[windows 7] problemen met installatie op SSD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryprog
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-02-2023
In juli heb ik een systeem gekocht en in elkaar gezet met o.a.:

* AMD Black Edition AMD Phenom II X4 955 / 3.2 GHz - Socket AM3
* Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - Moederbord
* Gainward GeForce GTS 250 512 MB DDR3 graphics-card
* Team Elite DDR3 memory - 4 GB ( 2 x 2 GB ) 1333 MHz
* OCZ Vertex Series SSD 30 GB

En daarbij mijn oude HDD met name voor mijn data bedoeld.

Ik heb daar vista bij gekocht met een upgrademogelijkheid voor win7. Vista draaide best goed eigenlijk, geen problemen gehad, ook de installatie ging zoals het hoort. Alleen de SSD was wel aardig vol (achteraf had ik een grotere moeten kopen), daarom had ik m'n program files op de hdd gezet.
Van de week heb ik de win7-upgrade-cd gekregen en gisteren geïnstalleerd. Ik wilde een clean install, vooral omdat de SSD al zo vol zat. Dus de win7-CD booten, instructies volgen, SSD formatteren en installeren. Bij de tweede reboot echter kreeg ik een blue-screen met de volgende melding:
*** STOP: 0x0000007E (0x0000005, 0x21030211, 0x8E597b7C, 0x8E597760)

Velvolgens reboot de pc opnieuw en krijg ik deze melding:

Uw computer is onverwacht opnieuw opgestart of er is een onverwachte fout opgetreden. De installatie van windows kan niet doorgaan. Klik op OK om de computer opnieuw op te starten en start vervolgens de windows-installatie opnieuw als u windows wilt installeren.

Opnieuw opstarten heeft geen zin, ook niet in veilige modus; de installatie gaat niet verder. Ik heb daarna nog 3 keer opnieuw de installatie gedaan, waaronder een keer met alleen de SSD aangesloten, en een keer zonder verdere randapparatuur zoals mijn draadloze usb netwerk adapter en tekentablet. Iedere keer weer dezelfde fout.

Vervolgens heb ik vista weer geïnstalleerd op de ssd, en daarover win7. Dat ging goed, alles goed geïnstalleerd, maar nadat ik, ivm de instellingen voor het netwerk, de computer moest rebooten ging het weer fout. En alweer kom ik windows niet meer in.

Vandaag heb ik de SSD ontkoppeld en win7 op de normale HDD geïnstalleerd dmv een clean install. Dat gaat perfect, geen foutmeldingen, kan alle programma's ook gewoon installeren, dus het gaat zoals het hoort.

Maar ja, ik heb niet voor niks een SSD, dus ik wil gewoon win7 daarop hebben staan natuurlijk. Doordat het wel werkt op een normale HDD concludeer ik dat het ligt aan de SSD. Ik heb de firmware gecheckt, en dat is reeds de laatste versie.

Nu kan ik best wat wat betreft installeren van OS en programma's, maar dit gaat me te ver, ik zou niet weten hoe het komt dat ik win7 niet kan installeren. Ik heb al vele uren gespendeerd aan het zoeken naar oplossingen, maar ik kom er niet uit. Wie kan me uit de brand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:49

job

De tips op het ocz forum hadden geen effect?
http://www.ocztechnologyf...m/showthread.php?p=460325

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryprog
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-02-2023
Voor zover ik heb kunnen vinden zou mijn moederbord geen problemen moeten hebben met een SSD en win7.
De reden waarom ik het hiet ook geplaatst heb is dat mijn computerkennis en mijn engels niet goed genoeg zijn om er iets van te snappen van wat ze zeggen.... :? Ik hoop dus dat er hier iemand is die het mij in het Nederlands en in wat begrijpelijkere taal kan helpen.