Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een viewty smart gc900 van LG. Top toestel. Het heeft even geduurd vooraleer ik via mijn telenet abonnement mijn browser kon gebruiken om op het internet te geraken, maar na een aantal telefoontjes naar de helpdesk, is het dan eindelijk gelukt. Het had te maken met de de activatie van wap/mms. Nadat dit juist op het toestel geïnstalleerd was, kon ik via de browser op het internet.

MAAR: als ik via games en applicaties naar het programma 'gps ga', en dit wil activeren, vraagt het toestel of ik verbinding wil maken (betalend), ik zeg ja en dan krijg ik het volgende:
"netwerk niet beschikbaar. Voor dit apparaat is een dataverbinding nodig, neem contact op met uw provider, of ga op de computer naar www.google.com/gmm/configure.html.

als ik dat doe stel ik vast dat de site niet bruikbaar is, vermits LG en Belgie niet voorkomen op de lijst.Ik heb bij instellingen/verbindingen/soort gps beide opties al uitgeprobeerd: Agps en stand-alone.

DAARNAAST heb ik een tweede probleem, maar dat hangt waarschijnlijk samen met het eerste. Ik heb de browser "opera-mini" jar geinstalleerd, omdat deze browser iets beter zou werken op dit toestel.
Als ik hiermee connectie wil maken, vraagt men op het scherm weeral: "opera mini wil informatie verzenden. Hiervoor hebt u tijd nodig en dat kost geld. Gaat u hiermee akkoord?" Ik klik op "ok" , het systeem zegt: "you do not have a working network connection. Please visit : http://help.opera.com/mini/ with your desktop browser tor instructions. (error: 3.0.10:80/).
Maar daar geraak ik niet wijs uit.

Iemand enig idee wat dit kan zijn, en hoe ik het kan verhelpen? Ik vermoed dat voor beide problemen dezelfde oplossing mijn toestel correct aan de praat kan krijgen.

[ Voor 0% gewijzigd door Ginz op 23-11-2009 10:45 . Reden: aanhef/groet/dank niet nodig ]

Verwijderd

Je Opera Mini browser valt waarschijnlijk onder applicaties. De meeste merken telefoons hebben voor applicaties aparte internet instellingen. Kijk eens of je voor applicaties ook het juiste internet profiel hebt.

Verder kan het ook zijn dat je een "ondertekende" versie van Mini nodig hebt voordat je telefoon accepteerd dat je verbinding maakt met behulp van Mini. Deze kun je ook op mini.opera.com krijgen. Kies de optie "een andere versie downloaden". Dan zie je het vanzelf. Wel eerst even vantevoren controleren welk certificaat je telefoon accepteert. Verysign, Thawte of allebei.

Van dat gps weet ik niks af. Het kan goed zijn dat dit voor applicaties ook aparte instellingen vereist.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

En kijk ook even in de JAVA instellingen, onder 'Verbindingen', misschien heb je dat profiel nog niet goed ingesteld.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
de gps stond standaard op het toestel en de opera mini heb ik er zelf opgezet. Beiden staan inderdaad
onder applicatie en zijn java toepassingen.

Curumo, onder verbindingen/internetprofielen heb ik een pak profielen staan zoals: orange world/vox gprs/mobistar MMs /vox mms /mobistar streaming/wifi / mms / telenet gprs.

Dus dat lijkt me in orde.

Ginz,
bij javainstellingen/profielen staan er echter maar drie en blijkbaar geen enkel van telenet: nl:
orange world / vox en wi/fi.

ik kan een nieuw profiel toevoegen, maar hoe weet ik wat daar in te typen:

naam: veronderstel ik dat ik zelf kan kiezen vb telenet
en dan kan ik uit een lijst kiezen die onder mijn internetprofielen staat zoals hierboven opgenoemd.
neem ik dan telenet gprs?

(ps, alvast allebei bedankt voor jullie hulp)

Verwijderd

Ik heb geen ervaring met LG telefoons, maar je internet profiel wat je voor je standaard browser gebruikt is goed genoeg voor Mini. Ik gebruik Mini nu al tijden, en het werkte op al mijn telefoons prima met het "gewone" profiel. Maar ja, ik heb altijd Samsung telefoons. :/

Verwijderd

Topicstarter
Hoi beiden,

het is dankzij jullie gelukt. Ik heb inderdaad het telenetprofiel moeten toevoegen en nu
kan ik opera mini perfekt gebruiken. Werkt inderdaad na enige gewenning zeer goed. Veel beter
dan de standaard viewty browser.

Nog één vraagje over google maps. Misschien weten jullie daar ook voldoende over
om mij te helpen;

Bij de instellingen/verbindingen zit een tabblad "soort gps". Ik kan hier kiezen tussen
"a gps" of "standalone".

Maar bij beiden gebeurd het volgende zodra ik de gps applicatie start. Het programma vraagt
of het internetverbinding mag maken. Zodra ik ja zeg, doet hij het ook.
Hij geeft mij een positie aan dmv een blauw bolletje op de kaart. "mijn locatie". Dat is waarschijnlijk
via positionering dmv de zendmasten van de telefoonprovider (telenet dus). Want dat gaat
redelijk snel.
Ik zit echter op de meeste plaatsen waar ik getest heb, een 500-1000 meter verwijderd van de
locatie waar ik volgens het blauwe bolletje ben.

Nu had ik begrepen, dat als je even wacht, het toestel dmv satellieten je precieze locatie gaat
vinden.
Ik zie echter nergens dat hij naar satellieten zoekt op mijn toestel, en de locatie verbetert niet. Ook niet na enige tijd wachten.

Begrijp me niet verkeerd: ik hoef geen gps op het toestel met stembegeleiding, maar het zou
natuurlijk prima zijn, als ik via googlemaps mijn exacte locatie zou zien via satellieten en dan
de route zelf kan volgen via de kaart van google maps.

Of kan dit niet? Moet ik daar echt een betalend abonnement voor afsluiten en zo ja, waar
vind ik meer info over welk ik best gebruik?

Alvast bedankt voor jullie snelle reacties.
:)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb op mijn viewty smart Google maps

Bij de instellingen/verbindingen zit een tabblad "soort gps". Ik kan hier kiezen tussen
"a gps" of "standalone".

Maar bij beiden gebeurd het volgende zodra ik de gps applicatie start. Het programma vraagt
of het internetverbinding mag maken. Zodra ik ja zeg, doet hij het ook.
Hij geeft mij een positie aan dmv een blauw bolletje op de kaart. "mijn locatie". Dat is waarschijnlijk
via positionering dmv de zendmasten van de telefoonprovider (telenet dus). Want dat gaat
redelijk snel.
Ik zit echter op de meeste plaatsen waar ik getest heb, een 500-1000 meter verwijderd van de
locatie waar ik volgens het blauwe bolletje ben.

Nu had ik begrepen, dat als je even wacht, het toestel dmv satellieten je precieze locatie gaat
vinden.
Ik zie echter nergens dat hij naar satellieten zoekt op mijn toestel, en de locatie verbetert niet. Ook niet na enige tijd wachten.

Begrijp me niet verkeerd: ik hoef geen gps op het toestel met stembegeleiding, maar het zou
natuurlijk prima zijn, als ik via googlemaps mijn exacte locatie zou zien via satellieten en dan
de route zelf kan volgen via de kaart van google maps.

Of kan dit niet? Moet ik daar echt een betalend abonnement voor afsluiten en zo ja, waar
vind ik meer info over welk ik best gebruik?

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik heb je vraag even gemerged naar jouw bestaande topic. Dat past daar opzich nog gewoon in.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Pagina: 1