CPU koeler, stock of upgrade?

Pagina: 1
Acties:

• De Priester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-01 16:06
Hallo Tweakers,

Binnenkort krijg ik de I7 920. Nu ben ik niet iemand die zal overklokken. Heeft het dan nog een meerwaarde om er een betere koeler op te plaatsen of is de stockkoeler voldoende?

Ik zal er wel een goede behuizing bij hebben voor een redelijke airflow dus dat is wel op orde. Alle onderdelen in de pc zullen op de standaard snelheid draaien ik ga geheel niets overklokken.

Dus nogmaals de vraag, is de stock koeler voldoende of heeft het nut om toch een betere koeler te pakken?

Bedankt voor het beantwoorden van de vraag!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> CO

Je krijgt die stockkoeler er toch bij, probeer het gewoon, voldoet dat ding lekker zo laten, wil je beter kun je altijd nog een aftermarket koeler erop schroeven.

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
stockcooler is goed genoeg kwa koeling ( anders doen ze zo iets er niet bij)

alleen ik denk dat er zoals gewoonlijk een 8 cm fan opzit met een klein koelblokje ...

het koelt.. alleen met een hoop herrie

het beste is om een beter cpu kooler te kopen met een 12 cm fan erop ..
koelt beter ( dus langere levensduur van cpu ook) en maakt minder lawaai

ja, daag.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Stock of aftermarket; het is net zo belangrijk om in de rest van je case een goede airflow te hebben; anders blijf je met je warme lucht in de case zitten...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• De Priester
Bedankt voor de informatie ik zal het gaan proberen met de Scythe Kabuto!

Thanks mensen!

[ Voor 91% gewijzigd door De Priester op 22-11-2009 00:48 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het grote voordeel van een aftermarket (vind ik) met een grotere fan, is dat ie minder hard hoeft te spinnen voor hetzelfde koelvermogen. Je PC blijft dus ook wat stiller.

Ondanks mogelijk dikkere vingers; zelf vind ik het altijd makkelijker om de CPU, RAM, cooler etc te monteren als het moederbord nog uit de kast niet ingebouwd is. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 22-11-2009 00:48 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• De Priester
MAX3400 schreef op zondag 22 november 2009 @ 00:48:Ondanks mogelijk dikkere vingers; zelf vind ik het altijd makkelijker om de CPU, RAM, cooler etc te monteren als het moederbord nog uit de kast niet ingebouwd is. ;)
Juist, ik dus ook en daarom wil ik dus in één keer alles bouwen en niet achteraf nog een keer sleutelen. Ik ben er helaas niet zo geoefend in en krijg dan vaak de bibbers bij het bouwen. Dus liever één keer alles goed dan nog een keer prutsen en dan kans op een foutje.

• [Remmes]
De Priester schreef op zondag 22 november 2009 @ 11:19:
[...]

Juist, ik dus ook en daarom wil ik dus in één keer alles bouwen en niet achteraf nog een keer sleutelen. Ik ben er helaas niet zo geoefend in en krijg dan vaak de bibbers bij het bouwen. Dus liever één keer alles goed dan nog een keer prutsen en dan kans op een foutje.
ikzelf ben ook een leek maar heb gewoon alle sata/voedingskabels van mobo afgehaald en mobo losgedraait.. en op een matje gelegd

cpu koeler erop gemonteerd en toen mobo met de koeler weer netjes terug gelegd
( ja je gaat toch niet een mobo met een zware koeler er verticaal in proberen te bouwen he :P)

ja, daag.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Ernemmer op 19-03-2021 13:45 ]

• De Priester
Ik heb net een aantal reviews gelezen over de scythe kabuto, deze is stiller en zou beter moeten koelen dan de stockkoeler van Intel. Daarnaast heb ik kunnen lezen dat deze koeler nog redelijk "klein" is (ughe) waardoor die geen probleem moet opleveren in een miditower.

Het zal dus de Kabuto worden ondanks dat ik erg heb zitten twijfelen om gewoon de stockkoeler te gebruiken.

Thanks voor alle info mensen!

• [Remmes]
De Priester schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:16:
Ik heb net een aantal reviews gelezen over de scythe kabuto, deze is stiller en zou beter moeten koelen dan de stockkoeler van Intel. Daarnaast heb ik kunnen lezen dat deze koeler nog redelijk "klein" is (ughe) waardoor die geen probleem moet opleveren in een miditower.

Het zal dus de Kabuto worden ondanks dat ik erg heb zitten twijfelen om gewoon de stockkoeler te gebruiken.

Thanks voor alle info mensen!
kabuto is idd aardig klein vergeleken met een scythe mugen hoor,
ikzelf gebruik de scythe ninja 2 passief

ja, daag.

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-01 21:28
ik heb hetzelfde gedaan. De afgelopen weken de i7 920 met stock cooler geprobeerd, maar hij maakt teveel herrie bij fotobewerking en games. Dus ik ga een after market cooler monteren.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Pagina: 1