C# splitten op spatie maar dan met een spatie in de naam

Pagina: 1
Acties:
  • 412 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Dit is nog eventjes een vraag aansluitend aan mijn vorige topic. O-) (sorry voor de nieuwe post)
Het werkt 100% totdat een lolbroek een spatie in zijn naam gebruikt dan klopt het allemaal niet meer
want dan staat de naam niet meer op plaats 1 en het ip niet meer op plaats 3 ect.
en dan loopt mijn programmaatje in de soep.
Hoe kan ik dit verhelpen?

Bas.

(het is echt niet dat ik jullie mijn werk wil laten opknappen maar ik wil graag weten hoe het moet zodat ik het de volgende keer zelf kan.)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2009 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je er niet uithalen iig niet makkelijk.. je zou kunnen gaan controleren welk veld het ip adres is en vanaf daar terug gaan tellen dan zou je wel een naam als "Dirk Jan" kunnen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Stap 1 bij programmeren: hoe zou je het handmatig doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erachter dat het aantal karakters waar de de nuttige info staat steeds op dezelfde plek start maar op een verschillende plek stopt
als in nou op die vaste punten een knip geef en dat in een array zet
en daarna de overige spaties eruit filter behalve bij de naam ban ik ook klaar toch?

handmatig zou ik kijker wat eruit ziet als een naam en ken jij die funktie?

if( a = ziet er uit als een naam) 8)7 :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2009 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 20:47:
(het is echt niet dat ik jullie mijn werk wil laten opknappen maar ik wil graag weten hoe het moet zodat ik het de volgende keer zelf kan.)
Dan wordt het tijd dat je leert programmeren. Zoals hierboven al gezegd wordt: kijk hoe je het handmatig zou doen, en vertaal dat naar code. Daarna kun je altijd nog optimaliseren om het korter of efficiënter te schrijven.

Verder schort aan dit topic precies hetzelfde als aan je andere drie topic dus ik ga ook dit topic wéér sluiten. Als je nog een nieuw topic aanmaakt, laat dan eerst eens zien wat je zelf al geprobeerd hebt. We zijn geen afhaalchinees voor kant en klare code, en dat is het enige waar op deze manier dit topic op gaat uitkomen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.