2.5" USB-powered hardeschijf met aan/uit-knop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotje2
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-09 15:14
Hallo allemaal,

Ik heb overal gezocht op Google en Tweakers en ik kan geen 2.5" USB-powered hardeschijf met aan/uit-knop vinden.

Bestaan ze überhaupt wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:10
Ik vrees van niet aangezien de kabel al als "aan/uit" knop fungeert. Uit nieuwsgierigheid: waarom wil je een aan/uit knop?

Op 3.5" externe harde schijven heb je vaak (zo niet altijd?) een aan/uit knop omdat deze een aparte voeding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotje2
Aragnut schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 21:56:
Ik vrees van niet aangezien de kabel al als "aan/uit" knop fungeert. Uit nieuwsgierigheid: waarom wil je een aan/uit knop?

Op 3.5" externe harde schijven heb je vaak (zo niet altijd?) een aan/uit knop omdat deze een aparte voeding hebben.
Ik wil de aan/uit-knop op een 2.5" externe hdd omdat ik het gebruik voor de desktop en geen zin heb om de USB-kabel achter mijn PC erin en eruit te trekken.

Een 3.5" externe hdd heeft meestal juist wel een aan/uit-knop maar ik vind die behuizing iets te groot terwijl het ook kleiner (2.5" of 1.8") kan en zo'n voeding kost weer extra ruimte, aangezien onder mijn bureau al propvol zit met kabels en stekkers...

[ Voor 3% gewijzigd door pinotje2 op 22-11-2009 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
  • Laatst online: 27-09 09:55
Ik zou zeggen;

1. Kan de USB kabel uit de ext. HDD worden getrokken? Ja, dan zou je dit kunnen doen alhoewel dit niet handig is als je hem telkens wilt meenemen, maar dan is een knop net zo handig ;).
Zo niet dan zie optie 2.

2. Een USB verleng kabel, vlak bij jou op je bureau, zodat je de USB-kabel van je HDD eruit kan trekken bovenop je bureau (de verlengkabel laat je er natuurlijk inzitten).
Echter is het nadeel hiervan wel dat hij van je bureau kan vallen en bij de achterkant van je pc terechtkomt. (Moet je hem alsnog opduiken).

[ Voor 83% gewijzigd door ThinkCreative op 22-11-2009 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Laatst online: 22:10
Ik neem aan dat je dan een moederbord hebt waarbij er spanning op de usb poorten blijft staan terwijl het systeem uit is. Je kan ook nog zelf een schakelaartje inbouwen over de 5 volt lijn van een usb kabel die doorgaat naar de harde schijf behuizing. Helaas ben ik nog steeds niet een 2,5" behuizing tegen gekomen die een schakelaar ingebouwd heeft.

Bij deze weer een stukje kennis erbij: dankjewel LegacyCode :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Aragnut op 23-11-2009 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 15:00

LegacyCode

De crack van de division

Ik heb zelf een IcyBox 2,5" behuizing die een schakelaar heeft, dus het bestaat wel.
Zie ook http://www.raidsonic.de/e...ases.php?we_objectID=4388

legacycode.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotje2
LegacyCode schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:23:
Ik heb zelf een IcyBox 2,5" behuizing die een schakelaar heeft, dus het bestaat wel.
Zie ook http://www.raidsonic.de/e...ases.php?we_objectID=4388
PRECIES wat ik zocht..
2.5" , aan/uit-knop en USB-powered!

specs: http://www.mobile-harddis...usief-harddisk-p-220.html

[ Voor 22% gewijzigd door pinotje2 op 23-11-2009 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

pinotje2 schreef op maandag 23 november 2009 @ 01:00:
[...]

PRECIES wat ik zocht...alleen vraag ik mij af of deze ook USB-powered is aangezien deze Case een adapter-power-input heeft...
http://www.raidsonic.de/d...sheet_ib-250-series_e.pdf
Bus powered – no power supply necessary
Kijk eens 3 centimeter verder dan je neus lang is ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
ik heb een wd passport essentials en ik weet niet waarom jij hem uit wil hebben maar die van mij schakelt vanzelf uit en gaat pas weer aan als i hem gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotje2
zero_cool89 schreef op maandag 23 november 2009 @ 12:43:
ik heb een wd passport essentials en ik weet niet waarom jij hem uit wil hebben maar die van mij schakelt vanzelf uit en gaat pas weer aan als i hem gebruik.
ik wil 'm sowieso niet hele tijd aan laten staan als mijn pc aan is...
dus is zo'n aan/uit-knop wel zo handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotje2
ik zag 'm al.. ik reageer iets te snel... maar idd stom van mij =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:49
Zoals zero_cool schrijft doet zo'n WD passport aan spin down als je hem niet gebruikt. Alleen het ledje van de case brandt dan nog. Als je de computer uitschakelt, schakelt de WD ook helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotje2
Polster schreef op maandag 23 november 2009 @ 14:28:
Zoals zero_cool schrijft doet zo'n WD passport aan spin down als je hem niet gebruikt. Alleen het ledje van de case brandt dan nog. Als je de computer uitschakelt, schakelt de WD ook helemaal uit.
dat wist ik al, ik heb thuis ook een WD-passport Ess.

zoals ik al zei: "ik wil 'm sowieso niet hele tijd aan laten staan als mijn pc aan is... "
Pagina: 1