatie dedecteerd NT ergens je cd-rom drive, hier kun je extra hw instaleren zoals je SCSI 160 kaarten

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 maart 2001 11:29 schreef spook het volgende:
Bij de instalatie dedecteerd NT ergens je cd-rom drive, hier kun je extra hw instaleren zoals je SCSI 160 kaarten
Klopt. Hij laat dan de drivers ook wel netjes, maar geeft dan als foutmelding dat ie geen schijven ziet. Die er wel aanhangen. Ik heb zelfs al een DOS part. aangemaakt. Maar de NT Setup blijft hardnekkig.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:07
En vergeet niet na de 1e reboot om op F5 te drukken om je drivers (eenmalig) handmatig te installeren...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 maart 2001 11:34 schreef GarBaGe het volgende:
En vergeet niet na de 1e reboot om op F5 te drukken om je drivers (eenmalig) handmatig te installeren...
Eeeh, dat stadium haal ik niet eens. Setup denkt dat er geen schijven aan mijn prachtige controller hangen, en zonder schijven geen installatie...

Creatieve oplossing:

Onder dos opstarten en de complete nt cdrom naar een install dir op de schijf copieren.
Nu maar afwachten hoe lang het goed gaat...

Verwijderd

jaaah!!! dit ken ik!
die drivers van adaptec scannen de bussen van de kaart niet...

wat ik heb gedaan: op een ander systeem nt geinstalleerd... scsi driver toegevoegd (u160) en een image gemaakt...
deze image teruggezet op het systeem met de u160 controller...

beetje omweg maar wel de enigste manier volgens mij.... ben er al een keer dagen mee bezig geweest..

Verwijderd

Bij WINNT vraagt ie bij het installeren (in het begin en dan snel op F6 drukken) of er nog speciale drivers moeten worden geinstalleerd...

druk dan op F6 zorg dat je die drivers van die U160 voor =>WNT<= op een floppy heb staan.. (staan als het goed is op op de U160-CD)
en dan gewoon verwijzen naar die floppy voor die drivers...
en dan moet ie het doen...

suc6.

edit:
ehmm beetje verkeerd OS genoemd..
|:( DOMBO |:(
/me gaat weer terug naar school om beter te leren lezen...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 maart 2001 11:49 schreef Cyberia het volgende:

beetje omweg maar wel de enigste manier volgens mij.... ben er al een keer dagen mee bezig geweest..
Damn, je kan wel eens gelijk hebben.... Hoe zit het met de ondersteuning van Win2K Prof met Adaptec/U160 kaarten? Anders zet ik dat er wel op.

Verwijderd

dat werkt gewoon zonder problemen

Verwijderd

Topicstarter
[b]O
druk dan op F6 zorg dat je die drivers van die U160 voor w2000 op een floppy heb staan.. (staan als het goed is op op de U160-CD)
en dan gewoon verwijzen naar die floppy voor die drivers...
en dan moet ie het doen...

suc6.
Dus gewoon de W2K drivers gebruiken om NT te installeren (logisch?)

Verwijderd

Op maandag 05 maart 2001 13:14 schreef ger24 het volgende:

[..]

Dus gewoon de W2K drivers gebruiken om NT te installeren (logisch?)
|:( DOMDOMDOMDOMDOMDOMDOMDOMDOMDOM..|:(
Ik bedoelde dus de drivers die overeenkomen met het te installeren OS... dus in dit geval dus WNT en niet W2000..
ik zat eventjes ergens anders met me hoofd vanmorgen geloof ik..... sorry for that

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 maart 2001 16:12 schreef KNETMAN2000 het volgende:

[..]

|:( DOMDOMDOMDOMDOMDOMDOMDOMDOMDOM..|:(
Ik bedoelde dus de drivers die overeenkomen met het te installeren OS... dus in dit geval dus WNT en niet W2000..
ik zat eventjes ergens anders met me hoofd vanmorgen geloof ik..... sorry for that
Dat driverlaad gebeuren gaat wel goed. Maar daarna.... Het hele zaakje hangt wel aan een B channel, is het misschien handige om de boel om te batterijen naar een A channel? Het probleem is dus dat de NT driver geen schijven ziet, en zonder schijven geen install.
Pagina: 1