Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Uw PHP MySQL bibliotheek versie 5.0.51a verschilt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik wat aan het testen met PHP & MySQL.

Ik heb een Windows Server 2008 draaien met daarop IIS7.
Nu heb ik PHP 5.2.11 geinstalleerd. En MySQL versie 5.4.3.
Ook heb ik PHPMyAdmin geinstalleerd, echter krijg ik wanneer ingelogd de volgende foutmelding:

Uw PHP MySQL bibliotheek versie 5.0.51a verschilt van uw MySQL-server versie 5.4.3. Dit kan onvoorspelbaar gedrag veroorzaken.

(de API version)

Ook MySQL 5.1.41 de versie voor 5.4.3 gaf dezelfde foutmelding.

Ik heb uiteindelijk de nieuwe versie van PHP 5.3.1 geinstalleerd echter werkte toen PHPmyAdmin helemaal niet meer. Het beeld bleef wit wanneer ik hem probeerde te benaderen.

Ik heb op internet gezocht en sommige zeggen dat het een bug is die niet op te lossen is.
Of je moet een oudere MySQL versie installeren. Maar ik wil graag een van bovenstaande versies installeren.
En niet met nog oudere versies gaan werken.

Het is dus alleen die melding. Verder draait PHP, MySQL en PHPmyAdmin perfect.

Heeft iemand hier ervaring mee?

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:20
Yup, heb er zelf gelukkig geen last meer van..

Bij mij was het op te lossen door clicky te installeren, of terwijl, de door MySQL geleverde headers voor dat pakket. Toen ging die melding pas weg. (Alleen is dit van mij Linux en dat van jou Windows :+)

Ik weet dus niet of dat zo is te maken op Windows. Verder houdt die witte pagina in dat iets van PHP niet fatsoenlijk geladen kan worden, of hij wilt een error geven maar staat display_errors op 0 in je php.ini.
Dit is vaak simpel te zien per het Logboek van Windows.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Manuel,

Voor Windows is er niet een dergelijk header pakket te downloaden.
Op zich kan ik alles wel helemaal goed gaan inrichten met PHP5 zodat hij geen witte schermen meer zal geven. Maar ik wil dan wel zeker weten dat de foutmelding dan ook weg is. Ik denk namelijk dat dit het probleem niet zal verhelpen.

Ik hoop dat iemand nog een oplossing heeft voor het probleem op Windows servers.